• Anonym (Fanta­sy)
    Äldre 19 Feb 18:50
    9340 visningar
    115 svar
    115
    9340

    Erfarenhet av par plus par/ par plus man

    Jag och min man (par i 35-40 års åldern) har diskuterat länge nu om att ha sex med ett annat par el ev en annan man. (Kan knappt fatta att jag skriver det här), jag skulle vilja diskutera detta med nån som har erfarenhet av detta. Det jag är mest rädd för är att träffa några som är konstiga. Jag har svårt att släppa in folk. Jag skulle helst i min värld ha en relation till paret eller mannen ifråga först. Men hur träffar man ens nån? Jag har så mycket funderingar som jag vill ha svar på. Detta är ännu bara på fantasistadiet och kommer kanske stanna där, men livet är kort.

    Om det är någon som enbart är här för att dömma gör er icke besvär.

  • Svar på tråden Erfarenhet av par plus par/ par plus man
  • Anonym (K)
    Äldre 19 Feb 19:24
    #1

    Hej!


    Först och främst! Kul och spännande att ni tar steg för att eventuellt förverkliga era fantasier :D Du nämnde det i din text men låt det stanna som en fantasi ifall det inte känns helt rätt dock.

    Så vad bör man tänka på när man gör verklighet av fantasin.


    Det första är att du och din partner pratat genom varför ni vill göra det här och vad ni vill få ut av erfarenheten. Är det en engångsgrej? vad händer om en av er vill göra det igen och den andra inte osv... Tar för givet att ni pratat genom sånt annars blir texten för lång.

    För att hitta någon skulle jag lägga ut en kontaktannons där ni som par söker en tredje part eller ett annat par. Förbered er på att få sålla bort en hel del i inkorgen, men till slut hittar ni nog någon/några som låter spännande.


    För att känna av personen bättre föreslår jag att ni bestämmer träff på allmän plats för lunch eller liknande, där ni bara träffas och ser om kemin stämmer mellan er osv, passa på att prata så öppet och ärligt om hur ni ser på en eventuell sexträff, vad som är viktigt för er osv... håll inget tillbaka utan våga visa vad ni är osäkra på och vad ni har för önskemål osv.


    Det viktigaste av allt är att ni känner att alla parter har full förståelse och är väldigt lyhörde, både innan och under själva "akten"

    Känns första träffen bra så känn av, vill ni att nästa träff ska vara en sexträff så kör på det, eventuellt kan man bjuda in till en träff där man säger att vi kommer testa att känna lite på varandra först (kyssar, smek osv) men inte lova att det leder till sex första gången... för det är ju er första gång! då ska man ta det i sin takt, och hittar ni rätt "extra" person/personer så har de full förståelse för detta.

    Några snabba tips på hur man kan skapa lite mer "trygghet" i situationen :)


    Är bara att fråga mer specifikt om det är något du funderar extra över, i övrigt önskar jag er all lycka till med er spännande fantasi :)


     

  • Anonym (Fanta­sy) Trådstartaren
    Äldre 19 Feb 20:38
    #2

    Tack (k) för ditt svar:) detta har ju varit nåt vi pratat om länge men som inte blivit av pga graviditet och barn. Visst har vi pratat om hur vi ska hantera det och så men det svåra är just nu att bestämma om det ska vara en man el ett par, jag är lite osäker på hur jag i verkligheten skulle reagera på att se min man med en annan kvinna. En man skulle jag nog inte reagera på på samma sätt. Däremot känns det tryggare med ett par, som dessutom har erfarenhet. Jag skulle kunna tänka mig att kanske börja med ett par där jag och kvinnan kan ha sex framför männen för att sedan vid framtida träffar byta om det känns tryggt och bra. Låter detta som något som är ett bra upplägg som nån skulle gå med på? Skulle du kunna berätta nåt om din erfarenhet?

  • Anonym (K)
    Äldre 20 Feb 07:12
    #3
    +2

    Det låter som du är inne på rätt spår i hur du resonerar.


    Om det är ett par eller extra man som ni vill prova med första gången ska magkänslan avgöra. Som du beskriver kan det absolut vara ett alternativ att börja med att ni damer har sex och männen tittar på.
    Alternativt det andra paret har sex med varandra och du och din man har sex med varandra bredvid.

