• Äldre 20 Feb 17:18
    85 visningar
    9 svar
    9
    85

    Hur tolkas?

    Hur tolkar ni dessa?

    De två första, 17/2 och 18/2, visar svaga svaga streck. 19/2, betydligt starkare men inte fullt så stark som kontrollstrecket. Eller? Idag, 20/2, svagare igen.

    Jag fick mens den 8/2, blödde knappt 5 dagar. Sex 14/2, Direkt ont/molande värk vid vä äggledare. Haft ont kring äggledarna varje dag, från och till, sen dess.

    Min cykel kan variera från 26-35 dagar. Nu sist 26 dagar. Brukar ha tidig ÄL.

    Visar testen ÄL? Kan jag vara gravid?

    Brukar inte känna såhär efter sex eller innan ÄL.

  • Svar på tråden Hur tolkas?
  • Äldre 20 Feb 17:19
    #1

    Oj, nu kom bilden 4 ggr. Inte meningen????

  • Äldre 20 Feb 18:06
    #2

    Även om testen inte är klockrent positiva så ser det ju ut som stregring skedde 19/2, och då kanske ägget släppte igår 20/2. Det skulle ju förklara ont i äggstockarna dagarna före.

  • Äldre 20 Feb 18:25
    #3

    Släppte kanske idag, 20/2, ja. Tydligast streck igår. Men jag har ff ont...

    Sex dagar sedan sex... Hoppas på befruktning!!!

    Har betydligt mer ont än jag brukar ha. Och annorlunda ont...

  • Äldre 20 Feb 19:33
    #4
    Mumin4 skrev 2019-02-20 18:25:03 följande:

    Släppte kanske idag, 20/2, ja. Tydligast streck igår. Men jag har ff ont...

    Sex dagar sedan sex... Hoppas på befruktning!!!

    Har betydligt mer ont än jag brukar ha. Och annorlunda ont...


    Ja just det, menade ju idag den 20. Gravidhjärna!

    Jag tror tyvärr inte man kan känna av en befruktning, utan du får nog vänta minst en 10 dagar. Håller tummarna!
  • Äldre 20 Feb 20:09
    #5

    Tack!! Vill sååå gärna!

  • Äldre 21 Feb 17:58
    #6

    Inget streck på ÄL-stickan idag heller...

    Dock ff lite molande känsla kring hö äggledare.

    Blir knäpp av detta! Vill så gärna!!!!

  • Swn
    Äldre 21 Feb 21:07
    #7

    Ser absolut ut som positivt ägglossningstest den 19/2 så då hade du ägglossning den 20/2

    Det är runt den dagen man ska ha sex för att bli gravid.

    Om ni hade sex den 14/2 alltså 6 dagar innan är chanserna väldigt små för graviditet för spermierna lever inte så länge. Men man vet ju aldrig, man kan ju hoppas det är nogon superspermie som levt kvar. :) hoppas på det bästa iallafall och önskar dig lycka till!

  • Äldre 22 Feb 06:58
    #8

    Jag har i 10 års tid använt säkra perioder för att inte bli gravid och hade då aldrig oskyddat sex närmre än 5 dagar från ägglossning. Hade alltså sex 6 dagar innan ägglossning i stort sett varje månad och blev aldrig gravid. Nu när vi väl börjat försöka så har jag blivit gravid 3 gånger på 5 försök (2 missfall) så jag har dessutom väldigt lätt att bli gravid.

    Jag tycker att det låter högst otroligt att du skulle kunna bli gravid vid sex 6 dagar innan äl. Men det har ju hänt folk även om det är extremt ovanligt. Finns det någon anledning till att ni inte fortsatte ha sex illa du fått positivt test?

    Smärtan du kände var antagligen bara att han kom in djupt i dig eller stötte i din livmodertapp på något sätt. Det kan göra ont i flera dagar.

    Även om man hade kunnat känna befruktning så sker ju befruktningen först efter ägglossning, så det du kände kan inte ha med det att göra.

  • Äldre 23 Feb 11:42
    #9

    Önskar vi kunde ha fortsatt sex. Men min pojkvän jobbar på annan ort och vi har inte möjlighet att ses när vi vill tyvärr. Jag hoppas på ett mirakel eller nåt!

Svar på tråden Hur tolkas?