• Anonym (Kaffedraken)

    Har jag gått och fått sex appeal....?

    Är en man som passerat fyrtio och alltid haft kass självförtroende vad beträffar det motsatta könet.


    Till min stora förvåning hittade jag en livskamrat ganska tidigt i livet. En dålig dag kanske jag skulle säga att jag tog första bästa som ville ha mig, och jag har haft många anledningar att ifrågasätta om hon är attraherad av mig. (Och mtp att kvinnor älskar självsäkra män så har hon väl inte mycket att attraheras av... Gråter)


    Det fåtal positiva kommentarer om mitt utseende jag genom åren tagit del av (annat än från frun) värdesätter jag fortfarande högt.


     


    Nu till det märkliga. På senare år har jag skaffat en hobby där jag har blivit ganska framgångsrik och troligen uppfattas som självsäker. Får kontakt med många kvinnor och det uppstår nu regelbundet situationer där jag undrar om kvinnor flörtar med mig. De ler brett, tindrar med ögonen, kan framstå nästan tonårigt fumliga/generade, insinuerar skämtsamt, frågar om nästa tillfälle vi kan utöva hobbyn tillsammans osv. Enstaka tjuvnyp har förekommit.


    Detta gäller både jämngamla, äldre och yngre kvinnor. Singlar och upptagna.


     


    I början avfärdade jag det med att de bara var normalt trevliga och min bekräftelse-törst gjorde att jag inbillade mig, och passade på att njuta av fantasin att jag var attraktiv. Men efter att det stått klart att en av dem faktiskt var attraherad är jag förvirrad. Har kvinnorna bara en allmänt flörtig framtoning, eller ... är det rent av möjligt att lilla lönnfeta jag gått och fått sex appeal...?


    Nu funderar jag mycket på hur jag skulle kunna ta reda på om så är fallet. (Om inte annat kanske ett bättre självförtroende skulle göra mig mer attraktiv för frugan. Cool
    Men hur tar jag reda på det, utan att uppfattas som olämplig???

  • Svar på tråden Har jag gått och fått sex appeal....?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Vad betyder "enstaka tjuvnyp"? Och du måste nästan skriva ut vad det är för en slags hobby du håller på med? Vari består din skicklighet? Nyfiken nu.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Du har fått bättre självförtroende iom hobbyn och blir då mer attraktiv. Även din ålder bidrar nog.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Meriall skrev 2019-02-24 12:41:19 följande:
    Du har fått bättre självförtroende iom hobbyn och blir då mer attraktiv. Även din ålder bidrar nog.
    Det tror jag med, självförtroendet har blivit bättre och du känner dig stärkt.
  • Anonym (Kaffedraken)

    En del kvinnor misstar en slags uppgivenhet där man inte bryr sig som självförtroende. Om man inte bryr sig kan man vara hur kaxig och modig som helst.

    När de sedan kommer på detta, att de misstagit obryddheten för något annat blir de jäkligt sura.

  • Anonym (Kaffedraken)
    tankfull skrev 2019-02-24 11:08:41 följande:

    Vad betyder "enstaka tjuvnyp"?


    Jag blivit tagen på på ett sätt som om rollerna varit omvända (och det inte varit skämtsamt) så hade det varit sexuellt ofredande.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Right said Fred) skrev 2019-03-02 11:40:34 följande:

    Jag blivit tagen på på ett sätt som om rollerna varit omvända (och det inte varit skämtsamt) så hade det varit sexuellt ofredande.


    Vad betyder "tagen på ett sätt"? Varför kan du inte bara berätta vad kvinnan/kvinnorna gjort?
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (Kaffedraken)
    New Dawn skrev 2019-03-02 12:19:36 följande:
    Vad betyder "tagen på ett sätt"? Varför kan du inte bara berätta vad kvinnan/kvinnorna gjort?
    Är det så svårt att fatta att tjuvnyp = nyp i rumpan?

    Har det betydelse för min fråga hur jag tar reda på om det är inbillning eller om jag faktiskt attraherar kvinnor?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Läste nyligen en liknande tråd, om en man som reste mkt i jobbet och tränade på olika ställen, där han fick uppskattning av okända kvinnor. Var det du som skrev den tråden?

    Iaf bör du nog tänka igenom vad du vill med ditt äktenskap och din fru. Om du känner att du vill gå längre med andra kvinnor, avsluta ditt förhållande först.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Right said Fred) skrev 2019-03-02 13:59:20 följande:

    Är det så svårt att fatta att tjuvnyp = nyp i rumpan?

    Har det betydelse för min fråga hur jag tar reda på om det är inbillning eller om jag faktiskt attraherar kvinnor?


    Jaha. Jag undrade varför du inte skrev det bara.