    Det som får mig att höja lite på ögonbrynen är att du säger att du inte vet hur du skulle reagera på att se din partner med en annan kvinna, det är för visso en helt naturlig oro... men känner din man likadant om att se dig med en annan man först?
    För någon av er kommer vara först med att ta på någon annan så prata genom det och kanske lägg upp steg så att ni kollar av med varandra under akten.
    tex Steg 1: kyss - fråga, känns det ok Steg 2: Smek - fråga Steg 3 Oralsex, fråga osv... och då menar jag ju att det är du och din partner som frågar varandra om det känns bra. Det kanske känns som det blir mycket att stämma av hela tiden men och andra sidan så kommer inget "bara hända" som kan kännas jobbigt.

    Jag kan berätta lite om min egna erfarenhet från mitt perspektiv (jag är man)


    Jag och min fru hade precis som ni pratat om detta en lång lång tid,
    vi kom väldigt snabbt in på att det skulle vara en extra man i scenariot dels eftersom att jag ville att det skulle handla om hennes totala njutning (som i sin tur blir min njutning att se) och dels för att hon också uttryckte att hon var osäker på hur hon skulle reagera med att se mig med någon annan.


    Vi pratade länge och noga om regler, att det var ok att säga stop och avsluta allt när som helst samt att vi såg detta som en engångsgrej och lovade varandra att vi gör detta tillsammans för att få erfarenheten, som vi båda tydligt önskar få uppleva.

    Vi la ut en annons, fick massor med svar och många var bara att ta bort direkt... man märkte så väl när det bara var kåta män som vill ha ett ligg och när det var någon som faktiskt tände på samma sak som vi.
    Vi pratade med en kille (något yngre än mig) och bestämde träff på ett fik där vi tog en kaffe.
    Han var väldigt trevlig, inte alls på eller så. Vi kunde berätta att det var vår första gång som vi ens övervägde något liknande och han var väldigt förstående (han hade testat några gånger tidigare) Vi berättade lite om våra "regler" och hur egoistiskt det än låter så sa vi att vi ser hans närvaro som en bonus men att det egentligen handlar om "oss" vilket han också var med på.


    Så allt kändes väldigt bra och vi sa att vi skulle höra av oss inom kort efter att vi fått gå hem och prata lite mellan oss först.


    Det gick några dagar och min fru var väldigt nervös, hon var främst orolig för "hur hon skulle klara av att underhålla två män samtidigt" och jag försökte lugna henne med att hon inte behöver "göra" något som hon inte tycker känns bra i stunden och att hon kan pausa när som helst eller bara ha sex med en person om det skulle visa sig vara det som händer.


    Det slutade med det jag tipsade dig om i förra inlägget, Vi bjöd hem honom på middag och berättade att vi ville prova oss fram och frågade om han var okej med att det "blir vad det blir" även om det inte kanske blir fullt sex och det var han med på.


    Han kom och vi åt gott och drack lite vin.
    Mycket alkohol är aldrig bra i såna här situationer men lite vin till maten hjälpte oss att slappna av lite och jag märkte att min fru började vara med trygg i hur hon pratade osv.
    När vi blockade bort från bordet så började jag kyssa min fru, sedan ville jag få bollen i rullning så jag frågade om han kanske ville prova kyssa henne också vilket han sa att han gärna ville, tittade på min fru och såg att hon var okej med det innan jag hann säga något så sa hon bara "kom" till honom och sträckte ut handen.


    De kysstes nu väldigt intensivt och sexueltl, mitt i köket, jag blev väldigt upphetsad men samtidigt lite nervös, kändes helt klart som att det skulle gå hela vägen.
    Min fru tog oss båda i handen och ledde in oss i vardagsrummet. Vi står alla tre väldigt tätt intill varandra, hon kysser mig och ser mig i ögonen och jag vart ännu mer säker på att hon ville fortsätta så jag frågade "vill du ha mer" för att underlätta för henne.
    Ja! säger hon och kysser mig ännu mer samtidigt som hon leder hans händer till hennes nedre region.


