• tjocken

    Hjälp Alla träningskunniga!

    Hej! Det sägs att man inte ska gå efter vågen när man tränar men vad ska man gå efter då igentligen, för att hålla koll så träning och kost fortfarande ger positivt resultat? När jag vägde 60 kg va jag nöjd och efter fortsatt mycket träning och bra kost så väger jag nu 66 kg? Blir givetvis orolig att det jag gör nu inte räcker? Men hur vet jag om det är så lr om det är tex muskler? :/

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Hjälp Alla träningskunniga!
  • Anonym (lij)

    Midjemått fungerar hyfsat om det är fett minskning inblandat. Men det bästa enligt mej är att ta kroppsfoton under samma omständigheter och jämföra.

  • Ulrick

    Håller med om kroppsfoto. Men vågen är också en oumbärlig hjälp.Sedan är naturligtvis träning a och o.

  • Ulrick

    Naturligvis är måttband ett bra hjälpmedel. Vad jag vill poängtera är framför allt träning och åter träning. Minst 3 gånger pr vecka och gärna på ett gym.

  • tjocken
    Duckan skrev 2019-02-22 10:25:52 följande:

    Måttband och hur kläder sitter.


    Fast kan väl inte gå efter kläder för dom kan ju bli för små bär man går upp i vikt av muskler
  • tjocken
    Ulrick skrev 2019-02-22 10:32:56 följande:

    Naturligvis är måttband ett bra hjälpmedel. Vad jag vill poängtera är framför allt träning och åter träning. Minst 3 gånger pr vecka och gärna på ett gym.


    Vad hjälper måttband mig om jag tränar för att få muskler och magrutor? Kan ju bli större men hur vet jag om det är muskler lr fett?

    Jag tränar ena veckan cirka 4dagar i veckan mest på min cross trainer i ca 60 min med en 10 kg väst på

    Och andra veckan på gym ca 4-5 dagar i veckan där jag blandar Styrke, cross trainer och olika grupppass
  • ABW

    Ät mer protein ca 1,5 g/K 
    Slut med läsk, godis, kakor, dvs allt onödiga socker källor
    Fokusera på styrke träning, helst fria vikter och inte maskiner
    Fokusera på basövningar, knäboj, marklyft, överhuvudlyft, bänkpress, osv
    Be patien!
    Salut!

  • Ulrick
    Duckan skrev 2019-02-23 09:55:10 följande:

    Ts, det kanske inte funkar för dig med kläder så bortse från det då.


    Träningskläder är inte oväsentliga. Det handlar om att kunna röra sig fritt. Själv föredrar jag på gymmet linne och shorts. Utomhus träningsoverall och lämpliga gympaskor
Svar på tråden Hjälp Alla träningskunniga!