• Äldre 23 Feb 08:27
    5603 visningar
    104 svar
    104
    5603

    Min pojkvän är rasist, vad ska jag göra?

    När jag började dejta min pojkvän så här du en diskussion om politik och jag frågade om han röster på SD. Fick nej till svar. Min pojkvän är svensk och jag själv är sydeurope men född i Svdrige. När vi träffades för 2 år sedan hade jag noll tolerans gentemot de som röstade på SD men med tiden så släppte jag på det och ansåg väl själv till en viss del att det finns en del brister vad gäller invandringspolitiken dock anser jag alltid att människor är människor och ser inte ned på mörkhyade osv. Detta tyckte jag inte heller att min pojkvän gjorde men nu har jag börjat märka att han säger nedlåtande saker om främst mörkhyade personer . Kommenterar nedlåtande saker om dem i filmer eller om det kommer många på stan börjar han prata om "flyktingbåtar ". Vi har tjafsar vid några tillfällen och jag känner att jag inte gillar sättet han pratar om folk på det sättet men sa att han får ha sin åsikt men jag förstår inte varför han alltid typ varje gång måste kommentera sånt här? Kan man inte ha sin åsikt men bara hålla käften? Jag älskar honom verkligen men jag känner mig väldigt avtänd när han pratar på det där sättet. Jag är ingen ängel, jag kan ha fördomar ibland med men jag håller det för mig själv och har inget behov av att kommentera nåt så fort en muslim eller mörkhyad går förbi .

    Varför tror ni han kommenterar detta jämt och kan ett förhållande fungera trots att vi tänker väldigt olika där? Jag tycker bara att han ska sluta kommentera "negrer" jämt (jag hatar det ordet jag tycker det är så himla nedvärderande). Han verkar ha nåt behov av att slänga ur sig en massa och det stör mig . Jag har funderat flera dagar på det här då jag tycker det eskalerat och det gör mig förbannad att han inte visade något av detta när vi började dejta och nu senaste halvåret kommer det massor titt som tätt ..... Vad tycker ni ? Jag älskar honom verkligen men detta känns jobbigt och speciellt eftersom jag velat ha barn med honom innan.....vill inte att mina barn ska säga neger och ha en sån syn på människor...

  • Svar på tråden Min pojkvän är rasist, vad ska jag göra?
  • Äldre 23 Feb 08:43
    #1

    Ingen som har nåt råd ??

  • Anonym (mmm)
    Äldre 23 Feb 09:01
    #2
    +1

    jag hade gjort slut. 

  • Äldre 23 Feb 09:04
    #3
    Anonym (mmm) skrev 2019-02-23 09:01:30 följande:

    jag hade gjort slut. 


    Jag tänkte så men jag älskar honom så otroligt mycket. Han är verkligen världens bästa förutom detta då :-/
  • Äldre 23 Feb 10:17
    #4

    En sån lågbegåvad kille hade jag aldrig fortsatt med...

  • Äldre 23 Feb 11:16
    #5

    För mig hade det varit ett absolut hinder. Det går emot mina värderingar så mycket att det helt enkelt inte går. Det är säkert inte alla som känner så starkt. Men det verkar ändå att du först var osäker hur du kände, eller ignorerade det lite och nu har du kommit fram till att det ändå inte går. Och då får du handla och avsluta relationen.

    Jag håller absolut med om att man inte vill ha en sån man som pappa till sina barn. Det är ju oftast inte bara mot invandrare då (även om det räcker det också). Det kan vara annat också. Tänk om ni får barn ihop och han sedan är nedlåtande och elak mot barnen för att han är allmänt okänslig, oempatisk, eller har komplex och därför gillar att trycka ner de som är svagare?  Någon anledning finns det säkert för hans taskiga inställning, och den kommer att komma fram på något sätt.

  • Anonym (jobbi­gt)
    Äldre 23 Feb 11:31
    #6
    HelloWorld skrev 2019-02-23 08:27:46 följande:

    När jag började dejta min pojkvän så här du en diskussion om politik och jag frågade om han röster på SD. Fick nej till svar. Min pojkvän är svensk och jag själv är sydeurope men född i Svdrige. När vi träffades för 2 år sedan hade jag noll tolerans gentemot de som röstade på SD men med tiden så släppte jag på det och ansåg väl själv till en viss del att det finns en del brister vad gäller invandringspolitiken dock anser jag alltid att människor är människor och ser inte ned på mörkhyade osv. Detta tyckte jag inte heller att min pojkvän gjorde men nu har jag börjat märka att han säger nedlåtande saker om främst mörkhyade personer . Kommenterar nedlåtande saker om dem i filmer eller om det kommer många på stan börjar han prata om "flyktingbåtar ". Vi har tjafsar vid några tillfällen och jag känner att jag inte gillar sättet han pratar om folk på det sättet men sa att han får ha sin åsikt men jag förstår inte varför han alltid typ varje gång måste kommentera sånt här? Kan man inte ha sin åsikt men bara hålla käften? Jag älskar honom verkligen men jag känner mig väldigt avtänd när han pratar på det där sättet. Jag är ingen ängel, jag kan ha fördomar ibland med men jag håller det för mig själv och har inget behov av att kommentera nåt så fort en muslim eller mörkhyad går förbi .

