• Tinaakesson

    Vecka 23+4

    Hej!

    Jag är gravid med mitt första barn. Var på RUL för snart 3 veckor sedan och allt såg bra ut, vi väntar en liten flicka till Juni!

    Nu till min fråga: jag har börjat känna sparkar/buffar långt ner. De känns verkligen på samma ställe varje gång jag väl känner de. Min sambo har också kännt de. Är det okej att de bara känns på ett ställe? Och.. Jag känner inte att det rör sig alls bara just dessa buffar/sparkar. Har hon fortfarande mycket plata så jag inte känner när hon vänder sig eller rör sig? Jag har moderkakan i bakvägg.. allt är så nytt för mig!

    Tack om någon kan svara på mina frågor.

    Mvh

  • Svar på tråden Vecka 23+4
  • Anonym (S)

    Mina barn har legat i samma position under stor del av graviditeten och sparkarna har få känts på samma ställe hela tiden. Jag kan inte heller säga att jag har känt att de vänder sig eller dylikt, utan mest puffar, sparkar och hicka. Lycka till!

  • Omstart2019
    Anonym (Teresa) skrev 2019-03-28 12:47:24 följande:

    Hej!

    Väntar vårt första barn i augusti och såhär halvvägs har iallafall jag redan tusen frågor dagligen, känner mig ofta vilsen i gravidsymptomen och allt som behöver fixas. Så det blir att jag hänger mycket här på familjeliv.  Saknar dock ett enklare sätt att slänga ut frågor och dela med mig av erfarenheter med andra blivande mammor. Så jag startade en helt ny grupp på Facebook: GRAVID- OCH BEBISSNACK. Vore kul om vi kunde samla ett gäng (blivande) mammor och utbyta tankar, idéer och tips oss grymma kvinnor emellan.

    Kom och häng! 

    www.facebook.com/groups/2369998583236857/


    Snälla, skulle vara väldigt tacksam om du inte drar upp alla gamla trådar med ditt spam. Det finns för övrigt redan massor av fb-grupper för olika BF-datum.
Svar på tråden Vecka 23+4