• Anonym (angels)

    vågar inte ringa kvnnofridslinjen

    Jag är i behov av att ringa dem pga min sambo, men jag har telefon fobi
    tänk om jag gråter i telefonen jag vill ju inte att dem ska tycka jättesynd om mig eller att det låter som jag bara vill ha empati..tycker det är obehagligt
    Har någon här ringt dem någon gång?

  • Svar på tråden vågar inte ringa kvnnofridslinjen
  • Fjäril kär

    Kvinnofridslinjen är ju till för just den sortens samtal. Behöver du gråta så gör det. Självklart får du empati !

    Vad tror du linjen är till för?

  • Anonym (Tin)

    Jag har också telefonfobi. Men ringde kvinnojour iallafall. De var trevliga och det var inga problem att prata. Man måste våga när det handlar om allvarliga saker. Och var inte rädd att säga som det är. Förminska inget. Du lever i ett dåligt förhållande och det är så hemskt. Inte förrän man lämnat så ser man med klara ögon på det förhållande som var och inser att det var helt sjukt farligt förhållande. Att den personen var faktiskt farligt att leva med som jag älskade en gång. Och han kommer aldrig ändras eller bli snällare fast han lovar det. Första steget är att ringa kvinnofridslinjen och våga prata med någon annan om det. Gör det bara nu.

  • fornminne

    Ts, de är vana. De har hört det mesta. Om du lever i ett destruktivt förhållande bör du söka all hjälp du kan få och försöka ta dig därifrån. Finns det andra du kan prata med, om det är lättare? Men annars, börja med kvinnofridslinjen, var inte rädd för det. De är till för att stötta och hjälpa.

  • Anonym (A)
    fornminne skrev 2019-02-26 07:07:48 följande:
    Ts, de är vana. De har hört det mesta. Om du lever i ett destruktivt förhållande bör du söka all hjälp du kan få och försöka ta dig därifrån. Finns det andra du kan prata med, om det är lättare? Men annars, börja med kvinnofridslinjen, var inte rädd för det. De är till för att stötta och hjälpa.
    Håller med de är vana, ring.
  • Anonym (en som vet)

    Jag har precis som du problem med att ta det där steget och faktiskt ringa. Har suttit där med telefonen i handen måååååånga ggr. Till och med slagit in numret och tryckt på ring upp och sen slängt på luren direkt. Jag tror det hela handlar om att man skäms. I alla fall jag gjorde och gör det. Jag vill inte att någon ska veta vad man blir utsatt för. Men de gånger jag väl tagit steget har de varit helt fantastiska. Att bara ha fått någon på andra sidan telefonen som lyssnar utan att döma. Det har känts så bra. Så ta steget, gör det. Och känns det inte bra när du väl pratar med dom så kan du ju alltid lägga på då ;) Hoppas du snart mår bättre TS 

Svar på tråden vågar inte ringa kvnnofridslinjen