Forum Vikt - Kropp & själ
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Häng med på min viktresa, nu kör vi på allvar!

    Tis 26 feb 20:50 Läst 0 gånger Totalt 124 svar
    Tis 26 feb 20:50

    HELLO everyone!

    Jag är 29 år, har tre barn och jobbar heltid.

    Nu börjar sommaren närma sig och man blir ju less när

    man inte får på sig sina efterlängtade sommarkläder!

    Nu har jag bestämt mig för att gå ner ca 20 kg.

    Startdatum: Måndag 25/2

    Startvikt: 82 kg till mina 172 cm

    Mitt schema ser ut såhär:

    Frukost: En shake

    Lunch: 200 g broccoli

    Mellanmål: En shake

    Middag: Ett proteinbröd med ett kokt ägg

    Kväll: En shake

    Träning: ca 1 - 1h 30 min powerwalk varje dag!

    Totalt: ca 750 kcal då jag tillsätter 1 dl mjölk till shaken, resten vatten.

    Ni är jättevälkomna att hoppa på denna tråd!

    Glöm INTE att uppdatera vägning varje vecka, mina blir på måndagar!

    Letssssss GOOO!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-03-04 12:08
    H

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-03-04 12:11
    Jag glömde tillägga att jag egentligen började mån 18/2. Fast då va d ej broccolidieten
    Utan den veckan va d att utesluta socker och bröd. Självklart träna jag med.
    Så min egentliga Startvikt var: 84 kg.

  • Anonym (kiki)
    Visa endast
    Sön 3 mar 15:19 #11
    Novis skrev 2019-03-02 07:55:09 följande:
    Ja....nu pratar jag om NÄR jag väl bestämt mig för något kör jag all in

    Och går ner i vikt.

    Sen e d klart att man går upp efter ett tag och orkar inte bry sig.

    För ja e en person som går upp å ner ca 10-20 kg nästan varje år.

    Så fort sommaren kmr bestämmer ja mig för å gå ner,tränar, äter rätt osv...

    Men när sommaren sen e över då slappar jag av mer å automatiskt så går ja upp

    Kilona på vinter. Min kropp har lätt å både går ner å upp i vikt. Jag VET att d inte är bra

    Men nu är det så. Nu handlar det ej att man misslyckats....utan då "skiter" ja i min vikt efter sommaren och försöker leva lite gott. Sen blir man lite slapp på vintrarna och orkar knappt träna. Sen har jag barn också. Man vill kunna unna sig saker tsm med de, då jag inte gör det alls när jag går på diet. Tråkigt men så är det. Känner att såna stunder får komma när jag har nått min målvikt, och efter sommaren när jag blir en snögubbe på vintern haha.

    Men som sagt när jag bestämmer mig för å gå ner i vikt så blir det så :)

    Nu är det det som tråden handlar om. Tror liksom inte att alla som skapar tråd om vikt håller det, utan ja, tror atr många har misslyckats å så sen tänker man att man skapar en tråd så man

    Får både hjälp å pepp från varann.

    Hoppas du hänger med här iaf nu då :)

    Nu har jag följt mitt schema till punkt å pricka och är idag inne på min 6:e dag.

    Vikt kommer på måndag! :)
    aha ok lycka till 
  • Mån 4 mar 12:20 #12

    Japp idag är det måndag! VÄGNING!

    Jag började för 2 veckor sen med mina 84 kg.

    v.1 inget socker, inget bröd ( - 2 kg)

    V.2 broccolidieten (- 2,2 kg)

    Totalt: (-4,2kg) alltså väger jag idag: 79.8 kg

    Kan säga att ja e besviken att bara ha gått ner 2,2 kg på broccolidieten då jag hade förhoppningar om iaf minst 3 kg. Men men nya tag nu! Har tröttnat lite på broccoli så min diet för v. 3 ser hur såhär:

    Frukost: shake

    Lunch: 1 dl kvarg, ca 1 msk honung, 10 st mandlar.

    Mellanmål: shake

    Middag: 1 proteinbröd med 2 kokta ägg

    Kväll: shake.

    + träning såklart :)

  • Mån 4 mar 12:37 #13

    Bra jobbat där

    Hur har du det med energinivån i kroppen?

  • Mån 4 mar 15:38 #14
    Deacon skrev 2019-03-04 12:37:31 följande:

    Bra jobbat där

    Hur har du det med energinivån i kroppen?


    Tack! :)

    Hittils mår jag bra fkt, känner mig ibland lite seg och energin är ju inte direkt på topp,

    Känner även liiiite hunger ibland, men d e inte d som e värst, utan att man känner sig lite orklös.

    Men än så länge har jag inte kollapsat haha. Annars mår jag fkt bra :) . Tog en Powerwalk på jobbet 30 min, funderar på å dra till gymmet ikväll när jag lagt barnen i säng.
  • Anonym (90kg)
    Visa endast
    Mån 4 mar 16:08 #15

    Följer! 170 cm kvinna 90 kg. 25 kg ska bort.

  • Mån 4 mar 16:14 #16

    Du äter på tok för lite och för kalorifattigt om du vill gå ner 20 kg. 750kcal / dag är SVÄLT.  Du bör ligga på ett kaloriintag ca 1400  eller lite mer om du samtidigt vill träna. Svälter man sig svarar kroppen med att strypa vissa funktioner och du kommer om någon vecka inte att må särskilt bra. Gå med i viktväktarna eller annan bantarförening och lär dig vettiga kostvanor som också får dig att gå ner i vikt - och må bra samtidigt.

  • Anonym (Se upp)
    Visa endast
    Mån 4 mar 16:28 #17

    Som andra skrivit riskerar du att tappa muskler om du går på en sådan svältkost. Mer rimligt är nog runt 1400 kcal, men absolut minst 900 kcal.

    Jag gick ner 25 kg på ett halvår med ett klart mindre energiunderskott än så. Däremot kör jag långsam löpning 3-4 ggr i veckan. Totalt kanske 3-6 timmar.

  • Anonym (kiki)
    Visa endast
    Mån 4 mar 19:44 #18
    Anonym (90kg) skrev 2019-03-04 16:08:58 följande:

    Följer! 170 cm kvinna 90 kg. 25 kg ska bort.


    25 kg vad ska bort? :)
  • Anonym (90kg)
    Visa endast
    Mån 4 mar 20:02 #19

    25 kg fett :)

  • Anonym (kiki)
    Visa endast
    Mån 4 mar 21:19 #20
    Anonym (90kg) skrev 2019-03-04 20:02:09 följande:

    25 kg fett :)


    Hur ser planen ut? 
Logga in
Bli medlem
Svara i tråden...

Innehåll