• sockertoppen90

    Kan de vara en nidblödning?

    Hallå :)..

    Jag och min partner planerar vårt andra barn :) Vi har nu en dotter på 4 månader.
    Nu till min fundering.
    Mins första dag på sista men va 6/2 vilket betyder att min ägglossning ägde runt ca 19/2 och inatt när jag gick på toa blev de rosa på pappret när jag torkade mig. Kan de vara en nidblödning 5 dagar efter ÄL??
    Har inte haft ont eller något dylikt.
    De är ju ett tag kvar till BIM (10 dagar kvar). Men tänker vänta tills pappans födelsedag innan jag testar då är jag BIM-7. Jag kommer att testa med tidigt test så kanske blir en rolig födelsedagspresent vem vet :P..

  • Svar på tråden Kan de vara en nidblödning?
  • Leos Mamma 88

    Hej!

    Visst kan det vara en nidblödning, det kan också vara en liten blödning efter att ägget släppts. Jag har fått små blödningar efter ägglossning vid många tillfällen :)

  • sockertoppen90

    Då hoppas man på nidblödning :D.. Jag har inte haft denna typ av blödning tidigare så man är ju lite ovetande men vi har sett till att ägget har goda chanse för att plocka upp ett grodyngel på vägen GladTungan ute
    Men denna väntan är otroligt jobbig haha

  • Leos Mamma 88

    [quote=79466551][quote-nick]sockertoppen90 skrev 2019-02-24 17:30:22 följande:[/quote-nick]Då hoppas man på nidblödning :D.. Jag har inte haft denna typ av blödning tidigare så man är ju lite ovetande men vi har sett till att ägget har goda chanse för att plocka upp ett grodyngel på vägen

    Men denna väntan är otroligt jobbig haha[/

    Haha då har ni gjort allt rätt iaf :)

    Du får uppdatera oss här och berätta hur det går!

    Enligt beräkningarna ska jag ha ÄL om några dagar, men har redan både känningar och fertil sekret (ursäkta detaljerna). Vi har också sett till att det är mycket grodyngel där inne :)

    Vilket datum har du BIM?

  • sockertoppen90

    Ja de har vi och man får hoppas att de går ann..

    Det ska jag absolut göra detsamma för dig :)!!

    Jag har BIM 6/3 när har du BIM :)??

  • Leos Mamma 88

    Enligt FLOappen har jag BIM 16/3, men om jag går efter min kropp och vad jag känner/ser så tror jag ca 10/3. Lite svårt att få rätt datum i appen då jag nyss tagit ut pstaven och vi är inne på första försöket :)

  • sockertoppen90

    Åh va roligt lycka till :)!!

    Jag hade också pstav innan vi fick vår dotter.. jag tog ut den september missade en äl och träffade nästa kan jag säga som lite peppande ord :)..

    De komiska med blödningen jag hade inatt va bara den gången och väldigt ljus rosa så inte många droppar heller och under dagen har jag haft genomskinlig flytning och känt mig lite öm runt mens magen så nu längtar man ännu mer och hoppas att dagarna går fort..

  • Leos Mamma 88

    Tack! Jag håller tummarna för att det går lika fort för mig!!! :)

    Med min son så klarade vi det på första försöket! När vi försökte med tvåan så fick jag missfall i vecka 12 (på julafton 2013...) Mars 2014 plussade vi igen och fick en dotter i december 2014.

    Tog ut pstaven för två veckor sedan. Har troligtvis haft ägglossning nu i dagarna, men nu sent på kvällen har jag också fått en blödning. Hoppas att det är pga ägglossning. Inte blod så, utan mer blodblandad flytning...

    hur var din blödning exakt? (Om det är okej att fråga?) :)

  • sockertoppen90

    Först vill jag säga beklagar mf fick själv också lite senare mf inte så roligt :(..

    Grattis till dina två under :)..

    Åh va snabbt de gick för dig att komma igång med mensen jag fick vänta typ en månad :P..

