• Äldre 20 Feb 15:48
    273 visningar
    2 svar
    2
    273

    Fler som försöker få till syskon på egen hand efter lyckad IVF?

    Hej

    Som rubriken lyder - finns det fler här som försöker få till syskon "på egen hand" efter en lyckad IVF-graviditet?

    Vi blev förklarade oförklarligt barnlösa 2017 och fick genomgå en IVF på hösten. Vi fick bara ut 2 ägg som klarade befruktning varav det ena resulterade i en underbar liten dotter i augusti 2018. Det andra embryot slutade tyvärr utvecklas så vi har inget i frysen för ett ev. syskonförsök.

    Nu ska vi ge oss in i syskonverkstaden då min mens kommit igång 6 månader efter förlossning. Så nu börjar allt om med ÄL-stickor och planering. Vi hoppas på ett mirakel och att få vara ett av de paren som de lyckas för på egen hand efter en lyckad IVF, man har ju hört att det kan gå. <3
    Än har vi inte bestämt oss för hur länge vi ska försöka själva men om vi inte blir spontant gravida är vi redo att starta om IVF-karusellen en gång till.

    Finns det fler som är i samma sits och vill följas åt?

  • Svar på tråden Fler som försöker få till syskon på egen hand efter lyckad IVF?
  • Äldre 21 Feb 21:49
    #1

    Hej!

    Jag ville bara skriva och säga att jag plussade för några veckor sedan, första gången någonsin utan hjälp från sjukvården. Trodde aldrig det skulle gå! Har också en dotter som kom via IVF, har låg amh och vi fick inte heller nåt till frysen. Var på ultraljud i måndags och det finns ett foster med tickande hjärta, däremot var fostret mindre i storlek och jag blev tillbakaflyttad vilket gör mig lite orolig.

    Hur som, ville egentligen bara ge lite hopp :) Visst kan det gå! Lycka till!

  • Äldre 25 Feb 07:36
    #2
    Nube skrev 2019-02-21 21:49:07 följande:

    Hej!

    Jag ville bara skriva och säga att jag plussade för några veckor sedan, första gången någonsin utan hjälp från sjukvården. Trodde aldrig det skulle gå! Har också en dotter som kom via IVF, har låg amh och vi fick inte heller nåt till frysen. Var på ultraljud i måndags och det finns ett foster med tickande hjärta, däremot var fostret mindre i storlek och jag blev tillbakaflyttad vilket gör mig lite orolig.

    Hur som, ville egentligen bara ge lite hopp :) Visst kan det gå! Lycka till!


    Men så underbart!! Stort grattis!! Håller alla tummar att det går bra för dig! <3
Svar på tråden Fler som försöker få till syskon på egen hand efter lyckad IVF?