• Anonym (Helt förstörd)

    Gjort slut med narcissist, psykisk misshandel och våld.

    För lite över en vecka sedan gjorde jag slut med mitt ex. Kort sagt så hade vi tidigare vart tillsammans i ett halvår, han lämnade mig sedan för en annan, dom var tillsammans i ca 4 månader innan han hörde av sig till mig och vi träffades i 3. Han behandlade mig ganska illa förstå halvåret (tog droger, narcissist) men var aldrig våldsam i vårt förra förhållande, vilket han skulle till att bli nu.

    Han var svartsjuk, skulle veta vem jag vart med när det var slut, jag var rädd och berättade inte hela sanningen. Han straffade då mig genom att tex hälla iskallt vatten över mig från kylen, slänga ut mina skor genom fönstret i snön, sa att han skulle ha tillbaks jackan jag fått av han, och att jag fick gå hem utan, pissblöt och i minst 10 minus.

    Han ville även titta igenom min telefon, och när jag satt ner foten och vägrade ge han den så brottade han ner mig på golvet, tog telefon, läste och kastade sedan sönder den. Jag blev rädd och låste in mig på badrummet, varpå han slog sönder toalett dörren.

    Han blev även arg en gång och slog sin hand in i väggen och gav mig sedan skulden för att han bröt den och inte kunde träna. Han fick mig att inaktivera min Instagram, då man tydligen "såg att jag var osäker" för att jag på upp mkt bilder på mig själv.

    Det som tillslut blev anledningen att jag fick nog var när jag fick se att han träffade en annan bakom ryggen på mig, och stod och blånekade och ljög vilket han beskyller MIG för, och straffat mig för. Han tog för allra sista ggn ett stryptag på mig och träck ner mig i stolen, jag slet mig loss och gick sedan ut i bilen, fylld av adrenalin, där satt mina kompisar och väntade. Dagen efter börjar han kasta skit på mig för att jag tagit tillbaks min instagram, säger att jag är en slampa osv att han önskar att han aldrig träffat mig, att han skulle förneka att han gjort det, att jag var sååååå långt under hans standard.

    Så hur kan det, trotts allt detta, göra så ont? Ont att han träffar en annan (sitt ex), ont att höra alla hans dumma ord, ont att jag ibland tror på hans lögner och beskyller mig själv, ont att tvivla och tro att jag är den som är sjuk/hittar på, ont att han säkert snackar otroligt med skit om mig, ont att han gick från drömmen till mardrömmen. Känner ständigt att jag vill kunna bevisa allt han gjort mot mig, men det går ju inte. Sitter och tittar igenom våra konversationer och letar efter allt sjukt han skrivit, men självklart så har han tagit det på Snapchat....

    Någon som vart med om liknande? Hur gjorde ni?

  • Svar på tråden Gjort slut med narcissist, psykisk misshandel och våld.
  • Ledsnamamman82

    Du är långt ifrån ensam! Dessa manipulativa människor vet precis vilka knappar de ska trycka på för att det ska göra ont på oss. De vet även vad vi är osäkra på hos oss själva så de spelar oss som en marionett docka.

    Det är inte ett dugg konstigt att du fortfarande har känslor kvar. Ens vänner fattar inte, när dessa människor är bra så är de underbara, höjer en till skyarna och man får känslan av att man är ingenting utan just deras kärlek..

    Vi är alltför många som råkat ut för dem. Du är inte ensam, jag skickar all styrka jag kan till dig.

    Googla på att göra slut med en narcissist på terapisnack.Com där finns en tråd som hjälpte mig.

    Tyvärr har jag inte lyckats något vidare själv.. Jag är tillbaka på ruta ett och hoppas att den här gången kommer han inte ljuga, manipulera och krossa mitt hjärta..

Svar på tråden Gjort slut med narcissist, psykisk misshandel och våld.