• Grillet

    Är hon intresserad eller inte?

    Hej!
     
    Ska försöka göra lång story kort... 
    Kvinna lägger till mig på FB för 9 år sedan. Fast hon bor i ett annat land. HUR hon hittade vet varesig hon eller jag.
    Inga gemensamma bekanta varesig då eller nu. Vi har knappt chattat alls. Men lajkar våra uppdateringar med jämna mellanrum.
    Åren går och rätt vad det är så får jag för mig att åka och semestra i hennes engelsktalande land, Australien.
    Hon erbjuder sig innan jag kommer dit att skjutsa runt mig och visa alla sevärdheter, jag tackar givetvis ja. By the way, jag anser att vi båda två skulle kunna klassa oss som 7 poängare rent utseendemässigt. Och vi är jämngamla i 30 års åldern. Vi är båda slanka och ganska vältränade. 
    Hon påminner väldigt mycket både utseendemässigt och till personligheten om flera ex jag haft mina längsta förhållanden med.  Så jag ser ju direkt att det här kan vara en bra kandidat helt enkelt, och att hon säkerligen tänkt så om mig (eftersom hon la till mig).
     
    Mötet är bestämt till En dag, hon hämtar upp mig på morgonen och allting går jättefint. Vi kommer mycket bra
    överens och det visar sig att vi tycker precis likadant politiskt, att vi har likadana hobbies, intressen och till
    och med spelar samma spel. Det verkar nästan för bra för att vara sant.
    Vi åker runt och ser på häftiga saker. Hon till och med betalar inträdet för mig till de olika sakerna vi åker till. Och är väldigt mån om att jag har det bra.
    Jag håller mig cool, gör inga dumma raggförsök eller något sådant utan håller mig vänlig och proffsig och engagerad
    i våra samtal. Likaså hon. Vi skrattar mycket och har kul. Hon är väldigt ödmjuk.
    Jag ger henne choklad och en liten souvernir från Sverige.
    Hon säger saker innan jag ska säga samma sak, och vice versa. Det är nästan på en nivå att det blir absurt hur lika vi är.
    Jag börjar tänka att det här kan ju bli Hur Bra Som Helst.
    Det sista vi gör aktivitetsmässigt är att äta ute och hon ger mig några korta djupa blickar med leende, som jag uppfattar det. Hon verkar hålla på med sitt hår en del och är noga med sin hållning.
     
    Hela dagen går jättebra och hon ska släppa av mig vid hotellet, jag tänker även där att jag ska inte försöka mig på nåt
    dumt så att jag liksom "sabbar" hela den här dagen, utan ett proffsigt hejdå och så tänker jag att vi istället kan ses senare under de 7 dagar jag har kvar i landet. Ta en öl eller så, och att man kan börja lägga in stötar då istället. Vi pratar lite kort, kramas och jag går till hotellet.
    Jag tänker att vi fått en bra start. Samtidigt fick jag KÄNSLAN (som alltså bara är en känsla) att hon blev lite besviken på att jag bara gick.
    Jag började fundera på om jag skulle försökt kyssa henne eller så när vi klev ur bilen för vårt Hejdå.
     
    Så en timme senare skriver jag "tack så mycket bla bla" och att hon ser "absolutely georgeous" ut, och att jag gärna träffas
    igen, och får hon minsta tid över så ska hon höra av sig till mig.
    Hon svarar snällt och proffsigt som vanligt och skriver bland annat att jag ser "very handsome" ut. Men skriver att hon 'hör av sig om hon får tid över'. Hmm...
    Jag tänker att hon säkert kommer höra av sig, eftersom hon verkade ju så intresserad. Nu har hon ju verkligen "investerat" i denna relation, betalat och kört omkring mig i 10 timmar och vi har dessutom haft väldigt kul ihop, och är såpass lika.
     
