• saran86

    Fruktansvärd höftsmärta! HJÄLP!

    Hej!

    Jag har sedan i söndags haft så fruktansvärt ont i min vänster höft av och till.

    Jag har sedan tidigare graviditeter och även den här, erfarenhet av foglossning, men detta är något helt annat.

    För det mesta gör höften lite ont, men då och då, kanske 20ggr per dag så hugger det till som knivar, och jag måste liksom andas mig genom smärtan och stå helt stilla, samt inte belasta i några sekunder.

    I kväll skulle jag ge mig på att ta upp femåringen och kissa, och det gick inte alls. Det hela slutade med att jag höll på att tappa honom, och han fick sömndrucket gå själv istället. Jag fick försöka krypa/åla till min egen säng, och har sedan dess inte vågat röra mig. Så galet smärtsamt att röra benet att jag ville gråta.

    Vad i hela friden är detta? Har det ens med graviditeten att göra? Såhär kan jag ju inte behöva ha det resten av tiden. Jag är ju bara i vecka 24.

    Nån som vet?

  • Svar på tråden Fruktansvärd höftsmärta! HJÄLP!
  • OlgaElvira

    När du beskriver den intensiva smärtan, som inte är ihållande utan kommer lite i attacker så tror jag att du kanske drabbats av falsk ischias. Foglossning kan påverkas ischiasnerven. Ta upp det med BM och se till att få komma till fysioterapeut/kiropraktor, det finns lindring att få, du kommer att få tips om träning som du kan göra själv, vilka muskler du ska stretcha för att lindra det akuta.

  • saran86

    Tiden tack för ditt svar!

    Falsk ischias skulle det absolut kunna vara. Hoppas jag får hjälp och tips alternativt träffa någon som kan fixa mig i morgon när jag ska till BM.

Svar på tråden Fruktansvärd höftsmärta! HJÄLP!