• Blomman3

    Höja Ecitalopram?

    Hej

    Jag äter 10 mg Escitalopram sedan i november. Bytte från Duloxetin som inte fungerade alls. Började med 60 mg och höjde till 90 mg och i slutet 120 mg men då blev jag ännu sämre så då bytte jag till den medicinen jag äter nu. Jag började må bättre rätt omgående och mådde riktigt bra fram till nyårsafton då jag började känna mig sämre igen. Nu har det gått 8 veckor och jag känner mig sämre och sämre. Har mycket ångest och oro och känner mig väldigt ledsen. Är sjukskriven sedan i juli -18 pga utmattningssyndrom. Är det någon som vet om man kan bli immun mot mediciner? Bör jag höja dosen något? Är livrädd för att bli ännu sämre. Vill verkligen inte äta medicin alls. Min läkare rådde mig att höja till 20 mg direkt efter det att jag började må sämre vid nyår men jag vägrade och tänkte att jag råkat ut för ett bakslag efter en del julkalas mm. Min ömtåliga hjärna klarar ju inte så mycket. Erfarenhet någon? Tack på förhand.

  • Svar på tråden Höja Ecitalopram?
  • FtS70

    Din läkare rådde dig att höja. Gör det. Det finns inget att förlora på det.

  • Ser0tonin

    Jag tycker du ska testa att höja. Du förlorar inget på det. 40 mg är maxdosen på citalopram så du har ju lite spelrum.

Svar på tråden Höja Ecitalopram?