• Flyingmom

    Måste allt gå via ombud/jurister nu?

    Hej

    Jag är separerad sedan ett antal år och pappan till våra barn planerar att stämma mig för andra gången. Han gjorde det för några år sedan, ensam vårdnad, men fick det inte i domstol. Nu har han gått till en advokat igen som har skrivit ett brev till mig att han vill ha ensam vårdnad igen och kommer att lämna in en stämning till tingsrätten. Jag vet inte om de har lämnat in en stämning än.

    Måste all kommunikation med honom som gäller barnen gå via hans advokat nu? Jag vill fortsätta träffa våra barn som vanligt enligt domen som finns men han vägrar det nu.

  • Svar på tråden Måste allt gå via ombud/jurister nu?
  • Anonym (eee)

    Jag förstår inte riktigt vad du menar? Det gamla gäller ju så länge inget nytt har klubbats. Men visst, om han vägrar prata med dig så kanske det blir så men det går ju inte automatiskt via advokat bara för att någon stämmer en. 

    Det advokaten sagt här är att parterna inte ska prata om stämningen, men givetvis ska barn kunna häma/lämnas osv ändå. Men jag antar det beror på fall till fall hur man klarar av att kommunicera 

Svar på tråden Måste allt gå via ombud/jurister nu?