    Självklart de är oki att fråga :) tråkigt bara att jag inte tog kort haha..

    De såg ut som att jag hade kissat ljusrosa i princip, de va ingen liten fläck utan hela pappret jag hade torkat mig med va ljusrosa, så ljust att jag såg mönstret på pappret genom färgen liksom..

  • Leos Mamma 88
    sockertoppen90 skrev 2019-02-25 01:01:56 följande:

    Först vill jag säga beklagar mf fick själv också lite senare mf inte så roligt :(..

    Grattis till dina två under :)..

    Åh va snabbt de gick för dig att komma igång med mensen jag fick vänta typ en månad :P..

    Självklart de är oki att fråga :) tråkigt bara att jag inte tog kort haha..

    De såg ut som att jag hade kissat ljusrosa i princip, de va ingen liten fläck utan hela pappret jag hade torkat mig med va ljusrosa, så ljust att jag såg mönstret på pappret genom färgen liksom..


    Hur har det gått för dig nu? Har du börjat testa än? Eller ska du vänta till BIM? Några fler blödningar?
  • sockertoppen90

    Jag har inte haft några fler blödningar bara den gången.. Jag ska testa mig imorgon med testa tidigt hoppas de visar sig om de faktiskt finns något :) för de är pappans födelsedag då :D.. Men då är de fortfarande 7 dagar kvar till BIM så de kan komma negativt om HCG inte har kommit igång ordentligt..
    Men igår och idag har jag börjat känna mig öm nere vid mensmagen och har haft lite flytningar :D..
    Hur går de för dig :)??

  • Leos Mamma 88
    sockertoppen90 skrev 2019-02-26 15:36:26 följande:

    Jag har inte haft några fler blödningar bara den gången.. Jag ska testa mig imorgon med testa tidigt hoppas de visar sig om de faktiskt finns något :) för de är pappans födelsedag då :D.. Men då är de fortfarande 7 dagar kvar till BIM så de kan komma negativt om HCG inte har kommit igång ordentligt..

    Men igår och idag har jag börjat känna mig öm nere vid mensmagen och har haft lite flytningar :D..

    Hur går de för dig :)??


    Åh, det låter så spännande!

    Jag önskar bara att tiden gick lite snabbare.

    Jag har ju gjort detta några gånger innan. Följt hela förloppet med mens, ägglossning, BIM osv.. Men det är lika spännande varje gång! Ser så mycket fram emot att bli gravid igen!

    Jodå, för mig går det lååååångsamt. Ska vänta en vecka minst innan jag börjar testa. Har köpt sådana där teststickor från testlagret. Har en del att använda där, så känner att jag faktiskt kan börja redan nästa vecka. Har ju inte BIM förrän den 10/3 ungefär.

    Ja, det kan ju faktiskt visa negativt. Men jag tror att jag testade positivt med sonen på BIM-7.

    Med dottern testade jag inte förrän BIMdagen och fick ett solklart plus!

    Du får uppdatera mig imorgon med bild och så :)
  • sockertoppen90

    Jag testade imorse men de va negativt.. Inte så förvånad över de faktiskt för de va bara typ 4 5 timmar mellan senaste toalettbesöken och morgonkisset för min sambo gick upp för att kolla hur han mådde då han är sjuk och va borta från arbetet igår och ville komma iväg idag men febern va kvar så han stannade hemma.. Oturligt nog väckte han vår dotter så hon blev missnöjd och ville ha sin morgonrutin mycket tidigare så de va omöjligt att inte gå på toa när man skulle fixa hennes ersätnning.. Så jag har inte riktigt gett upp hoppet att de faktiskt kanske blir denna månad då både jag och min sambo har en positiv känsla gentemot min senaste ÄL :D..

    Ja jag förstår dig känner samma här.. Jag beställde testade tidig stickor från graviditetkollen efter dottern föddes då vi planerar täta barn :)..

