• Thafri

    Gravid ont i höger sida

    Jag har sedan start i den här graviditeten haft problem med värk ifrån höger äggstock.

    Har varit på ultraljud i vecka 5 och då såg de en gulekroppscysta med en liten blödning i högra äggstocken. Sen var jag på ett ultraljud i vecka 8 igen då såg de inte den, men man kunde bara ana den sa dem.

    Nu är jag i vecka 11 och har ont i bäckenet, känns som foglossning. Men det värsta är att jag har så j*vla ont runt höger äggstock och det går bak i ryggen. Ibland ilar det i hela benet när jag går. Eller när jag gör andra saker också. På natten är det nästan värst, då kan det göra ont hela tiden... Just nu är jag sjukskriven för detta och kommer antagligen få vara det ett tag till.

    Nu är frågan är det någon annan som har haft likande problem? Eller tror sig veta vad det kan vara?

  • Svar på tråden Gravid ont i höger sida
  • Septemberpyre

    Är det första barnet?

    Jag är i v 14 med första och har till och från ont på vänster sida men inte i närheten så illa som för dig. Dock känner jag ilandet i ryggen och ner i benet. Kan inte gå normalt utan går som om jag vore i v.40 för det känns som hela ländryggen låst sig! Kollegor säger att de alla hade olika svåra-medelsvåra symtom, en som beskrev just foglossning från v 8 så det är säkert normalt.. men förstår din oro! Men tror allt är som det ska :)

  • Thafri

    Det är mitt andra barn jag väntar nu. Har varit gravid några gånger innan och fått missfall.

    Hade ont med första barnet också men absolut såhär ont. Men får hoppas de är normalt och att det går över helt enkelt.

  • Kerubmamman

    Har de inte gjort nåt mer ultraljud sen V5?


    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Thafri

    Jo ett i vecka 8 också, då slog hjärtat på bebis. Ska träffa läkare på onsdag och ska be om ett till ultraljud då.

Svar på tråden Gravid ont i höger sida