• Ea8547

    Kan någon hjälpa mig tolka dessa test?

    Hej, har gjort ägglossningstest under ett par dagar men har svårt att tolka vilket som är positivt om ens något av dom är positivt?

    Någon som har bättre koll än mig som har lust att hjälpa mig??

  • Svar på tråden Kan någon hjälpa mig tolka dessa test?
  • Anonym (Karin)

    Spelar det egentligen någon roll? Varför har du tagit så många test? Huvudsaken är att ha samlag dagarna runt ägglossning om det är en graviditet du vill ha.

  • Anonym (Karin)
    lilagrodautanben skrev 2019-02-21 20:15:44 följande:

    Nummer fyra uppifrån är positivt :)


    Varför inte nummer fyra nerifrån?
  • Jojjans

    Att ta så många test är ett perfekt sätt att hitta sin ägglossning (till er som klagar) och sträcket behöver inte alls vara lika starkt som kontrollsträcket, så länge det finns en tydlig stegring (vilket det gör för dig). Den informationen fick jag från ansvarig barnmorska på rfsu när jag ringde och frågade.

    Jag tycker att fjärde och femte uppifrån ser ut att ligga närmst din peak. Vore bra om du skrev ut vilka datum+tider du tagit testen så är det lättare förstå.

    För vissa ligger LH högt i bara några timmar och för andra i ett dygn.

  • Jojjans
    Anonym (Karin) skrev 2019-02-22 00:05:19 följande:

    Spelar det egentligen någon roll? Varför har du tagit så många test? Huvudsaken är att ha samlag dagarna runt ägglossning om det är en graviditet du vill ha.


    Hur ska man se stegringen om man inte tar flera test? Man kan vilja veta exakt ägglossning av flera anledningar. Tex kartlägga sin cykel och veta mer exakt när man kan ta ett gravtest sen tex.
  • lilagrodautanben
    Anonym (Karin) skrev 2019-02-22 00:05:19 följande:

    Spelar det egentligen någon roll? Varför har du tagit så många test? Huvudsaken är att ha samlag dagarna runt ägglossning om det är en graviditet du vill ha.


    Rolig tjej
Svar på tråden Kan någon hjälpa mig tolka dessa test?