    Va mysigt :) <3.. Jag vet inte riktigt dock hur länge jag väntade med att testa med vår dotter men säkert runt "BIM dagarna" för vi hade missfall mitten av Jan och jag testade positivt den 16 feb utan mens så vi lyckades träffa första ÄL efter missfallet utan mens :D.. Det va inte riktigt omtyckt av BM på MVC så hon skickade oss på UL då hon va säker på att de va gamla hormoner från missfallet men icke sa nicke på UL såg vi vårt hjärta slå i magen då va hon 8+4 <3 beräknad befruktning första dagarna i feb :D <3.. Jag lovar mitt hjärta stannade upp stunden hon började med UL tills vi fick se vår lilla dotter i magen..

  • sockertoppen90

    De va nog ingen nidblödning nu har jag tappat hoppet.. Gjorde ett testa tidigt test idag BIM-3 och fortfarande neg så nu är de bara att invänta mensen :(..

  • Leos Mamma 88
    sockertoppen90 skrev 2019-03-03 14:10:35 följande:

    De va nog ingen nidblödning nu har jag tappat hoppet.. Gjorde ett testa tidigt test idag BIM-3 och fortfarande neg så nu är de bara att invänta mensen :(..


    Åh, jag förstår din frustration. Men ge inte upp hoppet! Prova igen på BIM dagen!

    Jag fick backa tillbaka en vecka. Idag fick jag extremt mycket ÄLsekret och riktigt ont i rygg och livmoder. Så idag har jag ÄL. Trodde jag hade det för över en vecka sedan, men så fel jag hade! BIM framflyttat till 18/3.

    Om det inte blir något för dig denna månaden, när tror du att din beräknade ÄLdag är?
  • sockertoppen90

    Nu har BIM dagen gått utan mens i sikte men förra gången så va min mens två dagar sen så jag vågar inte få upp hoppet riktigt.. Men nu ikväll har jag beställt hem fler tester så ska jag testa om mensen inte hinner dyka upp.. Min nästa äl är beräknad till 19 mars än så länge men vi kanske skippar den äl för att få BF jan ist för dec..

    Åh stackarn ännu mer väntan :(..

  • sockertoppen90

    Jag blir verkligen inte klok på dessa tester..

    Fick hem cb digital och testade på morgonurin jag sparade från imorse och negativt..

    Nu är jag inne på dag 3 av fyra under mensperioden och inte en droppe mens i sikte :/..

  • Leos Mamma 88
    sockertoppen90 skrev 2019-03-08 11:50:04 följande:

    Jag blir verkligen inte klok på dessa tester..

    Fick hem cb digital och testade på morgonurin jag sparade från imorse och negativt..

    Nu är jag inne på dag 3 av fyra under mensperioden och inte en droppe mens i sikte :/..


    Gud va frustrerande...

    har du enbart testat cb digital? Hur känsliga är dom?

    Tänkte om du kanske räknat fel i cykeln, och har BIM senare än du tror?
  • sockertoppen90

    Ja sjukt frustrerande :/..

    Cb är nog på 25 tror jag men jag har ett annat test som jag ska köra på morgonkisset i morgon bitti..

    Nej jag har räknat rätt i cykeln har en app som håller koll på den..

    Men de kan vara så att de tar mig tid att producera HCG *rycker på axlarna* om de är så att de finns någon därinne, för dottern blev till i månadsskifte och jag plusade med svagt dag 16 i månaden..

  • Leos Mamma 88
    sockertoppen90 skrev 2019-03-08 18:05:33 följande:

    Ja sjukt frustrerande :/..

    Cb är nog på 25 tror jag men jag har ett annat test som jag ska köra på morgonkisset i morgon bitti..

    Nej jag har räknat rätt i cykeln har en app som håller koll på den..

    Men de kan vara så att de tar mig tid att producera HCG *rycker på axlarna* om de är så att de finns någon därinne, för dottern blev till i månadsskifte och jag plusade med svagt dag 16 i månaden..


    Hur har det gått för dig? :)
Svar på tråden Kan de vara en nidblödning?