    Varför tror ni han kommenterar detta jämt och kan ett förhållande fungera trots att vi tänker väldigt olika där? Jag tycker bara att han ska sluta kommentera "negrer" jämt (jag hatar det ordet jag tycker det är så himla nedvärderande). Han verkar ha nåt behov av att slänga ur sig en massa och det stör mig . Jag har funderat flera dagar på det här då jag tycker det eskalerat och det gör mig förbannad att han inte visade något av detta när vi började dejta och nu senaste halvåret kommer det massor titt som tätt ..... Vad tycker ni ? Jag älskar honom verkligen men detta känns jobbigt och speciellt eftersom jag velat ha barn med honom innan.....vill inte att mina barn ska säga neger och ha en sån syn på människor...


    Jodu!! Är han lågbegåvad WT? Alltså såna som älskar att titta på Maffiabröder och tycker det är tufft med dessa italienare som löpte amok i Usa.De är faktiskt ingen större skillnad på dessa och de svenska förortsskyttarna vi har idag i Sverige.Bägge mördar.....Du kan alltid visa honom klass genom att ge honom såna kommentarer för att få honom att tänka lite.Att uttala sig "negrer" är väldigt byggarbetsplats/industri wt om du frågar mig.Han är väl knappast akademiker? Eller är han?
  • Anonym (Svea)
    Äldre 23 Feb 11:37
    #7

    Tja, alla har rätt till sina åsikter och faktiskt även sina "fördomar".
    Jag erkänner att jag har samma tänk som pojkvännen men jag brukar inte yttra dem hur och när som helst.
    Jag är istället politiskt engagerad, det är det enda man kan göra för att försöka få till en förändring angående detta problem som det faktiskt är.

    Du kan inte ändra på honom, du kan bara be honom att slippa höra alla hans tankar om människor och politik.
    Fast å andra sidan, det är inte bra att kväva andras åsikter heller.

    Har ni diskuterat detta? Vet han hur du känner?

    Om han istället för att prata om flyktingbåtar, när det vimlar av utlänningar, pratar om integrationspromblem...  skulle det också vara ett problem för dig?

    Min partner delar inte mina åsikter heller. Han vet precis vad jag tycker, vi har diskuterat det mycket och hans åsikter står närmare mina nu än när vi träffades för tio år sedan.

    Vet du vad jag tycker att du ska börja med?
    Visa honom tråden!

  • Äldre 23 Feb 15:47
    #8
    +1

    Uttryck av frustration över Sveriges misslyckade invandringspolitik kan ta sig olika uttryck, jag gissar detta är mest hans sätt att utrycka sitt missnöje i kombination med sin maktlöshetskänsla att inte kunna göra nåt åt det.

  • Anonym (Den rätte)
    Äldre 23 Feb 19:03
    #9

    Har sedan tonåren alltid fallit för äldre män, började med då jag såg äldre nakna män i bastun och kunde inte sluta fantisera om deras kroppar. Träffade en man som är dubbelt så gammal som jag själv för 12 år sedan, vi har väldigt skönt tillsammans, finns ingen som kan ge mig det där pirret som honom, jag tänder på den förbjudna åldersskillnaden.

    Han är iaf 76 nu och jag 38, vi har samma intresssen utöver sexet även om vi självklart även har olikheter. Min gubbe ser väldigt bra ut för sin ålder och har lätt för att fånga andras intresse vilket gör mig väldigt svartsjuk, är rädd att han ska träffa någon yngre igen, typ någon i 25 års åldern. Problemet är att vi har ett distansförhållande som tär på mig, kan ibland inte sluta tänka på honom men vill inte heller störa honom för mycket. Ibland har vi uppehåll på 1-2 månader då jag jobbar vilket är sjukt jobbigt.

    Men jag tycker det är helt underbart med äldre män, dom är så mycket mer uthålliga än yngre jag varit med och det är inte pang på direkt vilket jag uppskattar.

