• Anonym (Undrar)

    Positiva otrohetshistorier

    Som alla vet finns en hård och oförsonlig inställning till otrohet här på FL. Det är bara dåliga människor som gör sånt och "en gång otrogen, alltid otrogen" osv. Jag vill inte försvara otrohet, men kanske nyansera lite. Så ni som har träffat er livskamrat och att det började med otrohet, skriv er story här. Eller känner några som gjort det. det finns en hel del. Ångrar ni att ni gjorde som ni gjorde? Hur tog exet det?

  • Svar på tråden Positiva otrohetshistorier
  • Anonym (Happy)

    När jag träffade min man, alldeles i början så dejtade jag två andra ki?lar samtidigt. Vet inte om det anses som otrohet men det känns inte helt ok.

    Vi är sambo, förlovade och väntar barn. Har INTE vart otrogen efter det.

  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Happy) skrev 2019-03-01 17:45:58 följande:
    När jag träffade min man, alldeles i början så dejtade jag två andra ki?lar samtidigt. Vet inte om det anses som otrohet men det känns inte helt ok.
    Vi är sambo, förlovade och väntar barn. Har INTE vart otrogen efter det.
    Knappast otrohet, ni hade väl inte lovat varann något? Antar att när det blev allvar med din blivande sambo så släppte du de andra killarna?
  • Tecum

    Jag har två bekanta som bägge var otrogna mot sina partners, det var inte vackert och det blev stort drama. Men nu är de lyckliga tillsammans och de verkar ha det perfekta förhållandet, de är som gjorda för varann. Så påståendet om att "en gång otrogen, alltid otrogen" kan vi bortse från.

  • Anonym (Lyckq)

    Jag har aldrig i mitt liv vart otrogen tills nu det började med att Jag träffade världens dröm till man . Han är underbar på alla sätt rolig snygg intelligent och han älskar mig. Han är omtänksam i sängen o förmodligen den som utan undantag kan få mig att få orgasm bara han vill. Tyvärr kan vi inte ligga i traditionell mening vilket jag börjat sakna alltmer. Tillslut blev det så att jag låg med en annan o sen dess har det fortsatt. Troligtvis vet min kille om det och han har själv pratat om att träffa ett ex

  • älskamigmucho

    Jag har alltid varit otrogen o träffat mina partners genom otrohet mer eller mindre.. har nu ett öppet förhållande men möter många som är otrogna m mig... oftast blir det bara sex m visst händer det att det blir något mer

  • Anonym (man)
    Tecum skrev 2019-03-01 19:39:54 följande:

    Jag har två bekanta som bägge var otrogna mot sina partners, det var inte vackert och det blev stort drama. Men nu är de lyckliga tillsammans och de verkar ha det perfekta förhållandet, de är som gjorda för varann. Så påståendet om att "en gång otrogen, alltid otrogen" kan vi bortse från.


    Tycker inte alls vi ska bortse ifrån det för det stämmer väldigt ofta. Det finns tom forskning som visar att människor som ljuger med tiden blir immuna mot skuldkänslor.

    www.expressen.se/halsoliv/sex--relationer/darfor-fortsatter-otrogna-att-vansterprassla-/

    Så ALLTID otrogen borde kanske bytas ut mot OFTA otrogen. Men helt falskt är det, vissa är otrogna alltid.
  • Anonym (man)
    Anonym (man) skrev 2019-03-13 15:26:36 följande:
    Tycker inte alls vi ska bortse ifrån det för det stämmer väldigt ofta. Det finns tom forskning som visar att människor som ljuger med tiden blir immuna mot skuldkänslor.

    www.expressen.se/halsoliv/sex--relationer/darfor-fortsatter-otrogna-att-vansterprassla-/

    Så ALLTID otrogen borde kanske bytas ut mot OFTA otrogen. Men helt falskt är det, vissa är otrogna alltid.
    ...men helt falskt är det inte... ska det stå
  • Anonym (Otrogn)

    Jag har varit otrogen i tidigare förhållanden, men inte i mina två senaste. Skulle vilja ha en affär/romans, men är lite rädd för att det ska bli kris och kaos av det hela. Är rätt kass på det där med samvete -har typ inget, men är däremot livrädd för att bli påkommen.

  • Anonym (FYI)

    Tråden har levt i fjorton dagar och har fått sju inlägg varav några är kommentarer till ts.
    Skall man se det som att det inte finns så många lyckliga otroheter eller lyckliga slut?

  • Anonym (Felande länken)
    Anonym (FYI) skrev 2019-03-15 16:59:02 följande:

    Tråden har levt i fjorton dagar och har fått sju inlägg varav några är kommentarer till ts.
    Skall man se det som att det inte finns så många lyckliga otroheter eller lyckliga slut?


     


    Japp. En tråd på FL ger en direkt avbild av verkligheten. Tungan ute


    Det finns hundratals trådar om otrohet och som TS skrev: "Som alla vet finns en hård och oförsonlig inställning till otrohet här på FL."
    Någon som skriver något annat blir angripen från flera håll har jag upplevt. Inget man ger sig in i frivilligt igen om man redan gjort det. 


    Jag har i alla fall ett mycket stabilare äktenskap efter att min fru var otrogen för sju år sedan. Klart att vi fick kämpa för att våga lita på varandra igen men nu är vi öppnare, ärligare och mer raka. Jag känner fler par  som upplevt detsamma. 

Svar på tråden Positiva otrohetshistorier