    Men dagarna går. Hon hör inte av sig. Jag skriver några få ggr, om annat, vill inte tjata eller vara tjatig.
    Börjar fundera på om hon kör nåt slags spel med mig eller vad det är frågan om.
    Till slut ska jag åka hem, vilket jag gör. Väl hemma så mailar jag henne att resan gått bra, tackar för hennes gästvänlighet
    och skickar lite foton, ska även skicka mer sen så hon får allt. Jag skriver ganska mycket, och i stil med den humorn vi
    pratade i. Hon svarar snällt, men det är nu mycket kortare svar.
    När vi träffades tyckte jag att jag fick signaler, både innan och under tiden vi sågs. Hon var verkligen engagerad i samtalet och så glad
    hela vägen tills vi skiljdes åt. Men sen har det alltså bara sakta men säkert dött ut med engagemanget från hennes sida.
    Jag vet att jag kom mitt under hennes jobbperiod, det var något hon berättade redan innan jag anlände. Hon arbetar långa pass,
    helger och sent. Men att det skulle vara bara 1 dag ledigt för henne på 10 dagar som jag var där, har jag endå lite svårt att tro.
    Även om det är högsäsong, iofs vet jag ju inget om deras jobbkultur eller hur hon fungerar på sitt jobb. Men jag var väl naiv och tänkte att vill hon ses så kommer hon nog se till att vi ses på ett eller annat sätt.
    Jag vet helt enkelt inte bara vad jag ska tro??
     
    Tycker hon att jag var en mes som inte kysste henne när vi skiljdes åt på får FÖRSTA dejt och nu ska vara sur åt saken?
    Tycker hon att det är lika bra att hålla sig borta trots allt pga det stora avståndet oss emellan? 
    Blir hon nervös av känslor och börjar reagera konstigt pga det?
    Tycker hon att hon "visat för mycket" och att jag visat för lite?
     
    Eller är hon, som jag tror nog endå är mest sannolikt... helt enkelt inte intresserad?
     
    Jag kan ju nämna att många tidigare flickvänner har sagt om mig när vi väl är ihop, att de trodde att jag inte var intresserad ALLS.
    Att jag var typ "svåravläst" och att deras signaler till mig gick mig helt förbi. Så tjejer har ofta fått ta första steget på mig med 
    första hånglet och sådär.
    Men det här fallet känns endå annorlunda. 
     
    Ser ni tjejer något uppenbart fel här jag gjort?
    Vad ska jag tro?
    Vad kan det vara? 
    Tjejer eller killar, hjälp?
     
    Mvh G
  • Svar på tråden Är hon intresserad eller inte?
  • Anonym (S)

    Jag tror att hon helt enkelt inte är intresserad. Hade hon varit det hade hon ju förstås hört av sig liksom. Hon tyckte säkert att det var kul att träffa dig, men inte mer än så.

  • Anonym (Oseriös)

    tror hon redan från början tänkte att detta bara var en kul grej eftersom ni bor i olika länder. Sen när du inte tog initiativ så förstod hon att du inte ville ha kul på det viset och då fanns det ingen anledning för henne att engagera sig mer.

  • Anonym (Nä)

    Jag tror du försöker läsa in alldeles för mkt i ert möte. Det är många ursäkter.

    Enligt hur jag ser det har hon bara varit artig. Hade hon velat träffa dig igen så hade hon tagit sin chans, speciellt då ni bor så långt från varandra. Aldrig nånsin att hon bara låtit chansen gå henne förbi.

    Gå vidare. Lycka till

  • Grillet

    Ja jo.


    Det var väl lite som jag själv endå misstänkte då.


    Synd. Vi hade blivit ett bra par.


    But it takes two to tango.