  • Äldre 23 Feb 22:04
    #10
    HelloWorld skrev 2019-02-23 08:27:46 följande:

    När jag började dejta min pojkvän så här du en diskussion om politik och jag frågade om han röster på SD. Fick nej till svar. Min pojkvän är svensk och jag själv är sydeurope men född i Svdrige. När vi träffades för 2 år sedan hade jag noll tolerans gentemot de som röstade på SD men med tiden så släppte jag på det och ansåg väl själv till en viss del att det finns en del brister vad gäller invandringspolitiken dock anser jag alltid att människor är människor och ser inte ned på mörkhyade osv. Detta tyckte jag inte heller att min pojkvän gjorde men nu har jag börjat märka att han säger nedlåtande saker om främst mörkhyade personer . Kommenterar nedlåtande saker om dem i filmer eller om det kommer många på stan börjar han prata om "flyktingbåtar ". Vi har tjafsar vid några tillfällen och jag känner att jag inte gillar sättet han pratar om folk på det sättet men sa att han får ha sin åsikt men jag förstår inte varför han alltid typ varje gång måste kommentera sånt här? Kan man inte ha sin åsikt men bara hålla käften? Jag älskar honom verkligen men jag känner mig väldigt avtänd när han pratar på det där sättet. Jag är ingen ängel, jag kan ha fördomar ibland med men jag håller det för mig själv och har inget behov av att kommentera nåt så fort en muslim eller mörkhyad går förbi .

    Varför tror ni han kommenterar detta jämt och kan ett förhållande fungera trots att vi tänker väldigt olika där? Jag tycker bara att han ska sluta kommentera "negrer" jämt (jag hatar det ordet jag tycker det är så himla nedvärderande). Han verkar ha nåt behov av att slänga ur sig en massa och det stör mig . Jag har funderat flera dagar på det här då jag tycker det eskalerat och det gör mig förbannad att han inte visade något av detta när vi började dejta och nu senaste halvåret kommer det massor titt som tätt ..... Vad tycker ni ? Jag älskar honom verkligen men detta känns jobbigt och speciellt eftersom jag velat ha barn med honom innan.....vill inte att mina barn ska säga neger och ha en sån syn på människor...


    Jag e svart så för mig går ju naturligtvis rasister bort. :( Verkliga rasister då och inte nödvändigtvis personer som har viss saklig kritik mot den förda migrations och integrationspolitiken. Ni har uppenbart väldigt olika värderingar va gäller människor av annat ursprung och du borde verkligen ta dig en funderare om du kan tänka dig leva med och rent av skaffa barn med nån som har såna inskränkta värderingar.

    Men eftersom du trots allt tycks älska honom tycker jag du ska börja med ta ett seriöst snack med honom och då bla. fråga om han verkligen tänker så där och om han inser att du har helt andra värderingar. Kanske kan du få honom att tänka till och inse att han hamnat snett i sina åsikter. Der kan ju va värt ett försök.
    Tow2Mater skrev 2019-02-23 15:47:43 följande:

    Uttryck av frustration över Sveriges misslyckade invandringspolitik kan ta sig olika uttryck, jag gissar detta är mest hans sätt att utrycka sitt missnöje i kombination med sin maktlöshetskänsla att inte kunna göra nåt åt det.


    Saklig kritik mot den förda migrationspolitiken e en sak, att konsekvent nedvärdera mörkhyade människor en annan sak. Att döma alla icke-vita som grupp e enbart inskränkt och rasistiskt.
    Anonym (Den rätte) skrev 2019-02-23 19:03:38 följande:

    Har sedan tonåren alltid fallit för äldre män, började med då jag såg äldre nakna män i bastun och kunde inte sluta fantisera om deras kroppar. Träffade en man som är dubbelt så gammal som jag själv för 12 år sedan, vi har väldigt skönt tillsammans, finns ingen som kan ge mig det där pirret som honom, jag tänder på den förbjudna åldersskillnaden.

    Han är iaf 76 nu och jag 38, vi har samma intresssen utöver sexet även om vi självklart även har olikheter. Min gubbe ser väldigt bra ut för sin ålder och har lätt för att fånga andras intresse vilket gör mig väldigt svartsjuk, är rädd att han ska träffa någon yngre igen, typ någon i 25 års åldern. Problemet är att vi har ett distansförhållande som tär på mig, kan ibland inte sluta tänka på honom men vill inte heller störa honom för mycket. Ibland har vi uppehåll på 1-2 månader då jag jobbar vilket är sjukt jobbigt.

    Men jag tycker det är helt underbart med äldre män, dom är så mycket mer uthålliga än yngre jag varit med och det är inte pang på direkt vilket jag uppskattar.


    Va har nu detta med trådens ämne och göra?
Svar på tråden Min pojkvän är rasist, vad ska jag göra?