• Deedeeone

    Stöttning när man väntar på BIM

    Hej!

    Som rubriken lyder så tänkte jag att jag skapar en tråd där vi kan sätta varandra medans man väntar på BIM, känner själv att man kan bli väldigt uppstressad när man har en sån längtan efter det där plusset.

    Jag slutade med cerazette i september - 18 och sedan dess har jag och min sambo försökt skapa en liten, än så länge har vi inte fått till något plus.

    Hade ägglossning igår och nu är det dags för den där eviga väntan igen.

    Man letar symptom och kan bli allmänt skengravid, man hoppas ju så mycket och varje gång mensen dyker upp så känns det som att hoppet försvinner lite mer och mer för varje gång.

    Finns det några mer här som känner såhär och vill vara med i denna tråd för att ge varandra stöd och förhoppningsvis får några till ett plus :)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-03-01 09:50
    Stötta varandra skall det såklart stå

  • Svar på tråden Stöttning när man väntar på BIM
  • CH90

    Jag är lite före dig , ca ÄL + 7 idag, men ändå för tidigt att testa.. tycker också väntan är sjukt seg! Försökt sedan januari 18... 

  • Mumin4

    Ja, den här väntan...

    Är på ÄL+10 nu.

    Tycker mig ha lite symtom. Men kanske inbillning. Eller annat.

    Molvärk länge nu. Trött. Lätt illamående från och till. Yrslig.

  • Luktärtan

    Dagarna är oändligt långa när man väntar . Jag förstår er helt .

    Det är det mesta av tanke kraften går till på dagarna

    Man blir så orolig och stressad och samtidigt oroar man sig för om de påverkar att ägget skall fästa när man stressar upp sig så .

    Sambon vill man ju inte tjata ihjäl med detta heller varje gång det händer

    Jag är äl+6 nu så min väntan är LÅNG igen

    Men denna gång skall jag nog inte göra något test .om man kan hålla sig

    Hoppas de tar sig för er :)

  • Mumin4

    Tror tyvärr att jag kommer få min mens snart. Idag kom ömheten i mitt vänstra bröst. Alltid samma punkt i vä bröst som gör ont ca en vecka innan mens. Suck!

  • Mariaplanerar3an2

    Jag har BIM på torsdag (tror jag, kan variera lite). Testade imorse, inget ... Men skumma symptom som sporadiskt illamående som triggas av vissa lukter. Av och till molvärk. Frågan är om jag hade lagt märke till symptomen alls om jag inte gick och väntade på plusset ... Hur mycket kan kroppen lura en liksom? Förra månaden kände jag mig väldigt säker och hoppfull, men inget. Vilket såklart kändes väldit snopet. Försökte därför denna månad att vara helt lugn och inte fundera så mycket. Jag skulle absolut inte testa förrän tidigast BIM, som är på torsdag. Jag har redan avänt två test ... Obestämd

  • Mariaplanerar3an2

    Jag har BIM på torsdag (tror jag, kan variera lite). Testade imorse, inget ... Men skumma symptom som sporadiskt illamående som triggas av vissa lukter. Av och till molvärk. Frågan är om jag hade lagt märke till symptomen alls om jag inte gick och väntade på plusset ... Hur mycket kan kroppen lura en liksom? Förra månaden kände jag mig väldigt säker och hoppfull, men inget. Vilket såklart kändes väldit snopet. Försökte därför denna månad att vara helt lugn och inte fundera så mycket. Jag skulle absolut inte testa förrän tidigast BIM, som är på torsdag. Jag har redan avänt två test ... Obestämd

  • Mela88

    Hej. Osäker på hur lång min menscykeln är. Slutade med mina mini piller den 14:e feb. Ägglossningen kom igång och nu är väntan olidlig. Borde ha BMI här närsomhelst. 27 dagar sen första dagen på sista mensen idag.

    Mår illa, ont i brösten och min foglossning har kommit tillbaka. (Och den försvann för två år sedan när jag födde min dotter). Kanske kroppen som jäklas med mig. Hört att det ska vara ganska vanligt efter pillerstopp!

    Kul att få följa mer er på er resa :)

  • Muusan

    Hoppar in här med. Bim 9/3e Har lyckats hålla mig från tester än så länge. Har inte lika mycket pms som andra månader. Typ gravid tecken som molvärk mm har det fortfarande men är mer lugnt denna månad har ja mått illa till och från sen ca 5 dagar efter äl. Ont i fogarna eller vad man säger och korsryggen. Har haft svamp :0 senast jag hade det väntade jag min yngsta son som nu är 7 år :) riktigt känsliga bröst. Pep till när gubben min kramade mig. Men ja jag tänkte försöka låta bli att testa mig. Hur mår ni?

  • llindizz

    Positivt äl test för mig imorse. Först å försöker för oss. BIM 22/3. Blir till att mysa gärnet ikväll ;) sen är det ju bara att hoppas på det bästa.

    Ni som känner av symptom, hur tidigt efter äl började ni känna av dom?

Svar på tråden Stöttning när man väntar på BIM