• Äldre 2 Mar 08:34
    282 visningar
    4 svar
    4
    282

    Någon som varit på mamma mia söder?

    Någon som har varit på UL på mamma mia söder? Ska dit i v.12. Får man fina bilder? Eller har dom dåliga maskiner så det syns dåligt? Vad säger ni som varit där?


    Hur tas UL i v.12 på magen eller VUL? Vad blir det bättre bilder utav?

  • Svar på tråden Någon som varit på mamma mia söder?
  • Anonym (S)
    Äldre 3 Mar 17:11
    #1

    Har varit där på inskrivningssamtal och kub-test. Fick ett bra bemötande på bägge, de känns proffsiga.

    Ultraljudet gjordes utanpå magen. Har inget att jämföra med vad gäller bildkvalitet, men den var som jag förväntat mig.

  • Äldre 6 Mar 16:00
    #2
    Anonym (S) skrev 2019-03-03 17:11:45 följande:

    Har varit där på inskrivningssamtal och kub-test. Fick ett bra bemötande på bägge, de känns proffsiga.

    Ultraljudet gjordes utanpå magen. Har inget att jämföra med vad gäller bildkvalitet, men den var som jag förväntat mig.


    Okej dom gör KUB där alltså? Då borde dom ju ha vettig utrustning eftersom man behöver se bra på kub =) 


    Såg du din bebis tydligt eller var det bara ett grått utsmtetat blurr?

  • Äldre 11 Mar 06:34
    #3

    Jag har varit på Söder, bilderna är jätte bra! Kan inte jämföra med annat iofs men man ser tydligt barnet :)

  • Äldre 11 Mar 20:35
    #4

    Var på tidigt UL (inte VUL) i vecka 8+3 och kunde se både embryo/foster och hjärta klart och tydligt!

    Det var också en väldigt trevlig och tillmötesgående BM som verkligen tog sin tid och visade allt hon kunde se därinne. Fick ett riktigt bra intryck och ska dit igen för KUB om ett par veckor.

    Så här blev det på bild->

Svar på tråden Någon som varit på mamma mia söder?