• Thereisthat

    Fasta i 24 timmar. Tips?

    Hej. För första gången i mitt liv ska jag fasta i 24 timmar. Jag vill testa på hur det känns för att senare kanske göra det mer regelbundet.

    Har ni några tips på vad jag behöver tänka på? T.ex. angående hur jag ska dricka och vad jag ska dricka? Och vad gör jag om hungern plötsligt kommer krypande?

  • Svar på tråden Fasta i 24 timmar. Tips?
  • Aniiee

    Om du vill total-fasta så är det vatten som gäller. Kallas ibland för vatten-fasta. Drick när du är törstig. 2 liter totalt under vaken-tiden, så du inte blir uttorkad. Ha gärna fler mindre flaskor med vatten i kylen så du kan ta med dig enkelt ett par st (beroendepå så klart) som totalt blir 2 liter hellre än en stor.

    Om du hellre vill fasta så som munkar till exempel gör/gjort historiskt så byt ut en del vatten mot te och buljong (helst hemgjord, eller om du får tag i, kommerciell drickbuljong, knorr osv kan vara för salt och fullt med "intressanta" ingredienser.)

    Se till att det sista du äter innan fastan är en bra sammansatt måltid.


    I have a growing lack of disgust for you
  • Tow2Mater

    Hmmm.... ät middag kl 18. Sen drick vatten innan läggdags och hela nästa dag tills kl 19 då du äter middag igen...? Kaffe på morgonen funkar väl.

    Visste inte det kallades fasta.  Vad är syftet? om inte bara en fullspäckad dag då du inte hinner äta...

  • Thereisthat
    Tow2Mater skrev 2019-02-22 22:29:20 följande:

    Hmmm.... ät middag kl 18. Sen drick vatten innan läggdags och hela nästa dag tills kl 19 då du äter middag igen...? Kaffe på morgonen funkar väl.

    Visste inte det kallades fasta.  Vad är syftet? om inte bara en fullspäckad dag då du inte hinner äta...


    Mest för att jag vill prova att inte äta på en längre tid. Om det känns bra så kör jag 48 timmar. Men det vågar jag inte lova.
  • mammatill6

    24 timmar fasta är ju inte mycket. Behöver inte planeras mycket. Händer mig ofta att jag inte hinner äta förrän middag.

Svar på tråden Fasta i 24 timmar. Tips?