• David HE

    Flygresa med spädbarn till Paris

     


    Hej vi fundera på att göra en flygresa med vår barn till Paris, ca 4 dagar.


    Barnet kommer vara då ca 4 månader.


    Vi ska bo på hotellet och deltar i kulturella aktiviteter som museum, sightseeing, restaurang o.s.v.


     


    Är det genomförbart? Vad tycker ni angående åkning i tunnelbana, själva flyg, stora folkmassor?


    Tro ni ett 4 månader spädbarn klara av detta? Vad tycker ni om smittrisk?


    Nyfiken på era funderingar


    /David

  • Svar på tråden Flygresa med spädbarn till Paris
  • Anonym (öh)

    varför kommer man ens på tanken att resa med en sån liten bebis?

  • Alexi

    Jag åkte till Spanien med min son när han var tre månader. Det funkade utmärkt att flyga osv och även vara där nere. Men vi anpassade hela dagarna efter hans behov och hade inga förväntningar eller krav på att hinna med något speciellt.
    Hade personligen inte velat lägga pengar på fina restauranger när man vet att man när som helst behöver gå därifrån. För det är ju enbart ert ansvar att se till att andra inte störs.

  • SI12344

    Låter jobbigt.

    Men kanske funkar om man har en sovbebis?

    Skaffa sele om ni inte redan har för barnvagn låter jobbigt i tunnelbanan...

  • Anonym (Tyler)

    Vissa personer och resande alltså, det är som ett knark.

  • modsey
    David HE skrev 2019-03-03 09:29:24 följande:

     

    Hej vi fundera på att göra en flygresa med vår barn till Paris, ca 4 dagar.

    Barnet kommer vara då ca 4 månader.

    Vi ska bo på hotellet och deltar i kulturella aktiviteter som museum, sightseeing, restaurang o.s.v.

     

    Är det genomförbart? Vad tycker ni angående åkning i tunnelbana, själva flyg, stora folkmassor?

    Tro ni ett 4 månader spädbarn klara av detta? Vad tycker ni om smittrisk?

    Nyfiken på era funderingar

    /David


    En sån liten är oftast väldigt enkel att resa med. Dessutom kort flygtur och har ni bärsele och vagn är det nog inga problem att strosa runt lite hur och var ni önskar.
  • Drottningen1970

    Flög till Kanarieöarna när ungen var 6 månader. Ett spädbarn skiter rätt mycket i var hen befinner sig så länge hen är med sina föräldrar och får sina basala behov av mat, sömn och närhet tillgodosedda.

  • MallaL

    Nu var det ett antal år sedan jag var i Paris med spädbarn, så saker och ting kan ha förändrats. Det gick i huvudsak bra, men barnvagnen gick inte in genom tunnelbane-spärrarna och på flera museer fick man inte ta med den in.

  • cleoeme

    Jag var i paris med min dotrer när hon var 1.5 år. Det är skitjobbigt att ta dig fram med vagn!

  • Griseknoen35

    Strunta i vagn och köp en bra bärsele och turas sen om att bära bebisen så blir nog resan bra. Det finns så mycket mysiga ställen att fika på som är perfekt att pyssla om bebis lite på. Finns många underbara restauranger att äta middag på också där det funkar kanon med bebisar. Fransmän äter ju gärna sent så om ni äter middag vid 18-19 så är det inte så jätte mycket folk än heller. 

  • modsey
    Griseknoen35 skrev 2019-03-03 13:07:06 följande:

    Strunta i vagn och köp en bra bärsele och turas sen om att bära bebisen så blir nog resan bra. Det finns så mycket mysiga ställen att fika på som är perfekt att pyssla om bebis lite på. Finns många underbara restauranger att äta middag på också där det funkar kanon med bebisar. Fransmän äter ju gärna sent så om ni äter middag vid 18-19 så är det inte så jätte mycket folk än heller. 


    fast det är onekligen rätt skönt att sitta och äta/ fika när bebisen sover i en vagn och inte i ett bärsele tyckte jag. Däremot kan det vara smart att köpa en cityvagn och inte en modell svensk promenadvagn.
Svar på tråden Flygresa med spädbarn till Paris