• Paxen

    Progesterall vid upptäckt av graviditet??

    Kan jag börja smörja med progesterall NU??

    Har fått ett högst oväntat plus nu runt BIM. I vanliga fall börjar en smörja vid ÄL och framåt men inte gjort på minst ett år.

    Kan jag börja smörja nu eller är det dåligt/störande? Vill så gärna att denna oväntade ska stanna... :/

  • Svar på tråden Progesterall vid upptäckt av graviditet??
  • Anonym (nej)

    Har du tagit blodprov och vet att du ligger lite lågt i progesteron? Om inte då ska du låta det vara. Inte bra att hålla på och störa hormonbalansen. 

  • Paxen

    Ja jag har pco, mkt oregelbunden ÄL...

    Jag började blöda lite i morse. Så det är nog kört ändå.

    Hade en konstig känsla i förrgår så tog ett rfsu test. Svagt svagt plus, tog ett till igår, klart tydligare men ändå svagt.

    Har inte haft en susning till pms-känningar, inget i brösten, inget humör, ingen mensvärk heller. Brukar ha ganska ont samma dag som det börjar.


    Anonym (nej) skrev 2019-03-02 08:46:33 följande:

    Har du tagit blodprov och vet att du ligger lite lågt i progesteron? Om inte då ska du låta det vara. Inte bra att hålla på och störa hormonbalansen. 


  • Anonym (Absolut)

    Jag skulle absolut smörja på. Har själv fått utskrivet betydligt starkare progestron (Crinone) av gyn på kvinnokliniken vid mina 2 graviditeter pga rädsla för att kroppen ska producera för lite själv pga min ålder. Inga problem för dom att låta mig få Crinone.  Att det ska vara farligt eller störa håller jag inte med om, det enda är att det kan vara onödigt om du inte har lågt progestron. Progester All är dessutom mycket svagare men kan ändå göra nytta om det skulle behövas.

    Hoppas det bara är ofarlig blödning.
    Lycka till! 

Svar på tråden Progesterall vid upptäckt av graviditet??