• Fredling

    V.37 känselbortfall höger revben

    Hej.

    Är i v.37, första barnet.

    Har sedan många veckor tillbaka haft känselbortfall på ett visst område på magen, det är under det högra bröstet, mot mitten av bröstkorgen. Har liksom känselbortfall samtidigt som jag har SUUPER ont där. När lillan sparkar/nuddar revbenen eller det området gör det också jätteont, men somsagt det gör ont bara mitt hår (tex) nuddar. Kan skrika rakt ut om lillan kommer åt med foten/knät. Normalt?

    Är lite rädd för bestående men, om de är en nerv i kläm.

  • Svar på tråden V.37 känselbortfall höger revben
  • Meriall

    Jag hade precis samma i bägge graviditeter. Var öm även efteråt men det normaliserats efter ett tag, tog dock en del tid. Efter första graviditeten kanske ett år. Efter andra så har det gått drygt två år nu och det är bättre men inte hundra än.

    Jättekonstigt.

  • Meriall

    Jag tror att det är skada på en nerv men att nerven växer tillbaka eller vad man ska säga men långsamt.

  • Barajag12345

    Har någon av er som en ?brännande känsla? där det är känselbortfall? För det har jag. Som en fläck, där det liksom bränner/svider strax under huden (men inte INNE i magen, utan mer som att det är huden fast liksom undersidan, om nån förstår vad jag menar), precis vid höger revben.

  • Meriall
    Barajag12345 skrev 2019-03-01 15:41:45 följande:

    Har någon av er som en ?brännande känsla? där det är känselbortfall? För det har jag. Som en fläck, där det liksom bränner/svider strax under huden (men inte INNE i magen, utan mer som att det är huden fast liksom undersidan, om nån förstår vad jag menar), precis vid höger revben.


    Ja precis så hade jag också. Min bm sade att hon hört om andra som hade så men hon visste inte vad det berodde på.
  • Fredling
    Barajag12345 skrev 2019-03-01 15:41:45 följande:

    Har någon av er som en ?brännande känsla? där det är känselbortfall? För det har jag. Som en fläck, där det liksom bränner/svider strax under huden (men inte INNE i magen, utan mer som att det är huden fast liksom undersidan, om nån förstår vad jag menar), precis vid höger revben.


    Ja men precis, de är typ så jag har. HUDEN gör liksom ont Men tack för svar hörni. Det är bara att stå ut och hoppas att det blir bra när lillan kommit ut ur magen!
Svar på tråden V.37 känselbortfall höger revben