    Sen ska jag kanske inte gå in på så många detaljer, men det fortsatte med oralsex och smek och ledde sedan till att dom hade sex (inte jag) jag tittade på och fick oralsex till och från. Det var mjukt och försiktigt och väldigt sexigt.

    Efteråt gick han hem relativt snabbt efter det "var klart" det var bestämt sedan innan, just för att det skulle vara fokus på sexuellt och inte så mycket känslor mellan oss som par och den extra.


    Jag och min fru pratade om det och var överraskade både två över hur långt det gick, Men i stunden kände ingen av oss "nej" så det hände och kändes bra efteråt.

  • Anonym (Fanta­sy) Trådstartaren
    Äldre 20 Feb 16:45
    #4

    Det låter som att vi resonerar som er ungefär, min man är inte orolig över att se mig med någon annan, och det är ju som du skriver njutningen oss emellan som är det primära. Om jag får fortsätta fråga lite? Och du måste så klart inte svara på det du inte vill. Hur gamla är ni och hur gamla var ni när ni första gången? Om ni nu varit med par hur reagerade din fru när hon såg dig med en kvinna? Vart kan man lägga ut annonsen någonstans? Vi skulle nog inte vilja vara hemma hos oss första gången, tycker du det känns sunkigt att vara på hotell? Många frågor :)

  • Anonym (K)
    Äldre 20 Feb 17:10
    #5
    Anonym (Fantasy) skrev 2019-02-20 16:45:49 följande:

    Det låter som att vi resonerar som er ungefär, min man är inte orolig över att se mig med någon annan, och det är ju som du skriver njutningen oss emellan som är det primära. Om jag får fortsätta fråga lite? Och du måste så klart inte svara på det du inte vill. Hur gamla är ni och hur gamla var ni när ni första gången? Om ni nu varit med par hur reagerade din fru när hon såg dig med en kvinna? Vart kan man lägga ut annonsen någonstans? Vi skulle nog inte vilja vara hemma hos oss första gången, tycker du det känns sunkigt att vara på hotell? Många frågor :)


    Det är helt ok att fråga.


    Hur gamla var vi när vi först testade: 30 (båda två) nu 31 (yepp, bara ett år sedan debuten)
    Vi ser väl ut som de klassiska svensson-paret, barn, bil, hund och hus.

    Vi har aldrig vart med ett par, endast trekanter med extra man (Min fru har fortfarande problem med tanken att se mig med annan kvinna och jag är inte stressad då jag finner njutning i de steg vi tagit hittills, även om det finns mer att upptäcka.
    När vi pratade om vår första gång så sa vi faktiskt att det skulle ske på hotell, detta eftersom vi kände att vi inte kommer lära känna extra personen bra nog för att visa denne var vi bor... men, i vårt fall så kändes det så pass bra med extra personen så vi bjöd hem honom direkt istället och det har inget det blev inget jobbigt efterspel.
    MEN! jag skulle nog alltid rekommendera hotell första gången iaf! man vet ju faktiskt aldrig helt 100 så det kan vara skönt att "göra det" på en neutral plats första gången.
    Finns många ställen man kan lägga upp en annons på, det är så många sidor som är nischade så det är svårt att nämna någon specifik, men googla lite och ta den som känns mest som "er atmosfär" så att säga. För oss var det viktigt att kunna prata om vad vi ville skulle hända i detalj innan och har man tex något speciellt man tänder på så kanske det finns en site som är inriktad mot just det.


     

  • Anonym (Fanta­sy) Trådstartaren
    Äldre 20 Feb 20:28
    #6

    Har ni haft sex med samma man? På ett sätt så skulle ju det kännas bra, då hinner man ju typ lära känna varann å slipper leta efter nån ny. På ett sätt känner jag att ett par vore tryggare på nåt sätt. Ett par som är trygga med sitt förhållande som vi är och som har lite erfarenhet av detta som man kan prata med mycket först och som man kan träffa fler gånger om allt känns bra. Om jag skulle känna mig trygg med kvinnan så skulle det ju kännas bättre. Vi fick nyss barn med (inte första) så jag behöver lite tid att bli säker i mig själv igen. Tänker till våren kanske sommaren, och att man hinner prata ett tag innan det. Jag är lite nyfiken på hur du interagerar med killen? Jag tror jag skulle tycka mycket om att se min man kyssa en annan man, det måste ju såklart den andra mannen med känna sig trygg med. Min man skulle nog kunna prova det sen kanske man får prata om hur det kändes efteråt om han skulle kunna gå längre som ex att smeka. Jag har fler funderingar men kan ju ta lite i taget :)