  • tankfull

    Jag tänker att hon nog tyckte att det var du som skulle höra av dig när du var där, trots att hon sa att hon skulle göra det om hon fick tid. Hon kanske faktiskt blev lite besviken att du inte kysste henne och hon tyckte kanske att hon verkligen hade gjort allt för dig så nu var det din tur. Hon hade trots allt kört runt dig och till och med betalat en del grejer. Betalade du middagen? Missade detta. Hursomhelst, hon är kanske van att bli uppvaktad och tycker att det är mannen som ska vara mera på. Jag är nog själv lite konservativ ibland och tycker att mannen ska visa tydligt att han verkligen vill ha mig. Och jag VET att kvinnor kan ta initiativ och jag gör det i vissa lägen, men ibland tycker jag att mannen ska ha lite balls om du ursäktar uttrycket och faktiskt våga lite extra för att bevisa att han verkligen är intresserad tillräckligt för att göra sig besvär. I det här läget hade väl kvinnan ifråga gjort sig mer besvär än du jämförelsevis?

  • Grillet

    tankfull:


    Det är Lite så jag misstänkt att hon tänkt också. Hört förr flera ggr tidigare att tjejer kan resonera så. Och ja, hon hade definitivt gjort "mer" när det kom till initiativ och sådant än vad jag hade gjort vid det läget. Hon hade ju "investerat" mer i hela dejten än vad jag gjort. Hon betalade för Rubbet och vägrade låta mig betala, det gick nog lätt på över 1000 kr allt hon betalade. Hon sa att "I want to give you this", etc.


    MEN samtidigt kan jag tycka själv att det är lite väl magstarkt av henne att tänka att det Måste hända nåt på absolut första dejten. Men jag var definitivt inställd på att vara den som skulle gå framåt på andra dejten.


    Anledningen är flera till att jag var lite sparsam med det tänket på första träffen. Dels vet man inte hur tjejer är därborta, hur de resonerar. Hur deras dejtingkultur är. Sedan ville jag inte göra bort mig som avslut på en sådan bra dag. Försöka kyssa henne och bli dissad när allt varit så bra hade ju bara varit väldigt underligt. Tänke att jag håller dessa två tillfällen separata.


    Jag tänkte också mer att om hon kommer ut på dejt nr 2, så vet man nästan bara av den orsaken att man kan skrida till verket. 

  • tankfull
    Grillet skrev 2019-02-19 23:09:15 följande:

    tankfull:


    Det är Lite så jag misstänkt att hon tänkt också. Hört förr flera ggr tidigare att tjejer kan resonera så. Och ja, hon hade definitivt gjort "mer" när det kom till initiativ och sådant än vad jag hade gjort vid det läget. Hon hade ju "investerat" mer i hela dejten än vad jag gjort. Hon betalade för Rubbet och vägrade låta mig betala, det gick nog lätt på över 1000 kr allt hon betalade. Hon sa att "I want to give you this", etc.


    MEN samtidigt kan jag tycka själv att det är lite väl magstarkt av henne att tänka att det Måste hända nåt på absolut första dejten. Men jag var definitivt inställd på att vara den som skulle gå framåt på andra dejten.


    Anledningen är flera till att jag var lite sparsam med det tänket på första träffen. Dels vet man inte hur tjejer är därborta, hur de resonerar. Hur deras dejtingkultur är. Sedan ville jag inte göra bort mig som avslut på en sådan bra dag. Försöka kyssa henne och bli dissad när allt varit så bra hade ju bara varit väldigt underligt. Tänke att jag håller dessa två tillfällen separata.


    Jag tänkte också mer att om hon kommer ut på dejt nr 2, så vet man nästan bara av den orsaken att man kan skrida till verket. 


