• Anonym (Lilla My)
    Äldre 20 Feb 07:33
    285 visningar
    5 svar
    5
    285

    Missfall pga fosterplacering

    Hej.

    Jag skulle vilja fråga om någon annan har fått missfall pga att fostret suttit långt ned i livmodern? Vid skrapning fanns det vävnad på livmodertappen som analyserades och det var gravidvävnad. Tydligen så har fostret satt sig lågt ned och inte fått plats. Det var iaf en teori. Utomkvedshavandeskap har jag ju hört om.

    Gjorde IVF och mår väldigt dåligt psykiskt men har tyvärr inte fått hjälp trots upprepad vårdbegäran. Men nu skall jag få remiss dit och hoppas på hjälp.
    Det är inte bara pga missfallet utan en relation där det inte blev några barn (han ångrade sig och ville bara ha de barn han hade innan) som kommit upp nu efter missfallet. Gör detta på egen hand och kommer vänta tills jag mår bra igen innan nästa försök.

    Vore intressant att höra om fler varit med om ett missfall som liknar detta? Skulle behöva lite igenkänning och få hopp.
    Kram från lilla My

  • Svar på tråden Missfall pga fosterplacering
  • Anonym (M)
    Äldre 22 Feb 20:06
    #1

    Jag fick inte ett missfall. Men fostret hade placerat sig alldeles för långt ner och därmed placerat sig över ett tidigare kejsarsnittsärr. Pga detta höll min livmoder på att spricka då vävnaden där inte kan töja sig som vanlig livmoders vävnad. Fick akutopereras och min livmoder sprack under operationen så de var tvungna att ta bort min livmoder. Hemskt otrevlig upplevelse!

    Hoppas att det går bättre för dig nästa gång och att du får ditt efterlängtade barn!

  • Anonym (Lilla My) Trådstartaren
    Äldre 28 Feb 00:28
    #2

    Tack för att du ville dela med dig av din historia. Måste ha varit en väldigt svår period. Jag visste att sånt kunde hända.

    Hoppas verkligen på ett barn. Jag har längtat i så många år. Tack.

  • Anonym (F)
    Äldre 28 Feb 00:32
    #3
    Anonym (M) skrev 2019-02-22 20:06:05 följande:

    Jag fick inte ett missfall. Men fostret hade placerat sig alldeles för långt ner och därmed placerat sig över ett tidigare kejsarsnittsärr. Pga detta höll min livmoder på att spricka då vävnaden där inte kan töja sig som vanlig livmoders vävnad. Fick akutopereras och min livmoder sprack under operationen så de var tvungna att ta bort min livmoder. Hemskt otrevlig upplevelse!

    Hoppas att det går bättre för dig nästa gång och att du får ditt efterlängtade barn!


    Så otäckt. Önskar att alla som frivilligt väljer snitt skulle vara mer medvetna om dessa risker som finns.
  • Anonym (M)
    Äldre 28 Feb 15:14
    #4
    Anonym (F) skrev 2019-02-28 00:32:41 följande:

    Så otäckt. Önskar att alla som frivilligt väljer snitt skulle vara mer medvetna om dessa risker som finns.


    Nu hade jag inte något val inför mina kejsarsnitt då jag snittades pga bäckenträngsel. Sen är det även extremt ovanligt att det som hände mig händer. Tyckte läkaren sa mindre än 1/1000 risk. Det är så ovanligt att min läkare aldrig ens sett detta,enbart läst om det i litteraturen som hon sa. Tyvärr innebär det att man även inte har ett protokoll på hur man bäst handhar ett sådant fall som mitt. Risken för detta ökar dock för varje snitt så det borde alla som snittas informeras om. Jag är lycklig att jag har mina 3 barn och att detta inte hände vid min andra graviditet.
  • Anonym (F)
    Äldre 28 Feb 17:01
    #5
    Anonym (M) skrev 2019-02-28 15:14:44 följande:

    Nu hade jag inte något val inför mina kejsarsnitt då jag snittades pga bäckenträngsel. Sen är det även extremt ovanligt att det som hände mig händer. Tyckte läkaren sa mindre än 1/1000 risk. Det är så ovanligt att min läkare aldrig ens sett detta,enbart läst om det i litteraturen som hon sa. Tyvärr innebär det att man även inte har ett protokoll på hur man bäst handhar ett sådant fall som mitt. Risken för detta ökar dock för varje snitt så det borde alla som snittas informeras om. Jag är lycklig att jag har mina 3 barn och att detta inte hände vid min andra graviditet.


    Sa inte att du valt ditt snitt.
Svar på tråden Missfall pga fosterplacering