  • Anonym (K)
    Äldre 21 Feb 06:58
    #7
    Anonym (Fantasy) skrev 2019-02-20 20:28:25 följande:

    Har ni haft sex med samma man? På ett sätt så skulle ju det kännas bra, då hinner man ju typ lära känna varann å slipper leta efter nån ny. På ett sätt känner jag att ett par vore tryggare på nåt sätt. Ett par som är trygga med sitt förhållande som vi är och som har lite erfarenhet av detta som man kan prata med mycket först och som man kan träffa fler gånger om allt känns bra. Om jag skulle känna mig trygg med kvinnan så skulle det ju kännas bättre. Vi fick nyss barn med (inte första) så jag behöver lite tid att bli säker i mig själv igen. Tänker till våren kanske sommaren, och att man hinner prata ett tag innan det. Jag är lite nyfiken på hur du interagerar med killen? Jag tror jag skulle tycka mycket om att se min man kyssa en annan man, det måste ju såklart den andra mannen med känna sig trygg med. Min man skulle nog kunna prova det sen kanske man får prata om hur det kändes efteråt om han skulle kunna gå längre som ex att smeka. Jag har fler funderingar men kan ju ta lite i taget :)


    Vi har haft sex med samma gång 2 gånger, sedan två "nya" (inte samtidigt) alltså 3 olika totat.
    Just det här med att lära känna en person kan nog betyda väldigt olika, just för oss handlar det enbart om att lära känna en person till den nivå att man känner att man förstår varandra och vad man vill få ut av upplevelsen, att kemin funkar helt enkelt. Men jag vi skulle nog aldrig bli "kompis" med en extra person, det blir för nära och vi vill verkligen att det bara ska handla om sex med "extra" personer, inga övriga känslor utan så fysiskt som möjligt... men här är alla lite olika och man ska göra det som passar en själv.

    Det låter verkligen åt att du lutar åt ett "par" och att du ständigt faller tillbaka i dom tankarna ska du se som något positivt, du börjar skapa en tydligare bild av vad du vill ha.
    Jag har inte erfarenhet av ett par som sagt, men jag tror också att det kanske är lättare att bygga på en lite mer återkommande relation med ett par än med en ensam extra person.
    Men mitt råd är att det viktigaste är att du gör något du är trygg i, fast samtidigt i balans med att ta en chans och kanske testa något som är främmande för dig.


    Mycket av den första rädslan/oron (vet inte vad jag ska kalla det) kommer ju från att det känns främmande och okänt, bygg inte upp för djupa relationer innan utan fokusera på de viktigaste punkterna och testa lite... man kan alltid stoppa om det inte känns ok i stunden och det är nog det viktigaste att ha som regel mellan alla inblandade.
    Och vem vet, du kanske blir helt meddragen i situationen och vill gå hela vägen direkt (som för oss).

    När det kommer till vad som händer mellan mig och den andra mannen så är det inget sexuellt alls.
    Jag är inte attraherad av andra män och det har inte de "extra" män vi tagit in heller vart.
    Har förvisso provat att kyssa en annan man men tyvärr hände absolut ingenting.

    När vi haft trekanter har fokuset legat på hennes njutning, ibland har man turats om, och vissa gånger har det vart att jag tittat på men kanske fått oralsex av henne samtidigt som extra mannen har sex med henne (bakifrån oftast) osv.
    Jag är med och styr lite, säger vad en extra man kan göra för att det ska bli extra skönt för min fru (känner ju henne väldigt väl) och lite sånt.

