• Äldre 21 Feb 12:40
    318 visningar
    2 svar
    2
    318

    Vad är fel med min mens?

    Har i många år ätit ppillret zyrona/diane, vilket funkat supetbra under alla år.

    Åt ppiller nu senast 3 veckor + 3 veckor, dvs utan mens emellan. Men denna gång när jag tog uppehåll för mensen har den pågått två dagar över tiden vilket aldrig hänt innan, är nu nervös över vad som kan vara fel? Hoppas någon kan hjälpa mig

  • Svar på tråden Vad är fel med min mens?
  • Anonym (Säker­t ingen fara)
    Wed 10 Apr 2019 15:16
    #1

    Tror det är normalt att det kan bli lite olika blödningsmönster när man äter ihop p-pillerkartor. Det beror på hur tjock livmoderslemhinnan blivit t ex och hormonerna kan ju göra så att blödning blir annorlunda. Men är du orolig så ta ett gravtest, men har du tagit pillren som man sks så är det väldigt liten risk för graviditet. Fortsätter det att blöda oregelbundet kan det vara bra att kolla sig hos gyn så det inte beror på t ex nån sjukdom.

  • Wed 10 Apr 2019 15:47
    #2

    Nu är det flera år sedan jag ätit p-piller och jag hade ett annat märke än dig. Jag gjorde ofta så att jag åt två kartor i rad och det var alltid något "fel" med min mens när jag efter två kartor fick den. Ibland blödde jag helt otroligt. En gång kom det riktigt lite i två dagar och slutade sedan. En gång vill jag minnas att jag inte alls fick mens när jag tog följande paus. Min kropp tyckte inte alls om att jag åt två kartor i sträck. 

Svar på tråden Vad är fel med min mens?