• Diana05

    Väldigt ont i ryggen v 30

    Hej.

    Har så himla ont i ryggen så jag står inte ut snart. Det spänner och drar i svanken och utmed sidorna. Värmekudde hjälper bara en kort stund om ens det. Värktabletter hjälper inte.

    Haft såhär i 3 dagar och orkar inte med detta, kan inte gå för gör så ont.

    Snälla någon som har tips på vad som kan hjälpa?

  • Svar på tråden Väldigt ont i ryggen v 30
  • LeyasMamma

    Kan det vara onda förvärkar? En del känner inte av värkar i magen utan enbart i ryggen. Kan ju även vara urinvägsinfektion. Hade jag varit du hade jag kontaktat bm eller förlossning för rådgivning. Oavsett om det är förvärkar eller uvi så låter det ju inte bra att du har så pass ont och att varken värmekudde eller värktabletter hjälper. Bättre att ta det säkra före det osäkra.

  • Diana05

    Kan det inte vara foglossning då? Eller hur vet man skillnad på det och förvärkar?

    Sammandragningar har jag varit och kollat upp på förlossningen för bara 2 v sedan, vilket var helt ok då. Så är en annan känsla mer att det molar nonstop och spänner i ryggen.

    Har tid hos barnmorskan men först på fredag.

  • Jemp
    Diana05 skrev 2019-02-25 00:24:13 följande:

    Kan det inte vara foglossning då? Eller hur vet man skillnad på det och förvärkar?

    Sammandragningar har jag varit och kollat upp på förlossningen för bara 2 v sedan, vilket var helt ok då. Så är en annan känsla mer att det molar nonstop och spänner i ryggen.

    Har tid hos barnmorskan men först på fredag.


    Har för mig att det var så min förlossning började.

    Vila, tänk på att "hålla ihop" benen (små steg, inga trappor, rakt bäcken).

    Att prata med bm är ju bra oavsett.
  • Diana05

    Varit vaken hela natten för gör så ursäkta förba**at ont. Det släpper liksom inte alls. Nä ringer bm och förlossning imorgon för kan inte gå omkring med ständig värk och 10 v kvar till förlossning.

  • LeyasMamma
    Diana05 skrev 2019-02-25 00:24:13 följande:

    Kan det inte vara foglossning då? Eller hur vet man skillnad på det och förvärkar?

    Sammandragningar har jag varit och kollat upp på förlossningen för bara 2 v sedan, vilket var helt ok då. Så är en annan känsla mer att det molar nonstop och spänner i ryggen.

    Har tid hos barnmorskan men först på fredag.


    Jo foglossning kan det säkert också vara. För mig är inte foglossningen en molande känsla utan mer en huggande. Så som när man får en nerv i kläm typ, men det upplevs ju olika för alla. Tänkte mer på eftersom du upplevde att det va en stramande/molande känsla. Så får jag när min förlossning börjar, och det känns först i ryggen. Hoppas du får ordning på det för det är inget kul att ha så ont så du inte kan sova.
Svar på tråden Väldigt ont i ryggen v 30