  • Anonym (Fanta­sy) Trådstartaren
    Äldre 21 Feb 18:29
    #8

    Känns bra att jag vågade ta steget att skriva här och få diskutera det lite med någon som varit med om det, jag får flera frågor jag inte tidigare tänkt på. Ja jag kutar bog mer åt ett par på ett sätt men vet inte hur jag ska tänka för att övervinna oron över att se min man med en annan kvinna, jag kan ju lätt fantisera om att se honom med en man, alltså kyssa och smeka är det jag då kan liksom känna är upphetsande. Jag kan ju inte heller ha en regel att jag får ha sex med både mannen och kvinnan och han får bara bara med mig ev kyssa mannen, det blir ju tokigt mot den andra kvinnan med kanske. Men att jag och kvinnan kan ha sex alt att vi har sex i samma rum som ett annat par det skulle nog va bra som utgångspunkt. Min man kan vara lite blyg sådär och har lite svårt att uttrycka sig ibland. Samtidigt så tror jag han låter mig föra mycket i detta för att jag ska känna mig trygg. Vi är ju trygga i vårt förhållande och kan ju se sex som något utanför känslorna. Det kanske är som du skriver då bättre att inte kanske känna personerna för mycket och skapa en relation. Jag har ju tidigare tänkt att jag ville känna de bättre men jag tänker att du nog har en poäng i att inte blanda in för mycket känslor, som det ju kan bli om man även får en vän relation. Det är så nyttigt att höra hur andra resonerar. Det skulle vara så spännande att höra hur din fru tänker kring det här med en annan kvinna. Om vi tänker lika där. Jag tänker att det är viktigt att man inte känner sig utanför, att jag kanske inte alls har det skönt med mannen medans min man har det skönt med kvinnan då är det ju inte längre vår upplevelse. Hur tänker hon kring framtiden? Har hon lättare att kanske ta steget nu till ett par eller säger hon nej till det? Har ni spenderat hela natten tillsammans med någon eller brukar de gå hem efteråt?

  • Anonym (K)
    Äldre 21 Feb 19:23
    #9
    Anonym (Fantasy) skrev 2019-02-21 18:29:32 följande:

    Känns bra att jag vågade ta steget att skriva här och få diskutera det lite med någon som varit med om det, jag får flera frågor jag inte tidigare tänkt på. Ja jag kutar bog mer åt ett par på ett sätt men vet inte hur jag ska tänka för att övervinna oron över att se min man med en annan kvinna, jag kan ju lätt fantisera om att se honom med en man, alltså kyssa och smeka är det jag då kan liksom känna är upphetsande. Jag kan ju inte heller ha en regel att jag får ha sex med både mannen och kvinnan och han får bara bara med mig ev kyssa mannen, det blir ju tokigt mot den andra kvinnan med kanske. Men att jag och kvinnan kan ha sex alt att vi har sex i samma rum som ett annat par det skulle nog va bra som utgångspunkt. Min man kan vara lite blyg sådär och har lite svårt att uttrycka sig ibland. Samtidigt så tror jag han låter mig föra mycket i detta för att jag ska känna mig trygg. Vi är ju trygga i vårt förhållande och kan ju se sex som något utanför känslorna. Det kanske är som du skriver då bättre att inte kanske känna personerna för mycket och skapa en relation. Jag har ju tidigare tänkt att jag ville känna de bättre men jag tänker att du nog har en poäng i att inte blanda in för mycket känslor, som det ju kan bli om man även får en vän relation. Det är så nyttigt att höra hur andra resonerar. Det skulle vara så spännande att höra hur din fru tänker kring det här med en annan kvinna. Om vi tänker lika där. Jag tänker att det är viktigt att man inte känner sig utanför, att jag kanske inte alls har det skönt med mannen medans min man har det skönt med kvinnan då är det ju inte längre vår upplevelse. Hur tänker hon kring framtiden? Har hon lättare att kanske ta steget nu till ett par eller säger hon nej till det? Har ni spenderat hela natten tillsammans med någon eller brukar de gå hem efteråt?


    Det är alltid skönt att ventilera sina tankar lite, men det är också viktigt att man går sin egen väg och gör det som verkligen känns rätt för en själv, så att man verkligen bygger på ens egna förutsättningar eftersom vi alla är olika.

