• Äldre 22 Feb 23:09
    923 visningar
    17 svar
    17
    923

    Desigual - finns det nåt annat märke som gör liknande kläder?

    Älskar de flesta kläder från Desigual och har en hel del. Det är det färgstarka, färgglada jag gillar. Sånt som syns.

    Har givetvis mer basic kläder också, men tycker ofta det är kul med kläder som syns lite.

    Finns det nåt annat märke? Annan designer som gör lite liknande kläder? Mönster, färger. Sugen på att testa nåt annat än Desigual :) Måste inte vara 35775 olika färger i en blandning över hela plagget. Kan vara en grundfärg som t.ex svart med nån färgstark "klick", nåt kul mönster.

    Någon som har några kul tips? :)


    I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • Svar på tråden Desigual - finns det nåt annat märke som gör liknande kläder?
  • Äldre 23 Feb 14:18
    #1

    Verkligen ingen med bra tips? :)


    I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • Äldre 23 Feb 15:14
    #2

    Kolla in HaPPi, ett svenskt märke. Inte som Desigual men lite lite åt det hållet. Kanske det kan vara nåt =)

  • Äldre 23 Feb 16:48
    #3

    Odd Molly

  • Äldre 23 Feb 17:12
    #4

    Sol och måne har också färgstarka kläder.

  • Äldre 23 Feb 17:13
    #5

    Gudrun Sjödén. Kulturtantsvarning på vissa plagg, men man kan även hitta godbitar. Eller så går man all in på kulturtantstilen.

  • Äldre 23 Feb 22:47
    #6

    Tack för alla tips! Ska kolla in allihop. Förutom Sjödén


    I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • Äldre 23 Feb 22:51
    #7

    Tack från mig med! Älskar Desigual och har nu spanat in några av de nämnda.


    Bunnies, it must be bunnies!
  • Äldre 23 Feb 23:12
    #8

    Jag säger inte att det här är en dålig sak, men.....

    Jag spanade in t-shirt/tops-avdelningen och fick en känsla av att designern/na har tittat på för mycket disney.....

    Som sagt, inte nödvändigtvis något dåligt med det.


    I have a growing lack of disgust for you
  • Anonym (A)
    Äldre 23 Feb 23:19
    #9

    Villervalla har en liten kollektion vuxenkläder. Me&I har ibland färgstarka kläder.

  • Äldre 23 Feb 23:57
    #10
    Aniiee skrev 2019-02-23 23:12:03 följande:

    Jag säger inte att det här är en dålig sak, men.....

    Jag spanade in t-shirt/tops-avdelningen och fick en känsla av att designern/na har tittat på för mycket disney.....

    Som sagt, inte nödvändigtvis något dåligt med det.


    Det du vill ha sagt är alltså att Desigual inte är nåt speciellt fint i dina ögon
    I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • Äldre 24 Feb 06:04
    #11

    Ko:ko och Sagablue har en del roliga kläder.

  • Äldre 24 Feb 11:09
    #12
    Ällingen skrev 2019-02-23 15:14:42 följande:

    Kolla in HaPPi, ett svenskt märke. Inte som Desigual men lite lite åt det hållet. Kanske det kan vara nåt =)


    Många härliga kläder, tack för tips!
    I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • Äldre 24 Feb 11:12
    #13

    En dröm hade varit att kunna sy själv. Tänk att ha en hel uppsjö av fantastiska tyger att välja mellan. Kunna sy till både mig och döttrarna


    I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • Äldre 24 Feb 13:32
    #14
    Ällingen skrev 2019-02-23 15:14:42 följande:

    Kolla in HaPPi, ett svenskt märke. Inte som Desigual men lite lite åt det hållet. Kanske det kan vara nåt =)


    Vet du hur de är i strl? Jag har strl S/36 Men som i t.ex Desigual har jag strl M. T.o.m haft en klänning i L från dem, men den var på gränsen till för stor.
    I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • Äldre 24 Feb 14:16
    #15
    Madida skrev 2019-02-24 13:32:04 följande:

    Vet du hur de är i strl? Jag har strl S/36 Men som i t.ex Desigual har jag strl M. T.o.m haft en klänning i L från dem, men den var på gränsen till för stor.


    Jag ligger på L oftast, och har kläder därifrån i L. Så jag tror att dom har lite mer svenska mått. Typ =)
  • Äldre 24 Feb 14:34
    #16

    Sol&måne och några andra av butikerna i gamla stan i Sthlm tycker jag har precis såna kläder.

  • Äldre 25 Feb 23:52
    #17
    Madida skrev 2019-02-23 23:57:24 följande:
    Det du vill ha sagt är alltså att Desigual inte är nåt speciellt fint i dina ögon
    Inte nödvändigtvis. Jag älskar Disney. Fanns lite som jag gillade, rent allmänt. Inte min stil, det mesta, men jag kan tycka att något är snyggt ändå. 
    I have a growing lack of disgust for you
Svar på tråden Desigual - finns det nåt annat märke som gör liknande kläder?