• Anonym (Hejsa­nsvejs­an)
    Äldre 24 Feb 20:42
    24457 visningar
    23 svar
    23
    24457

    Jag är mer kär i honom ?

    Jag är så himla kär i en äldre man, han visar också uppskattning när jag besöker honom, men tror han mer ser mig som en trogen KK .
    Vi har varit KK i flera års tid men kan inte riktigt bli ett par, han vill inte binda sig för  mycket säger han, dock kan det bli så att jag får bo hos honom då jag ska jobba i samma stad vilket han anser är helt okej.

    Jag tror att han var mycket kär i mig från början, men då kunde jag inte bli kär, tyckte bara om honom som kompis och sexpartner, vi trivdes jättebra ihop trots allt.

    Nu är det min tur att bli kär i honom och jag har verkligen försökt förklara det.
    Men det tycks snarare att ju mer jag försöker förklara det för honom desto mer vill han skapa en distans mellan oss.

    Vi är ihop just på distans så det blir svårt att höras och ses ibland, vi kan vara ifrån varandra 1-2 månader vilket är jätte jobbigt för mig just nu men vi pratar minst en gång om dagen.

    Vi har också chattat en hel del tidigare men nu verkar han vilja ge upp den biten, han har börjat ignorera mina meddelanden då han säger att han ändå pratar med mig i mobilen så mycket.

    Just nu känns det som jag får kämpa med näbbar och klor för att få behålla honom. Är så rädd att han ska tycka om någon annan och bli kär som jag är i honom, kanske var det så att han var lika kär i mig från början men då ville jag inte riktigt släppa in honom.

    Besöker honom minst varannan månad och då kan jag stanna där i en vecka eller mer, sist vi träffades kändes han mer tystlåten än vanligt.

    Han pratar dessutom mycket om en tjej som jag tror han är lite kär i, men den personen är däremot inte kär i honom. Den personen är i sin tur kär i en annan kille som inte ger uppskattning tillbaka. Nu försöker denna äldre man jag träffar sära på det andra paret genom att ge dom råd om att splittras. Han tycks vara en sån som gärna pratar i telefon och låtsas vara rådgivare men hans agenda tycks vara att splittra det andra paret så att han får egen tid med den andra kvinnan som han pratar så gott om.

    Jag känner mig ibland inte uppskattad då han inte längre svarar på mina mail eller FB meddelanden men i telefon kan han prata på bra. Han har också nu sagt att han inte ska vara vid datorn så mycket men nästan varje gång jag loggar in står det att han var online för 10 minuter sedan eller typ 2 timmar sedan.

    Det verkar vara mer som att han undviker mina samtal.

    Ska jag tolka det som bra att han bara vill prata med mig på mobilen ?
    Eller så håller han på och tröttnar på mig.

    Ibland säger han att han verkligen tycker om mig men ger samtidigt dubbla budskap hela tiden.

    Har också försökt boka en resa ihop med honom men nu har han inte velat åka iväg  då han har så mycket på schemat, detta trots att han är pensionär och kan åka när som helst.

    Nu blev det ett väldigt långt inlägg men jag vet inte om jag ska antingen göra slut eller fortsätta detta ryckiga förhållande. Är ju så himla kär men han verkar vara kär på en annan nivå än jag.


     

  • Svar på tråden Jag är mer kär i honom ?
  • Anonym (anono­m)
    Äldre 24 Feb 20:53
    #1

    Tyvärr verkar han ha tappat intresset för dig och flyttat sitt intresse vidare till nån annan. Så gör slut och hitta nån annan som inte bara är ute efter en KK. Du är värd någon som vill bara med enbart dig !

  • Anonym (Hejsa­nsvejs­an) Trådstartaren
    Äldre 24 Feb 22:48
    #2

    Skulle inte säga att han tappat intresset, däremot att jag är mer intresserad av honom och att det är jag som är den pådrivande partnern i förhållandet.

