• poppa01

    blev nekad sjukvård

    har öronvärk, haft det i 2 veckor. så jag gick till vårdcentralen idag men blev nekad sjukvård eftersom mitt id-kort blev ogiltigt för 2 år sedan.

    skatteverket har inte tid förrens 12 mars.

    ska jag gå runt med öronvärk tills 12 mars alltså?

    finns det inget ställe som tar emot folk som inte har giltiga id-kort?

  • Svar på tråden blev nekad sjukvård
  • Schack73

    Boka tid hos Polisen för att skaffa nytt leg. Det brukar gå på nån vecka, sen kan du gå till läkaren. Annars försök få kontakt med läkare via app. De kanske inte behöver se leg utan du kan använda bank-id eller dylikt.

  • Mascaraklumpar

    Vad fånigt. Testa på närakuten, eller gå till en annan vc. Det är nog inte så vanligt att de ens lägger märke till giltighetstiden.

  • Långbenopluto
    Mascaraklumpar skrev 2019-03-02 08:49:43 följande:
    Vad fånigt. Testa på närakuten, eller gå till en annan vc. Det är nog inte så vanligt att de ens lägger märke till giltighetstiden.
    Inte ett dugg fånigt.
  • GGN

    Hur kan du ha missat det i två år?? Jag har körkort, pass, yrkesleg och passerkort med olika slutdatum, och jag har stenkoll på dom.

  • poppa01
    hellothere87 skrev 2019-03-02 10:21:47 följande:

    Ansvaret ligger hos dig, din vuxenbebis.


    fast jag har kraftig yrsel i ett års tid, hur kan då ansvaret ligga på mig? hur ska jag skaffa fram pengar till id-kort när all pengar går till yrsel?
  • poppa01
    GGN skrev 2019-03-02 09:39:28 följande:

    Hur kan du ha missat det i två år?? Jag har körkort, pass, yrkesleg och passerkort med olika slutdatum, och jag har stenkoll på dom.


    kraftig yrsel, finns inte pengar
  • Sandraberg
    poppa01 skrev 2019-03-11 15:48:33 följande:

    fast jag har kraftig yrsel i ett års tid, hur kan då ansvaret ligga på mig? hur ska jag skaffa fram pengar till id-kort när all pengar går till yrsel?


    Sluta tramsa även om haft yrsel i ett års tid så har du ju haft ytterligare ett år på dig att fixal leg.
Svar på tråden blev nekad sjukvård