• Svar på tråden Vad åt ni under graviditeten?
  • Aliona
    Fjäril kär skrev 2019-02-21 10:20:03 följande:

    Färsk frukt och grönsaker. Helt enkelt för att jag mådde illa av lagad mat.


    Intressant - för mig var det tvärt om. Åt gärna fisksoppa, mustiga köttgrytor och kryddiga korvar, men färsk frukt och grönsaker mådde jag illa av.
  • Fjäril kär
    johannaperssons skrev 2019-02-21 10:34:59 följande:

    Okej det har jag hört flera som gjort!

    Verkar vara ett vanligt förekommande..Orkade du laga mat då?


    Berodde på dagsformen. Ibland gick det bra att laga mat som vanligt och ibland klarade jag inte ens lukten av en tekopp.
  • tankfull
    johannaperssons skrev 2019-02-21 09:57:53 följande:

    Hej,

    Vad åt ni mest under er graviditet?


    Jag åt som vanligt fast lite onyttigare måste jag erkänna. Rätt mycket pizza och choklad, men framför allt hade jag sug efter ost. Jag försökte att hålla mig lugn och avslappnad framför allt och inte hetsa eller oroa mig för mycket för kosten. Jag åt tillskott av Folsyra och någon form av DHA-kapslar eller nåt sånt som skulle vara bra för barnets hjärna. Har fått en dotter som är liten, nätt, och en fantastiskt vältränad gymnast. Men man ska såklart inte överdriva ätandet så att man får ett jättestort barn, men jag tror inte på att vara för fixerad vid att äta nyttigt heller.
  • Mom2be262

    Sushi! Färska frukter (speciellt exotiska och apelsiner) samt thaimat... åt ju inte alltid det här för det är ju dyrt men det var mina cravings! I matväg gillade jag nog det mesta, förutom fet mat som pizza och hamburgare, de mådde jag inte illa av men jag va bara inte sugen på det

  • Milyana

    Mat som inte luktade mat haha

    Allt som skapade stekos gick fetbort.

    Åt mycket apelsin (helst kalla) och kalla eller rumstempererade snacks.

  • Mascaraklumpar

    Med första barnet kunde jag inte äta fet mat alls (förutom rökt lax, som tur var), så det blev mest grönsaker, rotfrukter och magert kött. Och massor med frukt!

    Med andra barnet var jag ännu känsligare, men det höll inte i sig så länge. Efter det kunde jag äta som vanligt.

  • nernu

    Fil och gröna äpplen första halvan. Inget med socker i. Smakade blä.

  • ballerinakakaoreo

    Är bara i v. 9 men har hittills bara ätit frukt, pasta och smörgåsar. Jag har inget vidare sug efter någonting annat, allt äcklar mig. Jag älskade läsk förr och kunde lätt dricka 1,5L på en dag men nu dricker jag enbart vatten då läsken gör mig illamående. Mina cravings har främst varit just frukt - apelsin, ananas, äpple, kiwi. 

Svar på tråden Vad åt ni under graviditeten?