  • Anonym (Så är det)
    Äldre 25 Feb 15:35
    #3

    Den tråkiga sanningen är att du inte ska slösa din tid på honom... Du kommer inte ångra dig.

  • Anonym (anono­m)
    Äldre 25 Feb 15:48
    #4

    "Det verkar vara mer som att han undviker mina samtal."
    "Eller så håller han på och tröttnar på mig."

    Ja, han har redan tröttnat......

    Glöm honom och gå ut och träffa någon bättre.

  • Anonym (Hejsa­nsvejs­an) Trådstartaren
    Äldre 4 Mar 19:04
    #5

    Hände även en konstig sak när jag var där sist, han hade lagt sig på sidan i sömnen, jag vaknade och ville bara hålla om honom.
    Då fick han panik och började bli svettig, han sa att det blev så varmt i rummet och att jag var så het. Han var tvungen att ställa sig i kylskåpet en stund.
    Dagen efter skämtade vi en hel del om det inträffade men så här i efterhand undrar jag mer om det var något psykiskt som hände med honom.
    Han har väldigt svårt att visa känslor och kärlek.

  • Anonym (Hejsa­nsvejs­an) Trådstartaren
    Wed 3 Apr 2019 20:38
    #6
    Anonym (anonom) skrev 2019-02-25 15:48:00 följande:

    "Det verkar vara mer som att han undviker mina samtal."
    "Eller så håller han på och tröttnar på mig."

    Ja, han har redan tröttnat......

    Glöm honom och gå ut och träffa någon bättre.


    Tror vi är på lite olika kärleksnivå, han mer som KK och jag som har blivit nyförälskad.
    Försöker ibland få honom att skriva något gulligt men då svarar han inte.
    Igår såg jag ett meddelande han skrivit till en annan på FB som gjorde mig lite ledsen, han skrev på skämt att han ville älska med en annan, dock är den personen inte intresserad.
    Fick ändå känslan att det var något i luften, har haft den känslan sedan julas.
  • Wed 3 Apr 2019 20:54
    #7
    Anonym (Hejsansvejsan) skrev 2019-04-03 20:38:07 följande:
    Tror vi är på lite olika kärleksnivå, han mer som KK och jag som har blivit nyförälskad.
    Försöker ibland få honom att skriva något gulligt men då svarar han inte.
    Igår såg jag ett meddelande han skrivit till en annan på FB som gjorde mig lite ledsen, han skrev på skämt att han ville älska med en annan, dock är den personen inte intresserad.
    Fick ändå känslan att det var något i luften, har haft den känslan sedan julas.
    Du är för PÅ. Sluta "kämpa" sluta förklara din kärlek. Backa några steg, sluta hör av dig, Svara inte när han skriver, så ska du få se att hans intresse kommer komma tillbaka. 
  • Anonym (Hejsa­nsvejs­an) Trådstartaren
    Wed 3 Apr 2019 23:11
    #8

    Jag hade skrivit grattis till honom men fick inte ens en reaktion. Känns som relationen dog idag.

  • Anonym (anono­m)
    Thu 4 Apr 2019 07:14
    #9
    Anonym (Hejsansvejsan) skrev 2019-04-03 23:11:49 följande:

    Jag hade skrivit grattis till honom men fick inte ens en reaktion. Känns som relationen dog idag.


    Glöm honom och gå ut och träffa nån bättre. Han har redan gått vidare och hittat nån annan han är intresserad av.
  • Anonym (anono­m)
    Thu 4 Apr 2019 07:15
    #10
    Anonym (Hejsansvejsan) skrev 2019-04-03 23:11:49 följande:

    Jag hade skrivit grattis till honom men fick inte ens en reaktion. Känns som relationen dog idag.


    Glöm honom och gå ut och träffa nån bättre. Han har redan gått vidare och hittat nån annan han är intresserad av.
Svar på tråden Jag är mer kär i honom ?