• Äldre 25 Feb 21:01
    423 visningar
    6 svar
    6
    423

    Vilket nummer tycker inte folk med OCD om??!!

    Jag har läst någonstans att folk som lider av OCD har ett specifikt nummer dom inte gillar. Jag har fått för mig att det är 5 eller 6. Vilket av dom är det och varför?!


    Ocd, nummer, ogillar, 5, 6, lider av OCD,
  • Svar på tråden Vilket nummer tycker inte folk med OCD om??!!
  • Pilsne­r
    Äldre 25 Feb 21:04
    #1
    Plina skrev 2019-02-25 21:01:22 följande:

    Jag har läst någonstans att folk som lider av OCD har ett specifikt nummer dom inte gillar. Jag har fått för mig att det är 5 eller 6. Vilket av dom är det och varför?!


    Det kan inte vara 5 iaf, det nummret borde alla med OCD gilla.
  • Anonym (Ocd)
    Äldre 25 Feb 21:25
    #2

    1 och 3 är det för mig. Jag köper tex aldrig bara 1 lök utan minst 2 Eller 4. Om jag köper heminredning köper jag minst 2 oavsett om det är en vas, lakan, glas, kakfat eller bordslampor. Har tex 10 tallrikar utav varje sort och två extra i förrådet utav varje sort ifall de skulle gå i sönder. 10 glas, 10 kaffe muggar, 10 gafflar osv. Och sen alltid minst 2 i förrådet som extra ifall de försvinner eller går i sönder. Salladsskålar har jag 2 likadana, kastruller har jag 2 av samma sort likadant med stekpannor.

  • Äldre 26 Feb 08:32
    #3

    Nummer 6 har jag hört att det kan vara. Men kan nog vara rätt olika från person till person.

  • Anonym (Ocdiv­a)
    Äldre 26 Feb 11:30
    #4

    Ogillar varken nr 5 eller 6. Måste jag välja vilken av dem jag gillar mest är det nog 5. Nr 13 är däremot ett tal jag inte vill se någonstans. Ligger 12 kommentarer eller likes under en bild på fb/ig skulle jag aldrig få för mig att varken gilla eller kommentera, ivf inte innan någon annan tagit den trettonde platsen

    Volym 13 och kanal 13 är även de otänkbara.

    Har inte så svår OCD längre men ogilladet av nr 13 är något jag aldrig kommer att komma ifrån

  • Äldre 28 Feb 09:35
    #5
    Anonym (Ocdiva) skrev 2019-02-26 11:30:16 följande:

    Ogillar varken nr 5 eller 6. Måste jag välja vilken av dem jag gillar mest är det nog 5. Nr 13 är däremot ett tal jag inte vill se någonstans. Ligger 12 kommentarer eller likes under en bild på fb/ig skulle jag aldrig få för mig att varken gilla eller kommentera, ivf inte innan någon annan tagit den trettonde platsen

    Volym 13 och kanal 13 är även de otänkbara.

    Har inte så svår OCD längre men ogilladet av nr 13 är något jag aldrig kommer att komma ifrån


    Usch då, låter rätt jobbigt det där :/

    Har själv ett nummer som jag verkligen ogillar/är rädd för, tycker faktiskt att det är så pass obehagligt att jag aldrig ens skulle våga skriva ut det här...Ugh detta nummer styr verkligen mitt tillvaro som en slags diktator nästan >O<
  • Wed 15 May 2019 20:03
    #6

    Är olika hur man ser på nummer när man har ocd en del har bra nummer en del dåliga. Själv har fyra varit ett bra nummer samma med summan om man tar 4*4 m.m.

Svar på tråden Vilket nummer tycker inte folk med OCD om??!!