• Äldre 24 Feb 00:59
    389 visningar
    5 svar
    5
    389

    Ensam gravid

    Är ensam gravid och undrar om fler sitter i samma sitvation som jag?

    Valt att behålla trots motståndet ifrån exet.

    Jag skämms över att vara ensam, tråkigt men sant.

  • Svar på tråden Ensam gravid
  • Äldre 24 Feb 01:36
    #1

    Jag har turen att få ha en till förälder till mitt barn, men jag vill bara skriva och önska dig all lycka till under graviditet och med bebisen. Du har absolut inget att skämmas för, det är ?pappan? som ska skämmas, ingen annan. Du kommer klara det galant!

  • Äldre 24 Feb 01:38
    #2
    Woohooo skrev 2019-02-24 01:36:35 följande:

    Jag har turen att få ha en till förälder till mitt barn, men jag vill bara skriva och önska dig all lycka till under graviditet och med bebisen. Du har absolut inget att skämmas för, det är ?pappan? som ska skämmas, ingen annan. Du kommer klara det galant!


    Tydligen kunde jag inte göra citationstecken, det blev frågetecken... :P Nåja, du förstår nog!
  • Äldre 24 Feb 15:51
    #3
    Woohooo skrev 2019-02-24 01:36:35 följande:

    Jag har turen att få ha en till förälder till mitt barn, men jag vill bara skriva och önska dig all lycka till under graviditet och med bebisen. Du har absolut inget att skämmas för, det är ?pappan? som ska skämmas, ingen annan. Du kommer klara det galant!


    Tack! Jag är ledsen då han va med på det i början. Sa att jag inte åt nått och så. Vet att jag klarar det här men det är så tråkigt när man ska bara lycklig.
  • Äldre 27 Feb 12:59
    #4

    Jag var i liknande situation där vi tillsammans valde att försöka få barn och när vi sen väl lyckades så ville inte pappan längre. Det var mycket känslor och uppgivenhet under flera veckor men sen lossnade det mer och mer och nu är pappan med på det hela igen. Det kanske inte blir så för dig men om du känner att det är svårt att vara ensam så kolla om det finns mammagrupper för de som är ensamma. Jag hittade i närheten där jag bor som jag hade tänkt gå med om pappan inte hade ändrat sig. Sen tyckte jag att stödet från vänner och familj var jätteviktigt, plus att tro på sig själv.

  • Äldre 27 Feb 16:38
    #5

    Jag är också ensam. Helt ensam vad det ser ut som nu och precis som du har jag valt att behålla trots motstånd. Jag har vänner och familj och det hjälper otroligt mycket att känna stöttning från något håll. Hoppas du också får det!! Och hoppas allt går bra.

    Vilken vecka är du i? :)

Svar på tråden Ensam gravid