• 18e

    Rädd för kärlek?

    Hej!

    Har världens kamp med mig själv i huvudet dagligen. I november gick jag ur ett långt förhållande med en partner som inte var bra alls. Jag har mått psykiskt dåligt och hela 2018 var ett skitår minst sagt. Hen knäckte mig mentalt på de flesta plan men då jag är stark i grund och botten har jag ändå hittat mig själv snabbare än vad jag trodde nu efteråt, efter jag tog tag i mitt liv och lämnade hen.

    Jag mår skitbra, är nöjd med mitt liv och har inte behövt se åt mina ångestmediciner sen dagen jag lämnade mitt ex. Jag mår bra helt enkelt.

    Jag har haft en bästavän i sex år som vi alltid har funnits vid varandras sida genom dåliga relationer, och livshändelser osv.

    Sen några veckor tillbaka så har vi fattat ?kärlekskänslor? för varandra. Älskar hen något enorm (innan med) men nu på ett helt annat plan. Vi har det så jävla bra ihop och känner varandra som syskon, missförstå mig rätt. Hen är min trygghet.

    Nu till mitt problem, jag märker att jag blir osäker på mig själv när det kommer till just relationen. Varför vill han ha mig? Vem vill vara med mig? jag intalar mig själv att jag är korkad osv. Mindre smart och ja, sånt. Fast jag vet att jag INTE är det. Jag tror att det är mitt ex ord som tränger igenom huvudet på mig. Hur får jag bort detta? Hur får jag bort rädslan att det här förhållandet kommer gå åt skogen? Hur får jag bort min osäkerhet?

    Det här suger för jag är så JÄVLA förälskad i hen. Jag vill bara satsa på hen och Våga älska igen. För hen gör mig så lycklig.

  • Svar på tråden Rädd för kärlek?
  • Anonym (Xyz)

    Tror det är något du måste igenom helt enkelt. Det är ju inte så lång tid sedan din separation, det tar tid att läka. Om din vän känner dig och din historik så kommer ni komma igenom det tillsammans. Men en lång, dålig relation är inget man bara kastar av sig. Det tar tid att bearbeta.

Svar på tråden Rädd för kärlek?