• Sprallig

    Ofrivillig celibat - Lösning?

    Jag är en 32-årig man som levt ett liv utan sex ofrivilligt. Det är en tanke som jag vaknar med på morgonen och går och lägger mig med på kvällen. Varför de flesta andra men inte jag? Vad är felet på mig? Jag är aktiv i politiken och träffar mycket människor och jag har försökt träffa någon via nätet i 10 år utan att lyckas.

    Nu är jag helt tom i kroppen. Hur ska jag få denna fysiska närhet? Är det helt omöjligt för oss killar?

  • Svar på tråden Ofrivillig celibat - Lösning?
  • Anonym (Stolt)
    pyssel skrev 2019-05-16 18:00:14 följande:
    Problemet är att du klistrar det på feminismen som helhet. "Vanliga feministiska hållningar" inom feminism avsåg ett motstånd mot att avkriminalisera sexköp. "Ovanligare" , att relativisera HRV. Relativiserande av HRV ÄR mkt riktigt problematiskt och görs av många. Särskilt illa är det när vissa feminister, inte "Feminismen", gör det.

    Ge dig nu. Jag har inte skrivit feminismen generellt, jag skrev "vissa förespråkare". Du misstolkar igen. 
    Om du skriver saker inom citationstecken när du vänder dig till mig framstår det som att jag har skrivit det. Och det har jag inte. 


    Jag har inte skrivit något om prostitution annat än att det inte är olagligt i större delen av världen så varför drar du in mig i ett helt annat resonemang igen?


    Jag kan inte föra en diskussion med dig.  

  • pyssel
    Anonym (Stolt) skrev 2019-05-16 18:14:07 följande:

    Ge dig nu. Jag har inte skrivit feminismen generellt, jag skrev "vissa förespråkare". Du misstolkar igen. 

    Om du skriver saker inom citationstecken när du vänder dig till mig framstår det som att jag har skrivit det. Och det har jag inte. 

    Jag har inte skrivit något om prostitution annat än att det inte är olagligt i större delen av världen så varför drar du in mig i ett helt annat resonemang igen?

    Jag kan inte föra en diskussion med dig.  


    Det var citationstecken för att förtydliga vad j a g skrev tidigare. Som var en replik till detta, citerar dig: "Konstigt det där att man vurmar så mycket för "samtycke" samtidigt som man tittar åt andra hållet för tvångsgifte, omskärelse och annat. Hur man aktivt motarbetar arbetet mot hedersvåld och relativiserar många andra övergrepp. Riktigt tvång."

    Frågan var då vilken "man" du avsåg. Det var varken Mimosa eller "feminism", säger du alltså. Det låg faktiskt närmast till hands att du avsåg feminister som förespråkar samtycke (=vanlig feministisk hållning=många=de flesta) eftersom det var dessa du skrev "tittade åt andra hållet" vid HRV (vilket jag hävdar ändå är ovanligare än att vara för samtycke) Håll reda på vad du skrivit.
    Alla hästar hemma
  • Sprallig
    Anonym (Dejtingsida) skrev 2019-05-16 06:36:01 följande:
    Är du medlem på dejtingsidor? Jag hade tyvärr aldrig skrivit till dig där, är 170 och vill att killen är längre. Tror de flesta tjejer vill det. Så skriv till lite kortare tjejer, dem som är 160 typ.
    Jag har varit medlem på nästan allt som finns, men inte längre. Det är lönlöst. Problemet är att om det finns killar med en profil där det står att dom är 180 så går dom före mig iallafall.
  • Anonym (Stolt)
    pyssel skrev 2019-05-16 18:25:37 följande:
    Det var citationstecken för att förtydliga vad j a g skrev tidigare. Som var en replik till detta, citerar dig: "Konstigt det där att man vurmar så mycket för "samtycke" samtidigt som man tittar åt andra hållet för tvångsgifte, omskärelse och annat. Hur man aktivt motarbetar arbetet mot hedersvåld och relativiserar många andra övergrepp. Riktigt tvång."

    Frågan var då vilken "man" du avsåg. Det var varken Mimosa eller "feminism", säger du alltså. Det låg faktiskt närmast till hands att du avsåg feminister som förespråkar samtycke (=vanlig feministisk hållning=många=de flesta) eftersom det var dessa du skrev "tittade åt andra hållet" vid HRV (vilket jag hävdar ändå är ovanligare än att vara för samtycke) Håll reda på vad du skrivit.