    Inte alls van vid den typen av beteende. Nyp i rumpan.. Jo jag har ju förstått att det förekommer men det är obekant för mig och jag har inte heller sett det. Men det måste ju betyda att kvinnan känner sig avslappnad och gillar dig i alla fall. Annars gör man det nog inte...
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (X) skrev 2019-03-02 18:26:12 följande:

    Läste nyligen en liknande tråd, om en man som reste mkt i jobbet och tränade på olika ställen, där han fick uppskattning av okända kvinnor. Var det du som skrev den tråden?


    Nej.
    Anonym (X) skrev 2019-03-02 18:26:12 följande:

    Iaf bör du nog tänka igenom vad du vill med ditt äktenskap och din fru. Om du känner att du vill gå längre med andra kvinnor, avsluta ditt förhållande först.


    Tack Einstein. Svarade ju precis på min frågeställning hur jag kan ta reda på om de faktisk är intresserade och därmed kan få bättre självförtroende. Not.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Right said Fred) skrev 2019-02-24 10:53:27 följande:

    Är en man som passerat fyrtio och alltid haft kass självförtroende vad beträffar det motsatta könet.


    Till min stora förvåning hittade jag en livskamrat ganska tidigt i livet. En dålig dag kanske jag skulle säga att jag tog första bästa som ville ha mig, och jag har haft många anledningar att ifrågasätta om hon är attraherad av mig. (Och mtp att kvinnor älskar självsäkra män så har hon väl inte mycket att attraheras av... Gråter)


    Det fåtal positiva kommentarer om mitt utseende jag genom åren tagit del av (annat än från frun) värdesätter jag fortfarande högt.


     


    Nu till det märkliga. På senare år har jag skaffat en hobby där jag har blivit ganska framgångsrik och troligen uppfattas som självsäker. Får kontakt med många kvinnor och det uppstår nu regelbundet situationer där jag undrar om kvinnor flörtar med mig. De ler brett, tindrar med ögonen, kan framstå nästan tonårigt fumliga/generade, insinuerar skämtsamt, frågar om nästa tillfälle vi kan utöva hobbyn tillsammans osv. Enstaka tjuvnyp har förekommit.


    Detta gäller både jämngamla, äldre och yngre kvinnor. Singlar och upptagna.


     


    I början avfärdade jag det med att de bara var normalt trevliga och min bekräftelse-törst gjorde att jag inbillade mig, och passade på att njuta av fantasin att jag var attraktiv. Men efter att det stått klart att en av dem faktiskt var attraherad är jag förvirrad. Har kvinnorna bara en allmänt flörtig framtoning, eller ... är det rent av möjligt att lilla lönnfeta jag gått och fått sex appeal...?


    Nu funderar jag mycket på hur jag skulle kunna ta reda på om så är fallet. (Om inte annat kanske ett bättre självförtroende skulle göra mig mer attraktiv för frugan. Cool
    Men hur tar jag reda på det, utan att uppfattas som olämplig???


    Är du lika snygg som grabbarna I RSF så är det inte konstigt.
    Nyfiken, på ett ungefär vilken hobby har du, säljer kokain?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Right said Fred) skrev 2019-03-10 13:58:03 följande:

    Nej.Tack Einstein. Svarade ju precis på min frågeställning hur jag kan ta reda på om de faktisk är intresserade och därmed kan få bättre självförtroende. Not.


    Tycker nog att kvinnorna du nämner, redan visar intresse för dig, alltså finner dig intressant och attraktiv. Frågan är ju hur mycket mer uppskattning du vill ha, alltså hur långt vill du gå?

    Det är en fin gräns mellan att få uppskattning och att vilja gå längre, för att se just hur intresserad kvinnan är, och hur attraktiv hon ser dig.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (X) skrev 2019-03-10 18:10:49 följande:

    Tycker nog att kvinnorna du nämner, redan visar intresse för dig, alltså finner dig intressant och attraktiv. Frågan är ju hur mycket mer uppskattning du vill ha, alltså hur långt vill du gå?

    Det är en fin gräns mellan att få uppskattning och att vilja gå längre, för att se just hur intresserad kvinnan är, och hur attraktiv hon ser dig.


    "Men efter att det stått klart att en av dem faktiskt var attraherad är jag förvirrad."

    "Nu funderar jag mycket på hur jag skulle kunna ta reda på om så är fallet. (Om inte annat kanske ett bättre självförtroende skulle göra mig mer attraktiv för frugan."

    Du verkar ju klar över att en verkligen är attraherad av dig redan. Vad mer vill du?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Sandraberg skrev 2019-03-02 12:17:21 följande:

    Väldigt nyfiken på vad det är för hobby du har skaffat dig?


    Lika nyfiken är jag. Kanske hallick?
Svar på tråden Har jag gått och fått sex appeal....?