• Äldre 4 Mar 08:24
    617 visningar
    2 svar
    2
    617

    Svårstimulerad vid IVF

    Hej,

    Då alla de trådar jag hittat i ämnet kring IVF och stimulering är flera år gamla tänkte jag starta en ny. Vi påbörjade IVF i mitten januari 2019 och genomförde en sprutomgång med start torsdag 14 feb. Var på VUL ons 20 feb och hade då bara 1 äggblåsa 19mm. Har använt Menopur 450 IE och Cetrotide från måndag 18 feb. Blev alltså inget ÄP för mig.

    Någon annan som har liknande erfarenheter som vill dela med sig?

  • Svar på tråden Svårstimulerad vid IVF
  • Äldre 14 Mar 12:41
    #1

    Först och främst vill jag beklaga det uteblivna äggplocket, så tråkigt att det inte blev av :(

    Jag (33 år) och min sambo (36 år) har försökt få barn i fyra år och gjort tre IVF-försök. Ingen av oss har barn sen tidigare. Anledningen till att vi gjort IVF är pga PCOS.

    Första resulterade i många äggblåsor, men tyvärr fick de bara ut tre ägg vid ÄP. Inget av dessa befruktades, så tyvärr blev det ingen återföring.

    Andra gången blev det samma sak, tre ägg, ingen befruktning och ingen återföring.

    Tredje gången blev det långt protokoll och därmed byte av mediciner. Detta resulterade i många äggblåsor, dock "bara" fyra ägg, ett av dessa befruktades och kunde återföras. Vi är nu gravida i v. 18.

    Håller tummar och tår så hårt jag kan för dig och din partner! Hur länge har ni försökt bli gravida?

  • Äldre 19 Mar 22:11
    #2
    SevenSeas skrev 2019-03-14 12:41:10 följande:

    Först och främst vill jag beklaga det uteblivna äggplocket, så tråkigt att det inte blev av :(

    Jag (33 år) och min sambo (36 år) har försökt få barn i fyra år och gjort tre IVF-försök. Ingen av oss har barn sen tidigare. Anledningen till att vi gjort IVF är pga PCOS.

    Första resulterade i många äggblåsor, men tyvärr fick de bara ut tre ägg vid ÄP. Inget av dessa befruktades, så tyvärr blev det ingen återföring.

    Andra gången blev det samma sak, tre ägg, ingen befruktning och ingen återföring.

    Tredje gången blev det långt protokoll och därmed byte av mediciner. Detta resulterade i många äggblåsor, dock "bara" fyra ägg, ett av dessa befruktades och kunde återföras. Vi är nu gravida i v. 18.

    Håller tummar och tår så hårt jag kan för dig och din partner! Hur länge har ni försökt bli gravida?


    Fint att höra att det gått bra för er! Vi har försökt i 1,5 år så än har vi hoppet uppe. Mest otåligheten som spelar in.

    På söndag ska jag börja med Synarel nässpray i långa protokollet och sen blir det en kombination av Menopur 150 IE och Bemfola 300 IE. Hoppas på bättre effekt av den behandlingen!
Svar på tråden Svårstimulerad vid IVF