• JessieB

    Era första symtom?? hoppas på feb bebis!

    Hej!


    Sitter så och hoppas på en februari bebis här, eller ja. Att jag ska vara gravid :) har BIM nu på måndag den 25:e men än så länge känner jag inte av någonting Vet att det kan vara alldeles för tidigt men ja.. allt jag känner är pyttelite mensvärk och illamående (illamående endast ibland inte alls ofta).. men så kan jag må innan mensen så det är som vanligt I guess. Men ändå hoppas man! då man hört att en del hade liknande symtom som när de väntat sin mens..


    Jämför så mycket med en annan gång då jag blev oplanerat gravid för några år sedan som slutade i ett sk "missed misscarriage"..  då kände jag typ av på EN gång att jag var gravid, eller ja,.. typ en vecka efter ÄL måste det ha varit då. Kände mig konstig i kroppen, varm, som att jag hade feber nästan fast ändå inte.. hade mensvärk, ont i svanken, yrsel.. och trötthet.. tog eftermiddags naps varje dag och det var inte likt mig då! Allt detta började typ några dagar innan BIM och testade inte för en v efter BIM då jag inte trodde på det. 


    Eftersom den graviditeten var oplanerad så tänkte jag att jag inbillade mig alla de symtomen, men icke... Så jämför mycket med den gången och den gången jämfört med nu är det som natt och dag.


    Anyway, allt jag kan göra är att vänta in mensen.. Men tänkte, när märkte ni att ni var gravida och vad var era symtom? :)


     


    Håll tummarna för mig att det blir en liten bebis! fyller 31 i år och isf blir det mitt första barn :)


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-02-23 00:27
    Vet också att ens egna graviditeter kan skilja sig så mycket ifrån varandra.. därför man blir så förvirrad och lever på hoppet ändå!
  • Svar på tråden Era första symtom?? hoppas på feb bebis!
  • ballerinakakaoreo

    Hej på dig, håller tummarna för dig!!

    Jag har varit gravid två gånger, varav en gång är en pågående graviditet just nu och graviditeten innan slutade i ett fördröjt missfall/MA som upptäcktes i v. 10, fostret hade dött i v. 5.

    Båda mina graviditeter är planerade så jag har letat symptom och känt efter redan efter ägglossningen och de första tecknen för båda graviditeterna var konstiga drömmar och ökad törst. Vid första graviditeten fick jag ömma bröstvårtor direkt efter ägglossningen medan jag denna gång fick värmevallningar, svagt illamående och små hugg i livmodern som första symptom. Vid båda graviditeterna kände jag mig varm och blev yrslig/svimfärdig och fick svamp i underlivet samt väldigt sugen på apelsin. Vid första graviditeten plussade jag 12 dagar efter ägglossningen och vid denna graviditet plussade jag redan 8 dagar efter ägglossningen, båda dessa gånger otroligt svagt men testerna blev starkare och starkare med tiden. Antar att jag får väldigt mycket hormoner :) 

    Sedan ökar symptomen såklart till molvärk, mer illamående, ömma och större bröst och lite huvudvärk var och varannan dag. 

  • JessieB
    ballerinakakaoreo skrev 2019-02-23 22:39:55 följande:

    Hej på dig, håller tummarna för dig!!

    Jag har varit gravid två gånger, varav en gång är en pågående graviditet just nu och graviditeten innan slutade i ett fördröjt missfall/MA som upptäcktes i v. 10, fostret hade dött i v. 5.

    Båda mina graviditeter är planerade så jag har letat symptom och känt efter redan efter ägglossningen och de första tecknen för båda graviditeterna var konstiga drömmar och ökad törst. Vid första graviditeten fick jag ömma bröstvårtor direkt efter ägglossningen medan jag denna gång fick värmevallningar, svagt illamående och små hugg i livmodern som första symptom. Vid båda graviditeterna kände jag mig varm och blev yrslig/svimfärdig och fick svamp i underlivet samt väldigt sugen på apelsin. Vid första graviditeten plussade jag 12 dagar efter ägglossningen och vid denna graviditet plussade jag redan 8 dagar efter ägglossningen, båda dessa gånger otroligt svagt men testerna blev starkare och starkare med tiden. Antar att jag får väldigt mycket hormoner :) 

    Sedan ökar symptomen såklart till molvärk, mer illamående, ömma och större bröst och lite huvudvärk var och varannan dag. 


