• Anonym (Cc)
    Äldre 19 Feb 21:45
    1441 visningar
    12 svar
    12
    1441

    Tips hur jag ska bjuda ut kille!

    Började prata med en kille för ca 2 veckor sedan. Han ville tidigt träffas så efter en vecka sågs vi på en dejt som jag uppfattade var väldigt trevlig! Allt kändes naturligt så gar svårt att tänka mig att han tyckte det kändes dåligt. Han var inte alls speciellt pratglad innan vi sågs heller utan vi bestämde en dag o pratade inte speciellt myclet mer så fick uppfattningen av att han inte är nån som vill hålla på o messa o sånt. Iaf såhär en vecka efter har vi inte pratat speciellt mycket.. min kompis säger jag ska skita i honom för att hade han gillat mig skulle han höra av sig. Samtidigt känner jag att jag inte kan begära att någon tycler om mig efter så kort tid? Eller tänker hon rätt? Jag har i många fall stött på killar som man inte alls känner intresse för men som man tillslut börjat gilla för att de aldrig ger sig.

    Iaf så är jag så otroligt rädd för att bli dissad o kan liksom bli tråkig när det känns som jah inte får bekräftelse. Sen har jag hört att många killar gillar drivna tjejer som vågar ta insiativ till stt bjuda ut o visa självkänsla?

    Jag funderar på att föreslå en till dejt även om han nu inte visar så myclet intresse så skulle han säga nej så får det väl bli pinsamt samtidigt som jag aldrig behöver se honom igen? Kag tänker mig då att jag skulle skriva ett väldigt självsäkert meddelande men vet inte hur, vill liksom inte bara skriva: hej ska vi ses? Utan vill ha det speciellt samtidigt som jag föreslår en bra dejt o lite flörtigt.. hur tycker ni jag dka göra? O ge förslag isf!

  • Svar på tråden Tips hur jag ska bjuda ut kille!
  • Anonym (Ingen­)
    Mon 2 Dec 2019 11:20
    #1

    Väldigt överraskande tjejer brukar inte bjuda ut killar. Det är därför som ingen tjej har svarat på hur du Ska göra. Gick det bra?

  • Anonym (Q)
    Mon 2 Dec 2019 12:22
    #2

    Är du inte självsäker så är du inte. Det är svårt att fejka.

    Satsa på någon som du får bra kemi med från början. Det ska kännas naturligt redan från början.

  • Anonym (Nå)
    Tue 13 Apr 2021 10:41
    #3
    Anonym (Cc) skrev 2019-02-19 21:45:11 följande:

    Iaf så är jag så otroligt rädd för att bli dissad o kan liksom bli tråkig när det känns som jah inte får bekräftelse. Sen har jag hört att många killar gillar drivna tjejer som vågar ta insiativ till stt bjuda ut o visa självkänsla?

    Jag funderar på att föreslå en till dejt även om han nu inte visar så myclet intresse så skulle han säga nej så får det väl bli pinsamt samtidigt som jag aldrig behöver se honom igen? Kag tänker mig då att jag skulle skriva ett väldigt självsäkert meddelande men vet inte hur, vill liksom inte bara skriva: hej ska vi ses? Utan vill ha det speciellt samtidigt som jag föreslår en bra dejt o lite flörtigt.. hur tycker ni jag dka göra? O ge förslag isf!


    Nå bjöd du ut killen till slut. Vad skev du till honom 
  • Anonym (månad­sbelop­p)
    Tue 13 Apr 2021 10:55
    #4
    -1 +1

    Som tjej behöver du inte göra mycket alls. Du tittar på honom, då har du tagit första steget.
    Resten är upp till honom. Om han är man nog.

  • Anonym (Nå)
    Tue 10 Aug 2021 09:23
    #5
    Anonym (Cc) skrev 2019-02-19 21:45:11 följande:

    Jag tänker mig då att jag skulle skriva ett väldigt självsäkert meddelande men vet inte hur, vill liksom inte bara skriva: hej ska vi ses? Utan vill ha det speciellt samtidigt som jag föreslår en bra dejt o lite flörtigt.. hur tycker ni jag dka göra? O ge förslag isf!


    Det hade säkert gått bra om du skrev ett sms
  • Anonym (Ann)
    Tue 10 Aug 2021 12:28
    #6

    Du kan skicka sms och fråga hur han mår.Svarar han utan att fråga dig något,så är han nog inte intresserad.

  • Anonym (?)
    Tue 10 Aug 2021 17:34
    #7
    Anonym (månadsbelopp) skrev 2021-04-13 10:55:16 följande:

    Som tjej behöver du inte göra mycket alls. Du tittar på honom, då har du tagit första steget.
    Resten är upp till honom. Om han är man nog.


    Men är det verkligen såhär att män uppfattar att kvinnan tittar som intresse?
  • Anonym (månad­sbelop­p)
    Tue 10 Aug 2021 18:11
    #8
    -2 +1
    Anonym (?) skrev 2021-08-10 17:34:07 följande:
    Men är det verkligen såhär att män uppfattar att kvinnan tittar som intresse?
    Kvinnor tycker att dom tar första steget när dom reggar sig på en dejtsajt.
    Eller när hon tittar på en kille.
  • Anonym (Tveka­r)
    Mon 22 Nov 2021 16:47
    #10
    Anonym (Ann) skrev 2021-08-10 12:28:31 följande:

    Du kan skicka sms och fråga hur han mår.Svarar han utan att fråga dig något,så är han nog inte intresserad.


    Tror du att många tjejer tvekar om det?
  • Anonym (månad­sbelop­p)
    Wed 24 Nov 2021 11:42
    #11
    Anonym (Cc) skrev 2019-02-19 21:45:11 följande:

     Jag har i många fall stött på killar som man inte alls känner intresse för men som man tillslut börjat gilla för att de aldrig ger sig.

    I


    www.familjeliv.se/forum/thread/81494449-alla-dessa-efterhangsna-killar/10
  • Q71
    Fri 26 Nov 2021 08:53
    #12

    Du har fått så många korkade svar så jag känner att jag måste skriva! Självklart kan du bjuda ut honom. Skicka ett meddelande och fråga om han vill ses. Föreslå gärna på någon liten lagom aktivitet. 

    Lycka till nu!

Svar på tråden Tips hur jag ska bjuda ut kille!