• Leos Mamma 88

    Hur tidigt efter ÄL plussade ni?

    Hej!

    Detta är en tråd för oss som är sugna på att veta hur tidigt man plussade.

    Alltså, hur många dagar efter ÄL såg ni en antydan till plus på stickan/testet?

    Jag börjar: Barn nr 1 plussade jag på ÄL+7. Ytterst svagt plus, men den andra linjen fanns där! Använde mig av testlagrets stickor.

    Barn nr 2: Väntade till BIM. Plussade med CB digital 1-2 veckor.

    Kom igen. Ge oss som försöker bli gravida (och är testnarkomaner) lite hopp! För skojs skull åtminstone. Skriv av er era erfarenheter!

  • Svar på tråden Hur tidigt efter ÄL plussade ni?
  • Leos Mamma 88

    Puffar tråden lite. Någon som vill berätta? :)

  • syntharen

    Plussat som tidigast ÄL+10, nån gång har jag kunnat anat nåt svagt på ÄL+9. Dom gånger jag fått negativt innan BIM men plussat efter har alltid slutat i tidigt missfall nån vecka senare.

  • bligravid123

    Följer. Äl+7 idag o har BIM om 5 dagar.

    Har inga som helst symptom då tror det inte tog sig tyvärr....har inte vågat testa heller

  • Leos Mamma 88
    bligravid123 skrev 2019-03-03 10:50:00 följande:

    Följer. Äl+7 idag o har BIM om 5 dagar.

    Har inga som helst symptom då tror det inte tog sig tyvärr....har inte vågat testa heller


    Hej! Vad roligt att du följer. Är på ÄL nu, och har två lååååånga veckor kvar!

    Man måste inte ha symtom för att vara gravid! Så ge inte upp hoppet :)
  • Mumin4

    Med min första plussade jag efter bim.

    Med min andra fem dagar innan bim.

    Idag, på ÄL+11, testade jag negativt med cv testa tidigt. Har en cykel som varierar mellan 26-35 dagar. Om det är 26 den här månaden så är bim 7/3.

    Har haft molvärk länge. Båda sidorna mestadels men också lite mitt på, långt ner. Lätt illamående till och från. Yrslig. Men har lite gett upp hoppet nu. Tror symtomen är nåt annat.

    Tungt idag!

    Tror ni att det är för tidigt att testa nu, även om jag är på ÄL+11, om min cykel är längre än 26 dagar den här månaden?

  • Lisun

    Neg idag, imorgon äl+14..Cykel på mellan 32-36 dagar och är på dag 31 idag. Finns chansen eller är det kört denna månad tror ni? :/

  • Jojjans

    Svagt positivt på äl+9, knappt synbart men blev starkare varje dag efter det. Är nu i vecka 11 :)

  • bligravid123

    För min del är det ingen idé att testa jag kände liksom av en kraftig smärta i fredags....om nu ägget fäste då är det ju ingen idé att testa nu.

    Visst tar det ungefär en vecka från att ägget fäste fram tills det finns tillräckligt hormon för att synas?

    Men tror ändå inte att jag är gravid.

Svar på tråden Hur tidigt efter ÄL plussade ni?