• alexis
    Äldre 27 Feb 10:05
    70 visningar
    7 svar
    7
    70

    Gravid?

    Har försökt bli gravid sedan i juni och nästan gett upp hoppet på så vis att vi knappt försökte denna månaden. 

    Nu är min mens dock 2 dagar sen och jag ligger alltid på 28dgr.
    I normala fall får jag ömma bröst knappt en vecka innan mensen som försvinner nästan så fort mensen kommer. Denna gång kom bröstens ömhet och svullnad samma dag som mensen skulle kommit.
    Jag känner mig heller inte svullen om magen som jag annars kan göra, som liksom brösten lägger sig när mensen kommit. 

    Jag är såklart medveten om att jag bara kan ta ett test för att se, men något i mig vill inte göra det för att sedan bli besviken. Tänker att jag skall ta ett test torsdag kväll, 28 januari om mensen fortfarande inte kommit. 

    Jag fingrar lite på livmodertappen och tyckte igår att den var superlåg men att den möjligtvis stigit lite idag. 

  • Svar på tråden Gravid?
  • Äldre 27 Feb 11:01
    #1

    Hej!

    Jag har precis som du med brösten, fast min mens skulle kommit igår. Skrev för en stund sedan mer i BIM februari-tråden. Spännande med en till med samma symptom! Har inte heller vågar testa ännu!

  • alexis
    Äldre 28 Feb 17:41
    #2


    Blev ju inte klokare... Ingen mens iaf.
  • alexis
    Äldre 28 Feb 17:43
    #3

    Fler bilder från samma test...

  • Anonym (Plus)
    Äldre 28 Feb 18:05
    #4

    Tycker verkligen det där ser positivt ut :)

  • Äldre 28 Feb 18:16
    #5

    Ja, jag tycker mig också se en väldigt svag skugga! Hoppas att ett test om några dagar ger ett starkare plus :) Själv fick jag tyvärr mensen idag, två dagar för sent...! eftersom jag vet att jag ägglossade och när den här månaden så blev det istället en liten längre lutealfas än vanligt. Kroppen är konstig...!

    Men grattis i alla fall och håller tummarna att det stannar!

  • Anonym (X30)
    Äldre 28 Feb 18:37
    #6

    Så såg mitt clearbluetest ut när jag fick positivt på digitalt!! Håller tummarna!!

  • alexis
    Äldre 28 Feb 20:39
    #7

    Tack för pepp ??

    Jag är visst gravid... provade med digitalt.

Svar på tråden Gravid?