    "Tvångsgifte, barngifte etc. är inte i samtycke. Det har många förespråkare för "samtycke" relativiserat, även när det sker inom landets gränser. 
    Starka kvinnor som arbetar mot hedersvåld har blivit aktivt motarbetade. Kakabaveh m.fl. F!, V och fler partier, företrädare som kämpar för kvinnors lika rättigheter och annat har kritiserats för detta. 
    Ett kamelsväljande- och myggsilande som är chockerande för mig. "


    Ganska definierat vilka jag avsåg. 
    Genant att du anser dig ha tolkningsföreträde på det jag själv skrivit och menar. 
    Riktigt otrevligt. Jag varken vill eller kan ge mig på att "försvara" något jag aldrig skrivit och tycker.
    Sista jag skriver till dig. Hoppas att du respekterar att jag inte vill bli indragen i din tankehärva. 

  • pyssel
    Anonym (Stolt) skrev 2019-05-16 18:55:07 följande:

    "Tvångsgifte, barngifte etc. är inte i samtycke. Det har många förespråkare för "samtycke" relativiserat, även när det sker inom landets gränser. 

    Starka kvinnor som arbetar mot hedersvåld har blivit aktivt motarbetade. Kakabaveh m.fl. F!, V och fler partier, företrädare som kämpar för kvinnors lika rättigheter och annat har kritiserats för detta. 

    Ett kamelsväljande- och myggsilande som är chockerande för mig. "

    Ganska definierat vilka jag avsåg. 

    Genant att du anser dig ha tolkningsföreträde på det jag själv skrivit och menar. 

    Riktigt otrevligt. Jag varken vill eller kan ge mig på att "försvara" något jag aldrig skrivit och tycker.

    Sista jag skriver till dig. Hoppas att du respekterar att jag inte vill bli indragen i din tankehärva. 


    Det där skrev du SEDAN, efter det första svepande om samtycke och HRV, som inte gav speciellt mkt utrymme för de korrigeringar du kommer med nu. Riktigt otrevligt att du insinuerar tolkningsföreträde för att dina uttalanden blir ifrågasatta. Du får, om inte respektera, så acceptera, att du inte styr över vem som kommenterar dina inlägg.
    Alla hästar hemma
  • Xzx
    Sprallig skrev 2019-05-16 18:44:15 följande:
    Jag har varit medlem på nästan allt som finns, men inte längre. Det är lönlöst. Problemet är att om det finns killar med en profil där det står att dom är 180 så går dom före mig iallafall.

    Neeh! Längd är inte allt kan jag säga! =)

  • Sprallig
    Xzx skrev 2019-05-16 19:04:12 följande:

    Neeh! Längd är inte allt kan jag säga! =)


    Inte får alla tjejer såklart. Men för många.
  • Xzx
    Sprallig skrev 2019-05-16 21:53:57 följande:
    Inte får alla tjejer såklart. Men för många.

    Jag är inte speciellt lång, men har inget problem att "få tjejer".


    Så det är nog inte det det beror på...

  • Anonym (Anders)

    Måste fråga, är du oskuld? Det står inget om att du är det i tråden nämligen, bara att du levt i celibat i 10 år.

    Men hursomhelst. Tjejer är väldigt kräsna när det gäller utseende, det är den uppfattningen jag fått. Man behöver inte se ut som en modell, men räcker att man har något som är mindre tilltalande så är man ute ur spelet. Eller att man inte ser "manlig ut". Jag själv har också haft problem att hitta tjejer och kan garantera att det till stor del har med utseendet att göra. Jag är en rätt smal kille och har inte särskilt manliga drag. Personlighet och självförtroende kan kompensera till viss del med tjejer som man har en chans hos, men det är mycket arbete och fungerar sällan om hon redan bestämt sig för att den snubben är inte snygg.

    Jag var oskuld till jag var 25 och kan räkna gångerna jag har haft sex på mina två händer. Enda tipset jag har är att bejaka vad du vill, inte sätta tjejer på pidestal och vara socialt och utseendemässigt medveten. Sedan vänta på lägen. Ha heller inte för höga krav.

  • Ocdkille

    Jag är 179cm lång. Väger 75 och är i hyfsat bra form. Har hört genom andra att tjejer tyckt jag ser bra ut. Men jag får inte heller någon. För min del handlar det om dels min diagnos men även att jag är analfabet när det gäller tjejer. Vet inte hur man gör för att gå vidare. Tro mig om du har komplex för din längd eller annat då lär inte det vara problemet. Du är bara som jag en obotlig romantiker som drömmer om romantik men inte får till det.