    Heej! Tack snälla :)


    Och tack snälla för att du delade med dig av dina erfarenheter :) så kul att höra hur andra har upplevt och så! 


    First of: GRATTIS till graviditeten :D


    Och I see :) ja konstiga drömmar har jag haft typ ett år sedan jag började med mina antidepressiva xD haha.. men har hört att många får det!


    Det du beskriver med din nuvarande graviditet är typ precis det jag upplevt än så länge också. Ibland svagt svagt illamående, värmevallningar.. mer varm iaf generellt, brukar alltid frysa ihjäl mig innan mens och under. Lite svaag mensvärk vissa dagar men så kan jag ha innan mensen, även smått illamående kan jag uppleva ibland så det är ju omöjligt att veta vad som är vad som vanligt ;) Samt ibland bara så sjukt arg och irriterad på ingenting!! kan ju också vara vanlig pms men brukar inte riktigt känna det så illa. Satt hemma själv i lördags då mannen min jobbade natt och var såå rastlös att jag blev så jävla förbannad över det, och irriterad på exakt allt. Sjukt arg på snubben min också i söndags när jag inte fick hjälp med en as töntig sak...  var typ arg och irriterad hela eftermiddagen pga det xD


    Vaknade en morgon också med huggande känsla i nederdelen av magen, riktig magkramp typ... Vek mig nästan dubbel, men det försvann efter mindre än en minut. Sjukt konstigt, vart typ kallsvettig. Det var någon gång förra veckan (så typ en vecka/lite mindre innan BIM)..


    Ja det är verkligen SÅ lätt att leta symtom. Har försökt att inte tänkt på det denna gång utan mer tänkt att detta är de vanliga pms symtomen, som vaanligt.. haha ^^


    En konstig grej dock (som säkert också bara är en tillfällighet) är att jag för en vecka sedan börjat dricka kaffe. Jag HATAR kaffe och har alltid gjort! Men förut var jag energidrycksberoende (celsius) och jag slutade med det i dec förra året för att vänja mig av koffein och så. Och kände bara att jag MÅSTE ha liite koffein. Jag som skulle bli av med det liksom!! nu har kaffe blivit det bästa jag vet.. en liten halv kopp kaffe med massa havredryck i. Haha, men det är väl alldeles för tidigt isf för att ens ha "cravings".. lol.


    Idag är det iaf BIM och ingen mens i sikte än... känner inte av några menskänslor alls. Hade dock flytningar när jag var på toa.. hmm.. Vi får se hur detta slutar! haha

  • JessieB
    JessieB skrev 2019-02-25 15:26:01 följande:

    Heej! Tack snälla :)


    Och tack snälla för att du delade med dig av dina erfarenheter :) så kul att höra hur andra har upplevt och så! 


    First of: GRATTIS till graviditeten :D


    Och I see :) ja konstiga drömmar har jag haft typ ett år sedan jag började med mina antidepressiva xD haha.. men har hört att många får det!


    Det du beskriver med din nuvarande graviditet är typ precis det jag upplevt än så länge också. Ibland svagt svagt illamående, värmevallningar.. mer varm iaf generellt, brukar alltid frysa ihjäl mig innan mens och under. Lite svaag mensvärk vissa dagar men så kan jag ha innan mensen, även smått illamående kan jag uppleva ibland så det är ju omöjligt att veta vad som är vad som vanligt ;) Samt ibland bara så sjukt arg och irriterad på ingenting!! kan ju också vara vanlig pms men brukar inte riktigt känna det så illa. Satt hemma själv i lördags då mannen min jobbade natt och var såå rastlös att jag blev så jävla förbannad över det, och irriterad på exakt allt. Sjukt arg på snubben min också i söndags när jag inte fick hjälp med en as töntig sak...  var typ arg och irriterad hela eftermiddagen pga det xD


    Vaknade en morgon också med huggande känsla i nederdelen av magen, riktig magkramp typ... Vek mig nästan dubbel, men det försvann efter mindre än en minut. Sjukt konstigt, vart typ kallsvettig. Det var någon gång förra veckan (så typ en vecka/lite mindre innan BIM)..


