• Annmar­ie97
    Äldre 1 Mar 12:28
    278 visningar
    7 svar
    7
    278

    Misstänker missfall?

    Var på ultraljud igår och fick då konstaterat att jag var i vecka 6+6 och allt såg bra ut, nu idag så blöder jag en del, mensvärks likande smärta, lite klumpar, var på akuten men dem gjorde inget, så bara att det kan vara ett begynnande missfall, vad gör jag? Jag vill bara veta om det är ett missfall eller ej..

  • Svar på tråden Misstänker missfall?
  • Anonym (Två)
    Äldre 1 Mar 12:50
    #1

    Min förra graviditet blödde jag flera gånger och det gick bra.

    Men min senaste graviditet slutade i missfall i v.8 den 20/2. Började blöda lite den 16/2 och sen blev det som riklig mens. Onsdagen så kom själva missfallet ut.

    Jag ska på kontroll den 5/3.

    Dom gör inte så mycket vid ett tidigt missfall. Men om du får ont/konstiga flytningar/feber/enorma blödningar så kontakta sjukvård.

    Sen kan du ringa och be om en kontroll på gyn om nån vecka så du vet att allt kommit ut som det ska

    Hoppas allt går bra!! Det är rätt så vanligt att blöda tidigt i en graviditet

  • Annmar­ie97
    Äldre 1 Mar 12:59
    #2

    Men jag sökte akut, jag har ont, jag har feber, jag är illamående, svimfärdig, men fick bara att ta två Alvedon och vila, jag vill bara veta om det faktiskt är ett missfall eller ej..

  • Anonym (anony­m)
    Äldre 1 Mar 13:03
    #3
    Annmarie97 skrev 2019-03-01 12:59:29 följande:

    Men jag sökte akut, jag har ont, jag har feber, jag är illamående, svimfärdig, men fick bara att ta två Alvedon och vila, jag vill bara veta om det faktiskt är ett missfall eller ej..


    Det du kan göra är att ta några blodprov och mäta hcg, om det är missfall så minskar hcg, är det inte missfall så dubblerar sig hcg varannan dag.

    Får du inte hjälp via vården så kan man köpa blodprovsremisser och betala för dem själv via tex Werlabs.se, Blodkollen.se eller Medisera.se
    Jag har köpt hcgblodprov flera gånger genom Werlabs tidigare. Läs mer på deras hemsida om du vill veta mer.
  • Annmar­ie97
    Äldre 1 Mar 13:24
    #4
    Anonym (anonym) skrev 2019-03-01 13:03:55 följande:

    Det du kan göra är att ta några blodprov och mäta hcg, om det är missfall så minskar hcg, är det inte missfall så dubblerar sig hcg varannan dag.

    Får du inte hjälp via vården så kan man köpa blodprovsremisser och betala för dem själv via tex Werlabs.se, Blodkollen.se eller Medisera.se

    Jag har köpt hcgblodprov flera gånger genom Werlabs tidigare. Läs mer på deras hemsida om du vill veta mer.


    Tack för tipset, ska kolla upp det när allt i huvudet har klarnat upp haha.
  • Äldre 1 Mar 14:54
    #5

    Det låter som ett missfall. Tråkigt :(

  • Annmar­ie97
    Äldre 1 Mar 20:10
    #6

    Men nu blöder jag inte alls lika mycket och har inte så ont längre, har inte tagit Alvedon eller något, vad är det som händer egentligen?

  • Annmar­ie97
    Äldre 15 Mar 09:48
    #7

    Tänkte bara berätta att det var inget missfall, jag såg fostret igår och det rörde sig och såg hjärtat.

Svar på tråden Misstänker missfall?