    Tycker det är skönt att se att du tänker på "hela bilden" även om du dras mot ett par.
    Det är klart att det är svårt att ha en regel som säger att din man och den andra kvinnan inte skulle få göra något, men att du skulle vara tillåten att göra det.
    Men ännu svårare är nog att hitta ett sådant par där den andra kvinnan kan tänka sig vara mer passiv samt att din man är passiv, för du handlar det egentligen om att fokuset ska ligga på dig och kanske den andra mannen enbart.
    Missförstå mig rätt, passiv kanske är fel ord men "inte lika aktiva" hur som helst.

    Om du verkligen har väldigt svårt att tänka dig din man ha sex med någon annan under dessa förhållanden så är det nog inte en så bra idé att ni utsätter er för det.
    Du måste vara helt trygg med det innan det eventuellt skulle hända, annars är risken stor att det blir ett jobbigt efterspel för dig och din man eftersom man inte klarade av att se det man sett. Och då vet man inte riktigt vilka känslor som bubblar upp, så fråga dig själv om du tycker det är värt att ta en sådan risk ifall du inte är bekväm med att se din partner med någon annan.
    Man ska aldrig göra något som man egentligen inte vill, då blir det bara mer fel.

    Jag och min fru pratade om detta väldigt mycket innan vi "började" med trekant.
    Till en början var hon helt skeptisk till hela tanken att vi skulle bjuda in någon annan, tjej, kille eller par.
    I det stora hela handlade det inte om att hon själv inte kunde tänka sig sex med andra, men som du själv är inne på... om hon får så borde jag få också och det ville hon inte, hon klarar inte av att se mig ha sex med någon annan då jag "är hennes" och bara hennes.
    VI har levt i fullständig monogami i 12år och det är svårt att ändra den synen för henne.
    Jag är lite mer sexuellt frisläppt och ser njutning och värdesätter det oavsett var eller hur jag finner den, det behöver alltså inte vara så mycket känslor för mig så länge man inte bestämt något annat.
    Nu låter det nästan som att jag säger att jag inte bryr mig och det är fel, jag tror på ärlighet och att man har gett varandra ett löfte, och när vi inledde detta förhållande så var det monogami till 100%, om jag nu säger att jag är okej med att hon får ha sex med andra (tillsammans med mig i form av trekant osv) är ju något som jag själv valt och förväntar mig inte att hon även måste släppa på det.
    Det var en av våra regler från början, Hon behöver inte släppa på samma regler som jag gör.
    Jag får en enorm njutning i att se henne njuta, och vid just en trekant så kan man få till något så intensivt att det ibland kan vara väldigt skönt att bara få "titta"
    Hon får njutning i någon form non-stop och hinner knappt andas mellan orgasmer eftersom det alltid är någon av oss män som har energi för något nytt.
    Och sedan finns det ju saker man kan göra när vi alla tre är ytterst aktiva samtidigt men det kräver en hel del uppvärmning och feeling först.

    I framtiden får vi se om det ändras, men just nu är det här den uppsättningen vi är bekväma i, och när man tagit några steg kan man stanna upp och njuta ett tag innan man fortsätter med att experimentera, men ja... det är inte alla som ser det som jag gör.
    Har fått höra att jag är en underkastad man som tillåter det här men inte tar något för mig själv osv osv, många har åsikter osv.
    Men jag tröstar mig bara med att de inte förstår mig... för hade de gjort det så hade de sett att jag får massor av njutning... bara i en form som de själva inte förstår.

    Oj... hur ska jag summera det här.
    magkänslan är otroligt viktig! Är det ett annat par som gäller så är det så!
    Men prata med din man om huruvida han är okej med att kanske inte få "byta partner" under akten, prata om ut om alla detaljer.
    Är han okej med det så prova söka efter ett par som kanske känner att det skulle funka, just när det gäller andra par så har jag ju som sagt inte någon erfarenhet så jag kan inte säga om det skulle vara svårt eller lätt att hitta.
    En extra man är superlätt att hitta, men får bara sålla tills man hittar någon som man "klickar" med.

  • Anonym (Krasc­h)
    Äldre 22 Feb 08:10
    #10

    I vårt fall blev det så att den andra mannen tog över min fästmö. Så man behöver vara medveten om det riskabla med dessa lekar och vara bra förberedd.

Svar på tråden Erfarenhet av par plus par/ par plus man