• lillainna

    Kan det vara?

    Jag har en son på 9 månader, väntar på att min mens ska komma tillbaka, jag och maken kör oskyddat då vi gärna vill ha ett syskon till sonen.

    Har av och på i 2 månader känt lite som mensvärk, öm i svanken och har bara räknar med att det är mensen som snart kommer tillbaka.

    Men idag så var det lite rött blod i flytningen när jag var på toa, var så lite att det bara fastade på pappret. Kan det vara en nidblödning?

    Kan säga att det har höll på så i ca 2 timmar sen försvann det.

    Hade såna blödningar lite då och då i början av graviditeten när jag väntade sonen pga att slemhinnorna var sköra.

    Jag tog ett test men visade neg, var ju dock inte morgon urin, kan tillägga att jag har världens humörsvängningar, blir inte klok på det.

  • Svar på tråden Kan det vara?
  • lillainna
    cleoeme skrev 2019-02-26 10:13:43 följande:

    Ett negativt är negativt. Du är inte gravid! Vad vill du ha svar på?


    Om det kan ha varit en nidblödning? För de sker ju innan bim om jag förstått rätt så då är det ju för tidigt för att ens testa.
  • Leos Mamma 88

    Man kan även få blodblandad flytning vid ägglossning, och om du känner att det krampar i livmoder och rygg kan det säkert vara äglossningen som är på gång.

  • SevenSeas

    Om jag har förstått det hela rätt så kan en del (långt ifrån alla) få en s.k. "nidblödnig" då ägget fäster i livmodern, så har du haft "graviditetssymtom" i två månader så låter det inte så troligt att gårdagens blodblandade flytning var en sådan, men jag kan ha fel. Vissa kan dock få "graviditetssymtom" och humörsvängningar innan mens.

  • lillainna
    SevenSeas skrev 2019-02-26 15:37:38 följande:

    Om jag har förstått det hela rätt så kan en del (långt ifrån alla) få en s.k. "nidblödnig" då ägget fäster i livmodern, så har du haft "graviditetssymtom" i två månader så låter det inte så troligt att gårdagens blodblandade flytning var en sådan, men jag kan ha fel. Vissa kan dock få "graviditetssymtom" och humörsvängningar innan mens.


    Har väl inte direkt graviditetssymtom mer än humöret men det tänkte jag mer var hormoner innan mensen.

    Men tack för att du svarat :)
  • lillainna
    Leos Mamma 88 skrev 2019-02-26 15:22:25 följande:

    Man kan även få blodblandad flytning vid ägglossning, och om du känner att det krampar i livmoder och rygg kan det säkert vara äglossningen som är på gång.


    Har känt de och ryggen har varit ond både igår och idag, hade även blod i flytningen idag igen men endast under ca 3 timmar igen så kanske är äl på g då. :)

    Tack för svar!
Svar på tråden Kan det vara?