• Anonym (Anonym 77)

    Abort i söndags..

    Någon som gjort abort och vet hur man kan må efter?

    Efter många år med Kopparspiral (tog ut den pga riklig mens) så valde vi att köra med Natural Cycles. Kondom och säkra perioder. Vill helst undvika hormoner. Detta fungerade i ett år. Fast vi följt allt noga så blev jag gravid???? Har 4 barn och är över 40 år vilket gjorde att valet föll på en abort då vi inte önskar eller hinner med fler barn. Gjorde en medicinsk abort i söndags, var då i V5+3. Allt gick bra och hade inte speciellt ont och blödde inga kopiösa mängder heller, det kom ?klumpar? som det skulle. Blöder givetvis fortfarande men som en mens ungefär.

    Men tyvärr mår jag fortfarande illa på morgonen och ibland även under dagen, även brösten ömmar. Är detta vanligt undrar jag nu... någon som vet?

    Kan ägglossningen komma igång redan nu? Om jag inte hade blivit gravid efter förra ägglossningen så ska jag enligt appen ha ägglossning nu, jag har genomskinliga flytningar ihop med blödningen efter aborten (syns när jag torkar mig) Har alltid haft regelbunden mens så jag vet att det stämmer i tiden.

    Har tid på gyn på tisdag för att sätta in en hormonspiral (vill inte vara med om en abort igen).. då kollar dom väl samtidigt att allt har kommit ut.

Svar på tråden Abort i söndags..