• Mooncake

    Inte bekräftat men..

    Hej!


    Jag blir 30 år i år och är lycklig i min relation sen 8,5 år tillbaks. Jag har känt mig konstig de senaste veckorna och för en vecka sen började min bröst ömma och bli svullna. Jag har inte gjort något gravtest ännu men har planerad mens nästa vecka, så tänker att jag ska göra det då. Detta är oplanerat.


    Men om jag är gravid är jag jätteorolig. Min sambo och jag gjorde för ca 1,5 år sedan en abort, då det inte var läge att skaffa barn. Vi har en liten tvåa och egentligen finns det inte plats för ett barn här, vi båda har fullt upp med våra intressen på fritiden (han musiker och jag ryttare). Men det som oroar mig mest är att  sambon fortfarande inte ska känna sig redo och då är det troligtvis mest för att vi bor så litet. Vi sparar pengar för att kunna köpa något eget men de tar ju lite tid och sånt vill man ju inte hetsa. Sen tror jag mycket ordnar sig allt eftersom men många fler saker hade jag ju gärna sett klara innan vi utökar.


    Jag själv känner nog att jag vill behålla, samtidigt som jag är livrädd. Men om inte han vill behålla. Jag vet inte om jag kan med att tvinga honom till att bli pappa. Jag vill ju leva med honom och göra en sån här sak tillsammans.


    Tänker att jag ska till helgen prata med sambon om att jag tror att jag är gravid och att vi gör gravtestet tillsammans.


    Har ni tips på när det blir en oplanerad graviditet? Hur gjorde ni? Var ni redo med plats i boendet osv?


     

  • Svar på tråden Inte bekräftat men..
  • Anonym (.)

    boende löser sig, barnet behöver inget eget rum på flera år så ni kan absolut bo i en tvåa med en bebis. Jag hade behållit om jag var du, du är trots allt 30 år.

  • Anonym (alkolina)

    Barnet kommer dela rum med er i minst 2 år, så ni har gott om tid att spara pengar.

    Era hobbys.. ok, är de viktigare än ert barn. Det får ju ni avgöra. 

  • Anonym (Annabus)

    Frågan är om ni någonsin tycker att det är rätt tid för barn. Vill ni verkligen ha barn och du nu är gravid är det nog dags. Att skylla på liten lägenhet är svepskäl. Även om lägenheten är liten räcker den gott och väl ändå de närmsta åren.

    I och med din tråd tror jag att du innerst inne har gjort ditt val.

Svar på tråden Inte bekräftat men..