    Jag förstår hur du tänker, och hade ni haft mera tid så hade det varit det rätta att vänta med kyssen. Men nu hade ni inte mycket tid och då får man kanske snabba sig på lite. Du skulle ha frågat lite fint om du fick lov att kyssa henne.
    Kan du inte skriva till henne att du älskade att träffa henne och hade det jättebra, men att det enda du ångrar är att du inte tog chansen att kyssa henne? Ni måste ju inte ses igen om det inte är besvarat, men skulle ni ses igen så vet hon från början vad du känner för henne. Svårt att ge råd såhär när man inte varit där och känt på stämningen mellan er, den kan du bäst avgöra hur den var själv. Som det är nu så grubblar du ju, kanske skönt att få ett lite svar från henne?
  • Grillet
    tankfull skrev 2019-02-19 23:17:09 följande:
    Jag förstår hur du tänker, och hade ni haft mera tid så hade det varit det rätta att vänta med kyssen. Men nu hade ni inte mycket tid och då får man kanske snabba sig på lite. Du skulle ha frågat lite fint om du fick lov att kyssa henne.
    Kan du inte skriva till henne att du älskade att träffa henne och hade det jättebra, men att det enda du ångrar är att du inte tog chansen att kyssa henne? Ni måste ju inte ses igen om det inte är besvarat, men skulle ni ses igen så vet hon från början vad du känner för henne. Svårt att ge råd såhär när man inte varit där och känt på stämningen mellan er, den kan du bäst avgöra hur den var själv. Som det är nu så grubblar du ju, kanske skönt att få ett lite svar från henne?

    Ja jag tänkte kanske lite fel där. I och med att jag typ räknade med att vi skulle kunna ses igen. Hade man lagt allt krut på första dejten och särskilt då när vi skiljdes åt, så hade man ju vetat i dagsläget om man fick ett ja eller nej. En bra läxa för framtiden, att chansa mer. Jag har alltid varit den mer avvaktande typen, och eftersom denna kvinna verkar vara på pricken som jag, så är ju säkert hon den avvaktande typen hon med. Så då hade det varit bra med lite Omff i egna framfusningen.


    Som det är nu hänger man ju lite i limbo. Man vet ju inte vad hon faktiskt tyckte, alltså om hon var attraherad eller inte. Utöver att hon skrev "you are very handsome" som svar på mitt "you look absolutely georgeous". Vilket ju kan vara bara en artighetsgrej hon skriver, hon är väldigt artig av sig.


    Jag har faktiskt redan skrivit att jag älskade att träffa henne och hade det jättebra med henne och så, det skrev jag ungefär 1 timme efter att hon lämnat av mig, det var även då jag skrev att jag vill gärna ses igen, kanske över en öl eller så, meeeen jag skrev inget då och inget hittils att jag gärna skulle tagit chansen att kyssa henne. Är det kanske inte fel ände att börja i nu när man är 17.000 kilometer bort? Då kanske hon bara svarar "Det borde du ha tänkt på när du var här". 


    De signalerna jag fick från henne var att hon gjorde så kallad triangulering av ansiktet, dvs tittar både på ögon och läppar. Vilket är ett tydligt tecken på att man vill hångla, inte alltid, men ofta. Vidare så tittade hon länge i mina ögon vid middagen, med ett litet leende. Då reagerade jag också. Återigen, alla dessa "tecken" kan också betyda inte ett skvatt.


    Man kanske borde skriva något mer rakt på istället? För ja, ett svar skulle ju kunna vara bra oavsett vad det är. Som ett avslut. Risken är väl bara det att man känner sig lite dum av att skriva något sådant. Vad och hur skriver man.


    MEEEN kan ju faktiskt vara så att hon tror att jag placerat henne i ett kompisfack, då det var ju i stort sett så jag var mot henne då vi träffades. Gick in i den inställningen just för att lätta på stämningen då vi båda verkade lite stela och nervösa till en början. Vad vet jag vad hon tänker, hon kanske tror att jag inte var ett dugg intresserad. Jag kan ju tänka mig vad hon säger till sin kompis "Ja han var jättetrevlig och så, men visade inget intresse på så vis alls, och sprang iväg rätt fort när vi skiljdes åt". Vidare då att hon har betalat och donat och planerat, och så springer jag bara iväg. Om man ska se det från hennes point of view. 


    Samtidigt försöker jag ju hålla igång konversationen mellan oss, medans den verkar dö ut mer o mer från hennes sida.


    What to do?

  • Grillet

    Jag funderar på att bara fråga henne lite skämtsamt nåt i stil med 


    "Dont you think you and I would make a great handsome couple?"  


