• Victoria88

    positivt på CB men negativt hos BM

    Hur är det möjligt?
    Två stycken "gravid 1-2" och två " inte gravid " och två negativa hos BM.
    Började blöda dagen efter och jag kan inte svara på om det var vanlig mens eller ett tidigt missfall.
    Tyckte att första blödningen kanske var lite annorlunda, som att det var gammalt blod men ibland har jag mörkt blod när jag har mens och ibland klarrött. Så det är svårt att avgöra.

    Men jag känner mig så lurad av min egen kropp för jag hade symtom som ömma/onda bröst, fladdrande magen och spänd mage.
    För jag har två missfall som hände i augusti och december förra året, det andra missfallet tog hårt för vi var i 12+5 och skulle på ultraljud 2 dagar efter.
    Så man blev ju så glad när det var positivt och sen bara hopplöshet igen.

    Jag vet bara inte vad jag ska tro, BM visste inte heller vad hon skulle tro.
    Jag känner att jag behöver hopp, ett mirakel. I maj blir det 2 år vi har börjat försöka. Alla ens vänner har fått barn i stort sätt fast det var jag som började försöka först av alla.

    Kan ni berätta era historier? Vad tror ni?

  • Svar på tråden positivt på CB men negativt hos BM
  • Jsv17

    Beklagar dina missfall Har själv haft två på raken...

    Tyvärr låter det som ett tidigt missfall eller sk kemisk graviditet där ett befruktat ägg försöker fästa och hinner producera lite hcg som blir mätbart men implantationen fungerar inte riktigt och kroppen stöter ut det ungefär samtidigt som man skulle haft mens eller ett par/några dagar senare.... Supertufft förstår jag med din historia. Då du om detta är ett missfall, vilket det är då två st test inte ?visar fel? och falskt positivt finns typ nästan inte ens om man inte äter vissa mediciner eller har vissa sjukdomar som kan ge utslag på gravtest, så skulle jag kontakta kvinnokliniken och kräva en utredning som man ska få när man haft 3st missfall på rad. Jag är inte i den själv men har blivit tipsad om tråden ?vi som snart är gravida efter utredning i Aten? där finns ett helt gäng kvinnor med mycket kunskap kring vilken hjälp man kan få, och vilka test man ska kräva vid en utredning av upprepade missfall och även hur man kan gå vidare om man svenska utredningen inte visar något, så kika in där.


    Pojke 9-12-17
  • Anonym (Z)

    Låter som kemisk graviditet. Alltså ett extremt tidigt missfall.

Svar på tråden positivt på CB men negativt hos BM