    Ja det är verkligen SÅ lätt att leta symtom. Har försökt att inte tänkt på det denna gång utan mer tänkt att detta är de vanliga pms symtomen, som vaanligt.. haha ^^


    En konstig grej dock (som säkert också bara är en tillfällighet) är att jag för en vecka sedan börjat dricka kaffe. Jag HATAR kaffe och har alltid gjort! Men förut var jag energidrycksberoende (celsius) och jag slutade med det i dec förra året för att vänja mig av koffein och så. Och kände bara att jag MÅSTE ha liite koffein. Jag som skulle bli av med det liksom!! nu har kaffe blivit det bästa jag vet.. en liten halv kopp kaffe med massa havredryck i. Haha, men det är väl alldeles för tidigt isf för att ens ha "cravings".. lol.


    Idag är det iaf BIM och ingen mens i sikte än... känner inte av några menskänslor alls. Hade dock flytningar när jag var på toa.. hmm.. Vi får se hur detta slutar! haha


    just det! mild huvudvärk har jag även haft nu i helgen, började på natten i fredags och fortsatte till lördag em... inte så ont att man blir galen men definitivt irriterande. Sen kom det tillbaka i söndags morse/dag. Men ja, det kan ju också bero på vad som... dock har jag typ ALDRIG huvudvärk..
  • Anonym (...)

    Min mens är 2 dagar sen, men testerna negativa. Blir tokig. Känner mig trött, haft lite huvudvärk senaste dagarna, molvärk ett bra tag nu. Sen lite andra olika symptom, men har inte velat tänka så mycket på det då jag inte vill bli skenis. Men min mens har typ bara varit sen en el två ggr någonsin. Så känns skumt.

    Så störande, vill bara plussa.

  • Anonym (Längtar)

    Hej, jag hoppades också på att få positivt nu i februari! Va hos gyn som sa jag skulle ha äl när som i början av feb. 5 dagar senare fick jag en rosa/ljus blödning som kom lite då o då under 8 dagar.... två veckor efter första rosa blödningen kom de blödning igen! Antar att de kanske är min mens.......

  • Anonym (123)

    1a barnet: yrsel och illamående långt innan BIM

    2a barnet: yrsel innan BIM

    3e barnet: märkte det på humöret. Var väldigt känslosam runt BIM

  • Anonym (Nja)

    Nja, nån februari-bebis lär det inte bli, är du gravid lär hen födas i november..

  • JessieB

    S


    Anonym (Nja) skrev 2019-02-25 21:26:41 följande:

    Nja, nån februari-bebis lär det inte bli, är du gravid lär hen födas i november..


    Självklart ;) tur att majoriteten av folket förstod vad jag menade då :D
    Anonym (Nja) skrev 2019-02-25 21:26:41 följande:

    Nja, nån februari-bebis lär det inte bli, är du gravid lär hen födas i november..


    Ja såklart! Tur att majoriteten av folket förstod vad jag menade då! :D ;)
  • Anonym (Bb)

    Jag har börjat känna väldigt mycket i min mage.

    Jag vet inte riktigt hur jag ska klara av att födda med en massa person som glor på mitt könsorgan på bb.

  • Anonym (Bb)
    Anonym (Bb) skrev 2019-02-25 23:07:35 följande:

    Jag har börjat känna väldigt mycket i min mage.

    Jag vet inte riktigt hur jag ska klara av att födda med en massa person som glor på mitt könsorgan på bb.


    Personal
Svar på tråden Era första symtom?? hoppas på feb bebis!