• Anonym (Ma)

    Adhd concerta

    Hej har Adhd diagnos och för ca två veckor sen börjat med concerta först 18 mg, sen 36mg. Känner fort inte av nått särskilt alls, när började ni känna av effekten?

    Har även en annan fråga undrar om ni blev påverkade med vikten? jag gick tyvärr upp 20 kg av antidepressiva medel innan de upptäckte min adhd diagnos har alltid varit smal annars..

    Så min fråga kring concerta är gick ni ner? hur snabbt börja ni märka det.. SJÄLVKLART är mitt välmående viktigast, men mår samtidgt dåligt över alla extra kilo och vilket bara hade varit plus så klart om concerta hjälper till med detta.

    Jag har inte ändrat något i mitt liv för viktuppgången.. och vad ja än gör går jag inte ner.

  • Svar på tråden Adhd concerta
  • Anonym (54mg)

    Jag tar 54mg på morgonen och 54mg vid 13:00 och det funkar bra för mig.

  • Anonym (Tova)
    Anonym (54mg) skrev 2019-03-03 19:17:56 följande:

    Jag tar 54mg på morgonen och 54mg vid 13:00 och det funkar bra för mig.


    Några biverkningar?

    En del upplever jobbiga symtom när medicinen går IR kroppen, nåt du känner av?

    En till fråga, hur blir du av medicinen? Vad är de positiva effekterna?
  • Anonym (54mg)

    Det varierar, men för det mesta så mår jag hyffsat bra. Ibland kan jag känna att det tar inte så bra men alltid när jag tar den på eftermiddagen vid 13:00 - 14:00. På kvällen så kan det bli lite stress i huvudet. Fick en medicin som var snabbverkande och gick ur på ett par timmar så man ska kunna somna. Minns inte namnet på dem tyvärr.

  • Anonym (54mg)

    Det positiva är att jag har gått ner i vikt, för hungern dämpas lite ????

  • Anonym (Tova)
    Anonym (54mg) skrev 2019-03-04 11:58:37 följande:

    Det positiva är att jag har gått ner i vikt, för hungern dämpas lite ????


    Hur tog sig din adhd uttryck? Vad tycker du blivit bättre liksom?
  • Anonym (54mg)

    Ja det har jag en väldig skillnad. Men jag vet att en del inte gillar den och tar den andra medicinen som jag inte kan komma på vad den heter ???? hm

  • Anonym (54mg)

    Nu jäklar gick hjärnan igång igen ???? Ritalin heter den. Den ger snabb effekt men varar inte så länge. Själv så föredrar jag Concerta.

  • Anonym (Tova)
    Anonym (54mg) skrev 2019-03-04 13:08:25 följande:

    Nu jäklar gick hjärnan igång igen ???? Ritalin heter den. Den ger snabb effekt men varar inte så länge. Själv så föredrar jag Concerta.


    Ok..

    Men vad är det som blivit bättre. Kan du ge lite exempel?
  • Anonym (54mg)

    Jag kan göra saker som kräver tankeverksamhet som att fylla i en blankett, kunde inte koncentrera mig så att det gick. Skruvar mycket på bilar, har ett exempel på när jag skulle byta handbroms backar på en V70 som är lätt. Jag kunde stå och titta på grejerna och undra hur jag skulle få ihop det. Titta på en film, får spola tillbaka lite ibland för att jag inte kunde koncentrera mig på handlingen i filmen.

  • Anonym (54mg)

    Hur upplever du din adhd? Har du svårt med konsentrationen?

Svar på tråden Adhd concerta