• linaHs

    Är barnet på väg??????

    *skapade en ny tråd med ny rubrik* Jag väntar mitt första barn nu och är i v. 34+4. De senaste 3-4 dagarna så har jag fått många sammandragningar (som jag inte haft någon innan) det kan komma kanske runt 10st per dag. Samtidigt som detta så blev jag dålig i magen (varning för känslig info!!) så att det bokstavligen rann ur mig, detta var väl i förrgår. Sen var jag ?normal? i magen som igår. Sen idag efter jag ätit lunch så fick jag springa och kaskadspy. Har haft problem med gravidillamående (spytt nästan varje dag och sen ätit largigan) från v.6-28/29 men upphört nästintill helt förutom lite illamående (kommer inte upp ngt) på morgnarna. Har läst att detta kan vara tecken på att förlossningen är nära!?! Men redan?! Har inte mått dåligt förövrigt, har haft matlust osv. Så tror ej det är magsjuka? Vad tror ni? Behöver lugna mina nerver känner jag!

  • Svar på tråden Är barnet på väg??????
  • Frenja07

    Nej. Att ha 10 sammandragningar per dag är väldigt normalt. Om du har 10 på 30 minuter är det en annan sak. Smärtsamma regelbundna sammandragningar som kommer mer några få minuters mellanrum..då ringer du förlossningen.

  • linaHs

    Ja jo, så långt är jag med ;) men jag tänker om man lägger ihop alla saker? Många skriver att kroppen kan ?rensa ut? allting innan förlossningen för att förbereda typ. För jag tycker det är konstigt att allt kommit på en och samma gång!

  • Aamon

    Gick med samma symtom som du från v34. Förvärkar, dålig mage med variation och återkommande illamående. Var övertygad om att förlossningen skulle komma snart, men sonen kom först 40+4.

Svar på tråden Är barnet på väg??????