• Fredrikkarlsson

    Får inte nån mjölk i pumpen

    Hej, jag och min sambo köpte en medela bröstpump swing elektrisk.

    Vi försökte idag 2 ggr utan en droppe mjölk..

    Hon blöder på ena bröstet så vi vill pumpa lite ur det bröstet istället.

    Nån som vet varför det inte kommer något?

    Vi trycker på on knappen och låter den gå men ingen mjölk kommer.

    Jag ska ju inte trycka något annat enligt manuellen?

  • Svar på tråden Får inte nån mjölk i pumpen
  • Lilyje

    för mig tog det ca 1-2 minuter innan jag släppte till pumpen, sen är det ju inte alla som det funkar att pumpa för heller.

    Låt din sambo sköta det där i lugn och ro.


    M 2010 | B 2017 | A 2019
  • MammAmma

    Jag har helammat alla mina fyra barn i minst 6 mån och aldrig släppt någon mjölk till en pump. Tipsar om handmjölkning ist, funkar mycket bättre enligt mig.

  • Kellie13
    Fredrikkarlsson skrev 2019-02-20 22:00:04 följande:

    Hej, jag och min sambo köpte en medela bröstpump swing elektrisk.

    Vi försökte idag 2 ggr utan en droppe mjölk..

    Hon blöder på ena bröstet så vi vill pumpa lite ur det bröstet istället.

    Nån som vet varför det inte kommer något?

    Vi trycker på on knappen och låter den gå men ingen mjölk kommer.

    Jag ska ju inte trycka något annat enligt manuellen?


    jag har en likadan. Tryck först på utdrivningsknappen )vilket e den runda ringen) och sen ökar hon upp tills det blir kommer nån droppe mjölk och då kan hon öka hastigheten.  det blir max! Se till att hon sitter bekkvämt! Det betyder mycket.!
  • Jsv17

    Tips jag delat med mig om flera ggr och har hjälpt flera. Vissa har svårt att släppa till pumpen, men det hjälper att duscha brösten varmt innan, jag har ingen aning om varför men flera i min mammagrupp blev hjälpta av det och flera vänner har använt det ?knepet?


    Pojke 9-12-17
  • SI12344

    Utdrivningsreflexen kan vara lite svår att få igång med pump. Hon kan amma på ena bröstet och pumpa andra, eller iallafall hålla barnet. Sitta bekvämt och tänka på gråtande barn...

    Man kan också börja handmjölka och sedan sätta på pumpen!

  • pandoraDiem

    Jag pumpade under ett halvår då jag jobbade när dottern fortfarande ammades. Ibland var det svårt att få till själva utdrivningen, för mig hjälpte det att fokusera på att slappna av. Min pump, som också var en elektronisk medela tryckte jag först på knappen i mitten, justerade trycket tills det "sög" sen efter en till två minuter när jag kände att mjölken verkligen började rinna tryckte jag på utdrivningsknappen som automatiskt sänkte frekvensen på pumpningen

Svar på tråden Får inte nån mjölk i pumpen