• Anonym (Fy f-n)

    Alla mina trosor borta

    Kommer upp från tvättstugan. Någon har snott alla mina trosor jag tvättade.

    Fy f-n vad äckligt. Hur kan man göra det.

  • Svar på tråden Alla mina trosor borta
  • Anonym (Hm)

    Hur är det ens möjligt? Moderna tvättstugor idag brukar ha ett elektroniskt system som garanterar att man har ensam tillgång till tvättstugan under den perioden som man har bokat den? Minns inte att utomstående hade kommit in ens för 30 år sedan när man använde vanliga lås.

  • Anonym (Fy f-n)

    [quote=79455902][quote-nick]Anonym (Hm) skrev 2019-02-19 23:13:41 följande:[/quote-nick]Hur är det ens möjligt? Moderna tvättstugor idag brukar ha ett elektroniskt system som garanterar att man har ensam tillgång till tvättstugan under den perioden som man har bokat den? Minns inte att utomstående hade kommit in ens för 30 år sedan när man använde vanliga lås.[/

    Vår stuga är inte modern. Andra grannar kan komma in. Så förbannad. Har inte råd att köpa nya innan lön.

  • Anonym (Hm)
    Anonym (Fy f-n) skrev 2019-02-19 23:17:47 följande:

    [quote=79455902][quote-nick]Anonym (Hm) skrev 2019-02-19 23:13:41 följande:[/quote-nick]Hur är det ens möjligt? Moderna tvättstugor idag brukar ha ett elektroniskt system som garanterar att man har ensam tillgång till tvättstugan under den perioden som man har bokat den? Minns inte att utomstående hade kommit in ens för 30 år sedan när man använde vanliga lås.[/

    Vår stuga är inte modern. Andra grannar kan komma in. Så förbannad. Har inte råd att köpa nya innan lön.


    Oj, jag trodde att alla tvättstugor hade elektroniska brickor nuförtiden, det har jag sett även i förorter med sämre rykte. Då bör du verkligen klaga hos hyresgästföreningen om de ännu inte har infört ett system som minskar problem och ev. brott. Tvättade du alla dina underkläder samtidigt?
  • Anonym (A)
    Anonym (Hm) skrev 2019-02-19 23:26:46 följande:
    Oj, jag trodde att alla tvättstugor hade elektroniska brickor nuförtiden, det har jag sett även i förorter med sämre rykte. Då bör du verkligen klaga hos hyresgästföreningen om de ännu inte har infört ett system som minskar problem och ev. brott. Tvättade du alla dina underkläder samtidigt?
    Det finns inga elektroniska brickor här där jag bor heller, inget lås alls inte till tvättstugan faktiskt och jag bor mitt i centrum i en rätt stor stad. Det är inget ovanligt. Känner till fler som inte har elektroniska lås än som har det. De flesta har dock "vanliga" lås i alla fall (där man låser fast med sin egen, numrerade, låskolv).
  • Anonym (G)
    Anonym (Hm) skrev 2019-02-19 23:26:46 följande:
    Oj, jag trodde att alla tvättstugor hade elektroniska brickor nuförtiden, det har jag sett även i förorter med sämre rykte. Då bör du verkligen klaga hos hyresgästföreningen om de ännu inte har infört ett system som minskar problem och ev. brott. Tvättade du alla dina underkläder samtidigt?

    Många tvättstugor kräver omfattande ombyggnationer för att det ska gå att införa ett sådant system, så det är något man gör efterhand när tvättstugorna blivit för slitna och behöver en rejäl renovering. Hyresgästföreningen kan knappast göra något åt saken så länge inte den befintliga tvättstugan är riktigt gammal och sunkig. Här har vi just fått vår tvättstuga i bottenplan utbytt mot en ny ute på gården. Det var för knöligt att bygga om den befintliga, så de lokalerna ska användas till annat.
  • Anonym (.)
    Anonym (Hm) skrev 2019-02-19 23:26:46 följande:
    Oj, jag trodde att alla tvättstugor hade elektroniska brickor nuförtiden, det har jag sett även i förorter med sämre rykte. Då bör du verkligen klaga hos hyresgästföreningen om de ännu inte har infört ett system som minskar problem och ev. brott. Tvättade du alla dina underkläder samtidigt?
    Oj, själv har jag bara sett en tvättstuga med sådant lås och det var i en sämre del av sthlm. Trodde det var en grej som osäkra områden var tvungen att ha..

  • Anonym (olika)
    Anonym (Hm) skrev 2019-02-19 23:26:46 följande:
    Oj, jag trodde att alla tvättstugor hade elektroniska brickor nuförtiden, det har jag sett även i förorter med sämre rykte. Då bör du verkligen klaga hos hyresgästföreningen om de ännu inte har infört ett system som minskar problem och ev. brott. Tvättade du alla dina underkläder samtidigt?
    Varför skulle hela Sverige ha exakt samma system bara för att du har sett några som har det?
    Förlåt, men du är kanske lite naiv. 

    Där jag bodde tills för ca 2 år sen kunde vi också gå in och ut i tvättstugan hur som helst. Bokningsbrickan sitter nämligen inne i tvättstugan, inte i dörren/låset som jag antar du menar när du skriver att man inte kan gå in på annans tid. Så var det på stället jag bodde innan nyss nämnda, men det var ett nybyggt område så då gjorde de väl så direkt när de ändå byggde. Inget annat ställe jag bott på (jag har bott i ganska många lägenheter) har det varit så utan man har kunnat gå in/ut. Däremot har man på vissa ställen haft hänglås på maskinerna medan man tvättat, men inte på själva tvättstugan. Med andra ord byggs inte de gamla systemen bort i en handvändning. 
  • Anonym (olika)
    Anonym (Fy f-n) skrev 2019-02-19 23:09:31 följande:

    Kommer upp från tvättstugan. Någon har snott alla mina trosor jag tvättade.

    Fy f-n vad äckligt. Hur kan man göra det.


    TS, du får kontakta hyresvärden, sätta upp lapp i tvättstugan och prata med grannar du möter. Det kanske är fler som drabbats? Ev har hyresvärden nys om någon de misstänker för liknande stölder och då kanske detta kan klaras ut. 
  • Anonym (olika)
    Anonym (Hm) skrev 2019-02-19 23:26:46 följande:
     Tvättade du alla dina underkläder samtidigt?
    Det har inte TS skrivit. Det står "alla trosor jag tvättade samtidigt". Det betyder inte att det var alla hon äger. 
  • Anonym (A 2)

    Vad märkligt, vem vill ha någon annans underkläder.

Svar på tråden Alla mina trosor borta