    Det är ju faktiskt så att vi i stort sett inte känner varandra, så man kan ju hålla det på en skämtsam nivå? 

  • tankfull
    Grillet skrev 2019-02-19 23:59:29 följande:

    Ja jag tänkte kanske lite fel där. I och med att jag typ räknade med att vi skulle kunna ses igen. Hade man lagt allt krut på första dejten och särskilt då när vi skiljdes åt, så hade man ju vetat i dagsläget om man fick ett ja eller nej. En bra läxa för framtiden, att chansa mer. Jag har alltid varit den mer avvaktande typen, och eftersom denna kvinna verkar vara på pricken som jag, så är ju säkert hon den avvaktande typen hon med. Så då hade det varit bra med lite Omff i egna framfusningen.


    Som det är nu hänger man ju lite i limbo. Man vet ju inte vad hon faktiskt tyckte, alltså om hon var attraherad eller inte. Utöver att hon skrev "you are very handsome" som svar på mitt "you look absolutely georgeous". Vilket ju kan vara bara en artighetsgrej hon skriver, hon är väldigt artig av sig.


    Jag har faktiskt redan skrivit att jag älskade att träffa henne och hade det jättebra med henne och så, det skrev jag ungefär 1 timme efter att hon lämnat av mig, det var även då jag skrev att jag vill gärna ses igen, kanske över en öl eller så, meeeen jag skrev inget då och inget hittils att jag gärna skulle tagit chansen att kyssa henne. Är det kanske inte fel ände att börja i nu när man är 17.000 kilometer bort? Då kanske hon bara svarar "Det borde du ha tänkt på när du var här". 


    De signalerna jag fick från henne var att hon gjorde så kallad triangulering av ansiktet, dvs tittar både på ögon och läppar. Vilket är ett tydligt tecken på att man vill hångla, inte alltid, men ofta. Vidare så tittade hon länge i mina ögon vid middagen, med ett litet leende. Då reagerade jag också. Återigen, alla dessa "tecken" kan också betyda inte ett skvatt.


    Man kanske borde skriva något mer rakt på istället? För ja, ett svar skulle ju kunna vara bra oavsett vad det är. Som ett avslut. Risken är väl bara det att man känner sig lite dum av att skriva något sådant. Vad och hur skriver man.


    MEEEN kan ju faktiskt vara så att hon tror att jag placerat henne i ett kompisfack, då det var ju i stort sett så jag var mot henne då vi träffades. Gick in i den inställningen just för att lätta på stämningen då vi båda verkade lite stela och nervösa till en början. Vad vet jag vad hon tänker, hon kanske tror att jag inte var ett dugg intresserad. Jag kan ju tänka mig vad hon säger till sin kompis "Ja han var jättetrevlig och så, men visade inget intresse på så vis alls, och sprang iväg rätt fort när vi skiljdes åt". Vidare då att hon har betalat och donat och planerat, och så springer jag bara iväg. Om man ska se det från hennes point of view. 


    Samtidigt försöker jag ju hålla igång konversationen mellan oss, medans den verkar dö ut mer o mer från hennes sida.


    What to do?


    Jag känner igen det där med att vara avvaktande och artig och två såna tillsammans kan bli knepigt. Du har inget annat att förlora än lite stolthet om du bara skriver ungefär: Bara så du vet så ångrar jag att jag inte tog chansen att säga hur vacker du är och jag förbannar mig själv för att jag inte bad dig om en kyss efter vår fina dag tillsammans. Jag skulle även velat fått chansen att bjuda tillbaka efter allt du gav mig, men vi sågs ju inte mer. Kanske får vi chansen att ses igen? Tror du att du kommer hit en dag? Skulle bli väldigt glad...
    Hon kommer att bli smickrad och även om hon skulle svara dig att hon inte hade samma känslor så förlorar du inget mer än lite stolthet. Det kan du bjuda på när hon ändå är så långt borta. That´s what I would do Glad
Svar på tråden Är hon intresserad eller inte?