• Anonym (S)
    Äldre 2 Mar 09:28
    409 visningar
    2 svar
    2
    409

    Genomgår hemabort / tips

    Av skäl jag inte vill diskutera så är jag tvungen att genomgå en hemabort utan att någon närstående vet om. Detta är dessvärre min andra gång och jag skäms.

    Sist gjorde det så fruktansvärt ont så har denna gång försökt ha en lite annan strategi. Tog första pillret på gynmottagningen för två dagar sen och imorse vaknade jag och åt ordentlig frukost och tog två Ipren, en Naproxen och en tablett mot illamående. Istället för att gå rätt på cytotek som jag gjorde sist (vilket resulterade i omedelbar smärta och kräkning vilket antagligen kastade ut mina Ipren) så tänker jag vänta en halvtimme så de får verka. Ligger i sängen med en kopp te och värmekudde på magen.

    Är extremt rädd för smärtan så tog nu även en oxynorm, kanske lite väl i förtid men som sagt försöker vara bättre förberedd denna gång.

    Nu undrar jag ifall någon har tips eller stöd att ge mig då jag genomgår detta helt själv och är allmänt orolig.

    Tack, ni är bäst

  • Svar på tråden Genomgår hemabort / tips
  • Äldre 2 Mar 10:01
    #1

    Oj det där ska man inte göra själv. Bestäm träff ned någon ikväll (Du kan ju avboka) så de kollar upp om du inte kommer. Förmodligen går ju allt bra men i sällsynta fall kan man börja störtblöda och tappa medvetandet. Bra att du gjort en gång innan som gick bra iaf.

    Lite sent nu men en tens hade du kunnat låna hem om du tror att du kommer ha väldigt ont. Men förhoppningsvis gör det mindre ont den här gången. Jag tror det är bra som du gjort att låta tabletterna verka först. Varm dusch på magen kan också hjälpa (bada inte).

    Hur känns det nu?

  • Anonym (S) Trådstartaren
    Äldre 2 Mar 22:40
    #2

    Tack fina du för ditt svar <3 Tens låter som att det hade varit en bra idé! Önskar jag hade vetat om det faktiskt.

    Trots att jag tog varenda sorts smärtstillande jag fått med mig så genomgick jag ENORM smärta i ca tre timmar. Skakade, kallsvettades och kräktes. Aldrig mer.

    Så till er som kommer behöva göra en hemabort, be om mer smärtstillande! Ingen pratar om smärtan och det gjorde så fruktansvärt ont. När man frågar BM eller läser online står det "som en lite kraftigare mensvärk"... jo tjena.

    Stor kram till alla

Svar på tråden Genomgår hemabort / tips