  • Anonym (H)
    Anonym (Chica) skrev 2019-05-16 22:00:48 följande:

    Jag finns här i alla fall, om det nu kan vara av intresse.


    Ja, varför reagerar inte TS på det?
  • Sprallig
    Anonym (Chica) skrev 2019-05-16 22:00:48 följande:

    Jag finns här i alla fall, om det nu kan vara av intresse.


    Berätta lite om dig :)
    Anonym (Anders) skrev 2019-05-17 02:17:05 följande:

    Måste fråga, är du oskuld? Det står inget om att du är det i tråden nämligen, bara att du levt i celibat i 10 år.

    Men hursomhelst. Tjejer är väldigt kräsna när det gäller utseende, det är den uppfattningen jag fått. Man behöver inte se ut som en modell, men räcker att man har något som är mindre tilltalande så är man ute ur spelet. Eller att man inte ser "manlig ut". Jag själv har också haft problem att hitta tjejer och kan garantera att det till stor del har med utseendet att göra. Jag är en rätt smal kille och har inte särskilt manliga drag. Personlighet och självförtroende kan kompensera till viss del med tjejer som man har en chans hos, men det är mycket arbete och fungerar sällan om hon redan bestämt sig för att den snubben är inte snygg.

    Jag var oskuld till jag var 25 och kan räkna gångerna jag har haft sex på mina två händer. Enda tipset jag har är att bejaka vad du vill, inte sätta tjejer på pidestal och vara socialt och utseendemässigt medveten. Sedan vänta på lägen. Ha heller inte för höga krav.


    Nej jag är inte oskuld. Haft sex en gång och det var tio år sedan. Men jag känner mig ju nästan som det igen. Mitt problem är också att jag inte har några manliga drag alls. Alltså verkligen inget.



  • Xzx
    Sprallig skrev 2019-05-17 20:20:33 följande:
    Berätta lite om dig :)
    Anonym (Anders) skrev 2019-05-17 02:17:05 följande:

    Måste fråga, är du oskuld? Det står inget om att du är det i tråden nämligen, bara att du levt i celibat i 10 år.

    Men hursomhelst. Tjejer är väldigt kräsna när det gäller utseende, det är den uppfattningen jag fått. Man behöver inte se ut som en modell, men räcker att man har något som är mindre tilltalande så är man ute ur spelet. Eller att man inte ser "manlig ut". Jag själv har också haft problem att hitta tjejer och kan garantera att det till stor del har med utseendet att göra. Jag är en rätt smal kille och har inte särskilt manliga drag. Personlighet och självförtroende kan kompensera till viss del med tjejer som man har en chans hos, men det är mycket arbete och fungerar sällan om hon redan bestämt sig för att den snubben är inte snygg.

    Jag var oskuld till jag var 25 och kan räkna gångerna jag har haft sex på mina två händer. Enda tipset jag har är att bejaka vad du vill, inte sätta tjejer på pidestal och vara socialt och utseendemässigt medveten. Sedan vänta på lägen. Ha heller inte för höga krav.


    Nej jag är inte oskuld. Haft sex en gång och det var tio år sedan. Men jag känner mig ju nästan som det igen. Mitt problem är också att jag inte har några manliga drag alls. Alltså verkligen inget.



    Man behöver inte ha manliga drag för att få ligga heller... 


    Det verkar som att din syn på vad som är problemet är lite skev =/

  • Sprallig
    Xzx skrev 2019-05-17 20:29:44 följande:

    Man behöver inte ha manliga drag för att få ligga heller... 


    Det verkar som att din syn på vad som är problemet är lite skev =/


    Vill tjejer ha en kille som inte ser ut som en man? Vuxna tjejer då såklart.
  • Anonym (Lina)

    Det är svårt att träffa nån man klickar med ju äldre man blir i Sverige.Det är bara att acceptera detta.

  • Xzx
    Sprallig skrev 2019-05-17 20:46:30 följande:
    Vill tjejer ha en kille som inte ser ut som en man? Vuxna tjejer då såklart.
    Det finns alla möjliga sexuella läggningar, personliga preferenser osv =)
Svar på tråden Ofrivillig celibat - Lösning?